Χαμηλό, εντυπωσιακό και γρήγορο
Η δημιουργία του Royo Tuning, οίκου βελτιώσεων από το Αλικάντε της Ισπανίας έχει κερδίσει κάμποσα βραβεία σε διαγωνισμούς custom scooter, όπως εξ’ άλλου και στον σημαντικότερο αυτών που γίνεται κάθε χρόνο στο Saarbrücken στη Γερμανία.
Πυρετό ανέβασαν οι κριτές στον τελευταίο διαγωνισμό μετασκευασμένων-βελτιωμένων scooter όταν είδαν το κατασκεύασμα που είχε τραβήξει το ενδιαφέρον όλων των επισκεπτών της έκθεσης και ανέβαζε το τελικό προϊόν της δουλειάς σε παγκόσμιο επίπεδο.
Το βραβείο απονεμήθηκε χωρίς δεύτερη σκέψη στο πρωτότυπο σκούτερ Minarelli το οποίο δημιούργησαν οι αδελφοί Ιωσήφ και Βίκτωρ Royo του Royo Tuning από τo Αλικάντε της Ισπανίας.
Με εντυπωσιακή ομορφιά που θυμίζει κατασκευές τύπου dragster για αγώνες επιτάχυνσης, που υπαινίσσεται πολλές ώρες σκληρής δουλειάς, καθώς τα περισσότερα από τα κομμάτια που το απαρτίζουν έχουν δημιουργηθεί στο χέρι και είναι μοναδικά.
Τα βασικά στοιχεία είναι το εντυπωσιακό monocoque κουστούμι, η δοκός ενίσχυσης του πλαισίου και η χρήση αθνθρακονημάτων, αλλά και η μπροστινή ανάρτηση με ένα κεντρικά τοποθετημένο αμορτισέρ.
Η μπροστινή ανάρτηση προέρχεται από Peugeot Speedfight που έχει τροποποιηθεί και η δαγκάνα του δισκόφενου προέρχεται από Yamaha TZR 50. Το πίσω μέρος προέρχεται από την ουρά ενός Ducati 999, τουλάχιστον σαν βάση.
Ακόμη και τα στάνταρ εξαρτήματα έχουν δεχθεί περιοποίηση όπως για παράδειγμα οι μανέτες των φρένων που έχουν γυαλιστεί, οι τρόμπες των φρένων, η χρήση κρύσταλλων Swarovski σε σημεία, τα χρώμια και τα πολλά γυαλίσματα, το τύπου dragster τιμόνι, οι διαφανείς σωλήνες υγρών ψύξης που επιτρέπουν να φαίνεται η κίνηση της αντλίας νερού.
Όσο δε για τη βάση της μετατροπής πρέοπει να πούμε ότι πρόκειται για ένα μικρό σκούτερ με κινητήρα Minarelli 49 cc, με κύλινδρο TopRosa, στρόφαλο Hebo Racing και καρμπυρατέρ 28 χιλιοστών, φίλτρο αέρα Oko και εξάτμιση Khazen.
Η φυγοκεντρική μετάδοση είναι βελτιωμένη με ανταλλακτικά Sellectra και Hebo Racing, τα οποία σε συνεργασία με την έλλειψη κιλών κάνει το σκούτερ να πετυχαίνει τελική κοντά στα 130 km/h, μια καθόλου κακή επίδοση για “πενηνταράκι σκούτερ”.