fbpx

ΕΞΩΦΡΕΝΙΚΑ ΣΚΟΥΤΕΡ: GURNEY ALLIGATOR 710

Το αμερικανικό Integra

Μην είναι βόας μην είναι κροταλίας, μην είναι το φιδάκι ο Διαμαντής; Όχι, είναι ο Αλιγάτορας ο Αμερικανικός… Ένα δίτροχο που θα ήθελε να είναι σκούτερ, αλλά και μοτοσυκλέτα μαζί.

Πολύ πριν την παρουσίαση του Honda Integra 700, που κατέφθασε στα σκούτερ με τέτοια δυναμική που σαν επανάσταση στο χώρο θα μπορούσε να χαρακτηριστεί, ένας Αμερικανός μηχανικός ο Dan Gurney είχε παρουσιάσει τη δική του εκδοχή σε ένα “σκουτερο-ειδές”, “μοτοσυκλετο-ειδές” δημιούργημα που ονομαζόταν Alligator.

O Dan Gurney σήμερα πάνω στο δημιούργημα του, το Alligator

O δημιουργός, ο Dan Gurney είναι ένας παλιός οδηγός αγώνων, κατασκευαστής αγωνιστικών αυτοκινήτων και ιδιοκτήτης της εταιρίας ALLIGATOR Motorcycles Ιnc. Λάτρης των τεσσάρων και των δύο τροχών ο Dan Gurney επί σειρά ετών ονειρευόταν να εφαρμόσει τις ιδέες του πάνω σε ένα δίτροχο που δεν θα έφερνε καινοτομίες, αλλά και σημαντικά πλεονεκτήματα.

Εξαιρετικά χαμηλά βρίσκεται η θέση οδήγησης

Παράλληλα του άρεσαν οι μονοκύλινδροι κινητήρες και το χαμηλό κέντρο βάρους, συνειδητοποιώντας ότι το μεγαλύτερο “βάρος”, που μπορεί να τοποθετηθεί εύκολα χαμηλά πάνω σε μια κατασκευή, ήταν αυτό του αναβάτη: τον έβαλε λοιπόν να κάθεται όσο το δυνατόν πιο κοντά στο έδαφος, με τα πόδια του να τοποθετούνται μπροστά και όσο το δυνατόν πιο παράλληλα με το έδαφος. Η διάταξη αυτή ονομάζεται “feet first” και έχει βέβαια εμφανιστεί και σε άλλες κατασκευές στο παρελθόν.

Με τον αναβάτη τόσο χαμηλά τοποθετημένο η αεροδυναμική βελτιώνεται εξαιρετικά

O Gurney ξεκίνησε τo εργαστήριό του, που βρίσκεται στην Santa Ana το 1965 και σύντομα ξεκίνησε την δραστηριότητά του που ονομαζόταν “36 Limited Edition Grand Prix ALLIGATORS”, 36 χειροποίητες σκουτερο-μοτοσυκλέτες περιορισμένης παραγωγής, δικής του σχεδίασης. O Dan Gurney δεν είναι τυχαίος στην Αμερική, αλλά οδηγό-θρύλο, αφού ήταν διπλός νικητής του Bελγικού Grand Prix το 1967 στη Φόρμουλα 1, όχι μόνο σαν πιλότος, αλλά και σαν κατασκευαστής, μιας και το Eagle που οδηγούσε είχε φτιαχτεί από τη δική του εταιρία στην Καλιφόρνια.

Ήταν η πρώτη φορά που ένας αναβάτης και κατασκευαστής από τις ΗΠΑ είχε καταφέρει κάτι τέτοιο. Και η τελευταία. Αργότερα στα τέλη της δεκαετίας του ’60 και στις αρχές του ’70 τα Eagle του Gurney έγιναν πρωταγωνιστές στο πρωτάθλημα Indy.

Τροχοί 17 ιντσών και μόλις 140 κιλά βάρος

Mετά από αρκετά χρόνια έρευνας και εξέλιξης και έξι διαφορετικά πρωτότυπα, όλα κινούμενα από μονοκύλινδρους κινητήρες της Honda και χιλιάδες χιλιόμετρα με δοκιμαστές ακόμα και οδηγούς αγώνων, δημιουργήθηκε το τελευταίο μοντέλο Alligator.

To όνομά απονεμήθηκε στην κατασκευή λόγω του μήκους, λόγω της εμφάνισής της, αλλά και λόγω της καταγωγής του, αφού ο αλιγάτορες είναι ένα είδος ερπετών που δεν συναντάται πουθενά αλλού στον κόσμο, παρά μόνον στην Βόρεια Αμερική.

Μην είναι σκούτερ, μην είναι μοτοσυκλέτα, μήν είναι ο αλιγάτορας;

O αριθμός 36 – που τόσα Alligator φτιάχτηκαν – είναι αυτός που χρησιμοποιούσε το Εagle Φόρμουλα 1 του Dan, στο GP του Βελγίου. Το δίτροχο του Gurney είναι μοναδικό γιατί ο αναβάτης κάθεται πολύ χαμηλά, πίσω από τον κινητήρα, με το ντεπόζιτο να βρίσκεται κάτω από τη σέλα. Ο Gurney αρχικά κινήθηκε προς αυτή τη σχεδιαστική γραμμή, λόγω του ότι είναι ψηλός και πάνω στις συμβατικές μοτοσυκλέτες αισθανόταν ότι στις κατηφόρες και τα φρεναρίσματα θα “γλίστραγε μπροστά”.

Η διάταξη του Αμερικανού μηχανικού φιλοξενεί σωστά ψηλούς αναβάτες, αλλά και χαμηλότερου αναστήματος, ενώ λόγω του ότι βρίσκεται κοντά στο έδαφος τους κάνει να αισθάνονται πιο άνετα και ασφαλείς. Το χαμηλό κέντρο βάρους δημιουργεί ένα δίτροχο με άνετη θέση οδήγησης και καλό κράτημα, αλλά και σημαντικό πλεονέκτημα στον τομέα της αεροδυναμικής.

Παλαιότερο πρωτότυπο, με μονή ανάρτηση πίσω και άλλο φέρινγκ

Ο βελτιωμένος κινητήρας της Honda αποδίδει 70 ίππους (!) και διαθέτει 710cc. Eίναι αερόψυκτος με τέσσερις βαλβίδες και τροφοδοτείται με ηλεκτρονικό ψεκασμό. Το πλαίσιο χωροδικτύωμα είναι φτιαγμένο στο χέρι από σωλήνες χρωμιομολυβδαινιούχου χάλυβα και όλο το κουστούμι είναι φτιαγμένο από ανθρακονήματα. Το πιρούνι είναι ανεστραμμένο με καλάμια 43 χιλιοστών και διαθέτει διαδρομή 11 εκατοστών. Στον πίσω τροχό, όπου υπάρχουν δύο αμορτισέρ η διαδρομή του τροχού είναι 11,5 εκατοστά. Οι τροχοί 17 ιντσών και τα λάστιχα 120/70 μπροστά και 180/55 πίσω.
Οι δίσκοι μπροστά έχουν διάμετρο 330 χιλιοστών και ο πίσω 220 χιλιοστών. Το μεταξόνιο είναι σχετικά μακρύ και φτάνει τα 1.520 χιλιοστά, ενώ το βάρος δεν ξεπερνάει τα 140 κιλά. Η τελική του Alligator 710 αγγίζει τα 220 χ.α.ω (η αεροδυναμική που λέγαμε…).

Ένα μεγάλων διαστάσεων μονόμπρατσο ψαλίδι στην πίσω ανάρτηση, για αυτή την έκδοση του Alligator

Όπως δεν ξέρουμε που να κατατάξουμε το Honda Integra 700, δηλαδή στα σκούτερ ή τις μοτοσυκλέτες, το ίδιο συμβαίνει και στην περίπτωση του Alligator, αφού προσφέρει ριζοσπαστικές προτάσεις, χαμηλή σκουτερίστικη θέση οδήγησης, και κρεμαστό πλαίσιο τύπου “U”, με την έξυπνη τοποθέτηση του κινητήρα μπροστά για καλύτερη κατανομή βάρους και βελτιωμένο κράτημα. Τον τελευταίο τομέα ενισχύουν και οι μεγάλοι 17άρηδες τροχοί.
Συγχαρητήρια λοιπόν στον Dan Gurney, για το Alligator, μια κατασκευή που δεν αντέγραψε, αλλά χάραξε νέους δρόμους.

Πηγή: allamericanracers.com

X