SCOOTERCROSS: TA ΣΚΟΥΤΕΡ ΚΑΝΟΥΝ ΜΟΤΟΚΡΟΣ

Scooter με τρακτερωτά λάστιχα

Σιγά μην άφηναν ήσυχο το μοτοκρός οι Ιταλοί, σιγά μην άφηναν στην ησυχία τους και τα σκούτερ. Συνδύασαν τα δυο θέματα και έφτιαξαν το Scootercross που πρόκειται για αγώνες στο χώμα με scooter που φορούν τρακτερωτά λάστιχα.

Το πρωτάθλημα Scootercross βρίσκεται προς το παρόν σε επίπεδο επαρχίας (του Βένετο) και όχι σε εθνικό επίπεδο, με πίστες που δεν έχουν σαμαράκια και λούκια, αλλά ούτε μεγάλα άλματα, αφού οι αναρτήσεις των scooter δεν διαθέτουν μεγάλες διαδρομές. Οι ευθείες είναι μικρές και τα χιλιόμετρα που αναπτύσσουν τα σκούτερ όχι πολύ μεγάλες, κοντά στα 60-70 το πολύ, αν κρίνουμε σωστά από τα βίντεο που είδαμε.

Οι διαφορές των αγωνιστικών σκούτερ από τα “πολιτικά” μοντέλα δεν σταματούν μόνο στα τρακτερωτά λάστιχα. Τα πλαίσια των αγωνιστικών σκούτερ στο Scootercross μπορούν να ενισχυθούν, έτσι λέει ο κανονισμός, αλλά δεν μπορούν να μετατραπούν τα πλαστικά του κουστουμιού, να κοπούν ή να αλλοιωθούν.

Locandina-Scootercross-2015-1

logo-campionato

Scootercross2

Scootercross4

Το τιμόνι των σκούτερ που συμμετέχουν στο πρωτάθλημα του Scootercross μπορεί να μεγαλώσει, αλλά δεν μπορεί να είναι πλατύτερο από τα 85 εκατοστά, ενώ αφαιρούνται υποχρεωτικά τα σταντ και τα μαρσπιέ συνεπιβάτη, όπως και τα φωτιστικά σώματα μπροστά και πίσω.

Ο χώρος κάτω από τη σέλα μπορεί να μετατραπεί, έτσι ώστε να μεγαλώσει το φιλτροκούτι. Τα φρένα μπορούν να αλλάξουν σχεδόν όλα τα εξαρτήματά τους: τρόμπα, μανέτα, σωληνάκι, τακάκια, δαγκάνα, αλλά όχι ο δίσκος.

Οι αναρτήσεις μπορούν να αντικατασταθούν με άλλες που διατίθενται στο εμπόριο και είναι ειδικά σχεδιασμένες για το συγκεκριμένο σκούτερ. Δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν μεταποιημένες αναρτήσεις που προέρχονται για παράδειγμα από μοτοσυκλέτες μοτοκρός. Η μέγιστη διαδρομή που μπορεί να φτάσουν οι αναρτήσεις είναι τα 120mm. Oι ζάντες δεν μπορούν να είναι μεγαλύτερες των 13 ιντσών, ούτε να χρησιμοποιούνται διαφορετικής σχεδίασης από τις ζάντες του μοντέλου. Τα λάστιχα που τοποθετούνται στα σκούτερ που παίρνουν μέρος στους αγώνες Scootercross είναι ειδικά για χρήση στο χώμα με τακούνια.

Scootercross3

Scootercross1

Locandina-Scootercross-2015-2

Ο κινητήρας μπορεί να είναι 70 ή 100 κυβικών – ανάλογα την κατηγορία – με διάμετρο x διαδρομή να έχουν περιορισμούς, βάσει των διαστάσεων του κινητήρα του εργοστασίου. Περιορισμός υπάρχει και στη διάμετρο του καρμπυρατέρ στα 70cc (20mm), ενώ για την κατηγορία 100cc Open δεν υπάρχει περιορισμός διαμέτρου. H εξάτμιση είναι ελεύθερου σχήματος και κατασκευής αλλά όχι και μήκους, αφού δεν πρέπει να ξεπερνά σε μήκος τον πίσω τροχό. Φυγοκεντρικός συμπλέκτης, μπίλιες, ελατήρια, μετάδοση, ιμάντας μπορούν να είναι ενισχυμένα, αλλά πρέπει να προέρχονται από βελτιωτικούς οίκους που προσφέρουν τα προϊόντα τους στο εμπόριο.

Πηγή: http://www.scootercross.it/

(μια συμβουλή για το βιντεάκι που ακολουθεί: βάλτε το να παίξει μετά το 2ο λεπτό και μετά που γίνεται η εκκίνηση, αφού μέχρι εκείνη τη στιγμή το μόνο στοιχείο που έχει ενδιαφέρον είναι η υστερία του αναβάτη στα αριστερά αυτού που τραβάει το βίντεο…)