LAMBRETTA TV 175 SERIE 3, 1962-1965: Το τέλος της αθωότητας

Καληνύχτα καμπύλες – καλημέρα νέα εποχή

Το 1962, τη χρονιά που εμφανίστηκαν οι Μπήτλς, τη χρονιά που οι Αμερικανοί με πρόεδρο τον Κένεντι μπήκαν στον πόλεμο του Βιετναμ και η αυτοκινητοβιομηχανία έμπαινε στην πολύ σημαντική περίοδο των μικρών οικογενειακών αυτοκινήτων, η ιταλική Innocenti παρουσίαζε τη νεα της ναυαρχίδα. Την Lambretta TV 175 Serie III, ένα από τα σημαντικότερα σκούτερ όλων των εποχών.

Ήταν Μάρτιος του 1962 και η τρίτη “Σειρά” (παραλλαγή) Serie III, Lambretta TV 175 λανσάριζε τις νέες γραμμές της κάνοντας τις Lambretta πιο μοντέρνες και αεροδυναμικές, με μικρότερο πλάτος και λιγότερες καμπύλες.

Η νέα σχεδιαστική τάση ονομάστηκε “slim style” και ξεκολούσε από τα στρογγυλεμένα σχήματα του ’50 και του ’60, αλλά και της προηγούμενης “Σειράς 2” (Serie II).

H ποδιά της ΙΙΙ ήταν και αυτή στενότερη, καθώς και τα μαρσπιέ του συνεπιβάτη, το μπροστινό φτερό είχε γίνει πιο μαζεμένο και ίσιο, σε κάποια παρτίδα εμφανίστηκε φτιαγμένο από πολυεστέρα και το καβούκι του προβολέα είχε πιο δυναμικό σχήμα με πολύγωνο χρωμιωμένο στεφάνι.

H Lambretta TV 175 Serie III λόγω της ομορφιάς της και της ταχύτητάς της έγινε ένα από τα πιο φημισμένα σκούτερ του κόσμου εκείνη την εποχή και ακόμα και σήμερα θεωρείται από τα σημαντικότερα. Η εμπορική της πορεία ήταν άλλη υπόθεση.

Ο κινητήρας της απέδιδε κοντά στους εννέα ίππους και η καινοτομία της ήταν ότι για πρώτη φορά σε σκούτερ παραγωγής είχε τοποθετηθεί δισκόφρενο (μηχανικό, όχι υδραυλικό) στον μπροστινό τροχό.

Το μπροστινό φτερό που ήταν πιο γωνιώδες από τις Li του παρελθόντος έδινε την αίσθηση της ταχύτητας στο σκούτερ, στα περισσότερα ήταν μεταλλικό, ενώ είχε κυκλοφορήσει και σειρά που ήταν κατασκευασμένο από πολυεστέρα.

Κάτι όμως που παραμένει μέχρι σήμερα ελάχιστα γνωστό είναι οτι η TV έγινε όχι μόνο το πρώτο σκούτερ, αλλά το πρώτο δίτροχο παραγωγής που φορούσε δισκόφρενο στον μπροστινό τροχό – προϊόν συνεργασίας της Innocenti και της Campagnolo.

Η κλειστή κάσα του δισκόφρενου, το έκανε να περνάει απαρατήρητο και να μοιάζει αισθητικά με ταμπούρο και μόνο οι μικροί αεραγωγοί μαρτυρούσαν ότι “κάτι περίεργο” συμβαίνει εκεί μέσα.

Από πλευράς κινητήρα η Lambretta TV175 που είχε τροφοδοσία από ένα καρμπυρατέρ διαμέτρου 20mm της Dell’Orto, στηριζόταν στους προκατόχους της ήταν κλασικά με οριζόντιο κύλινδρο και είχε βελτιώσεις στη ροή του αέρα, στις θυρίδες και στην εξάτμιση, με την απόδοσή να φτάνει τους 8.7 ίππους, στις 5,300 rpm. Η τελική ταχύτητα έφτανε τα 100 km/h

Οι μεγαλύτερες βάσεις κινητήρα μείωσαν τους κραδασμούς, ενώ κατά τη διάρκεια της παραγωγής του σκούτερ υπήρξαν αλλαγές σε σχέση με τον αρχικό σχεδιασμό, όπως για παράδειγμα στα πλαϊνά καπάκια. To scooter πατούσε παραδοσιακά πάνω σε τροχούς 10 ιντσών και το βάρος του ήταν στα 115 κιλά.

Οι πρώτοι χρωματισμοί της Lambretta TV 175 Serie III είχαν το άσπρο σαν βασικό χρώμα στο μεγαλύτερο μέρος τους και κίτρινο ή πορτοκαλί σαν δεύτερο στο μπροστινό φτερό, στη γραβάτα και τα πλαϊνά καπάκια.

Αργότερα λανσαρίστηκαν και διχρωμίες με τα τελευταία μοντέλα να προσφέρονται σε άσπρο ή μπλε μεταλλικό. Τον Οκτώβριο του 1965 μετά από τρία χρόνια η Lambretta TV 175 ΙΙΙ έπαψε να παράγεται, με μόλις (;) 37.794 κομμάτια να έχουν παραχθεί, μην μπορώντας να συγκριθεί με τους αριθμούς π.χ. της Lambretta Li 150 Serie II, του ’59-’61 που είχε ξεπεράσει τις 160.000 πωλήσεις.

Aπό την άλλη όμως TV 175 Serie III ήταν η πιο πετυχημένη 175άρα της Innocenti, αφού η πρώτη TV 175 Serie I (’57-’59) είχε πουλήσει 18.800 μονάδες και η TV 175 Serie II (’59-’61) είχε πουλήσει 34.900 μονάδες.

Από ‘κει κάπου ξεκινάει κι η εποχή της νέας κορωνίδας στη γκάμα της Innocenti της θρυλικής επίσης Lambretta TV (GT) 200, αλλά αυτό είναι μια άλλη μεγάλη ιστορία…

Οι τιμές των Lambretta TV 175 Serie III σήμερα στην αγορά των κλασικών ξεκινούν από τις 4-5.000 ευρώ και μπορούν να ξεπεράσουν και τις 8.000 ευρώ, αναλόγως της κατάστασης τους και του βαθμού ανακατασκευής ή σπανιότητάς τους.

X