Προχωρημένο τα μάλλα
Ναί το παραδεχόμαστε – πως να το κρύψουμε άλλωστε – πρόκειται για ένα παλιό πρωτότυπο. Παρουσιάστηκε στο Σαλόνι του Τόκιο πριν από πέντε ολόκληρα χρόνια. Από την άλλη όμως αξίζει να το δείξουμε πάλι για να το θυμηθούμε. Η κάθε λεπτομέρεια πάνω του χρήζει λεπτομερούς ανάλυσης… Πάμε λοιπόν να δούμε το… εκπληκτικής σχεδίασης Luxair της Yamaha.
Μην είναι σκούτερ, μην είναι μοτοσυκλέτα; Μην είναι ο προπομπός των Honda DN01 και των Honda Integra 700; Μην είναι μια δημιουργία ενός τρελού μυαλού, ένα πρότζεκτ που του έμελλε να παραμείνει για πάντα εκθεσιακό;
Η ίδια η Yamaha βάφτισε το Luxor “μοτοσυκλέτα”, στο σαλόνι του Tokyo Motor Show το 2007, ενώ ήταν πασιφανές ότι έμοιαζε σαφώς περισσότερο με σκούτερ, με τροχούς μεγάλης διαμέτρου. Παράλληλα δείτε ότι μοιάζει αρκετά με το δημιούργημα του Gurney που είχαμε παρουσιάσει λίγες βδομάδες νωρίτερα (περισσότερα ΕΔΩ), μόνο που η περίπτωση του Luxair δεν βγήκε ποτέ στους δρόμους.
Το Luxair διέθετε έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης, αλλά και έναν ηλεκτρικό κινητήρα που βοηθούσε κατά την εκκίνηση και περνούσε σε φόρτισης αμέσως μετά, καθώς το σκούτερ κινείτω. Σύστημα ανάκτησης της ενέργειας υπήρχε στα φρένα και πάλι στην υπηρεσία της φόρτισης των μπαταριών.
Το περιορισμένων διαστάσεων σύστημα YIPU (Yamaha Intelligent Power Unit) πάνω στον πίσω τροχό προσέφερε την ηλεκτρική υποβοήθηση κατά το ξεκίνημα από στάση, αλλά και όταν έσπρωχνε ο αναβάτης το δίτροχο με τα χέρια, αφού έμπαινε σε λειτουργία η κίνηση αργής όπισθεν.
Σε συνεργασία με το μουσικό τμήμα της Yamaha το Luxair διέθετε και εξελιγμένο ηχητικό σύστημα με ηχεία εκατέρωθεν του πίνακα οργάνων. “Natural Sound Motorcycle Audio System.” το ονόμαζε η εταιρία και προσπαθούσε να δημιουργήσει τον ιδανικό ήχο για τον αναβάτη, που έστελνε τον ήχο στον αναβάτη μέσω Bluetooth, ενώ το κράνος διέθετε ενσωματωμένο σύστημα ακύρωσης του ήχου για να μειώνει τον θόρυβο από τον αέρα του περιβάλλοντος.
Οι διαστάσεις του Yamaha Luxor ήταν Μήκος/Πλάτος/Ύψος 2.535/850/1.010mm και ο “ελάχιστος” προβολέας έμοιαζε με το οπίσθιο στοπ. Η μεγάλη και χαμηλή σέλα και τα ευμεγέθη μαρσπιέ, αλλά και το σχήμα του τιμονιού που χρησιμοποιούσε γωνίες, όπως και όλο το κουστούμι του σκούτερ, το έκανε να μοιάζει τόσο “διαστημικό”, που νόμιζες ότι έχει ξεφύγει από τις σελίδες κάποιου κόμικς.
Οι 17άρηδες τροχοί ήταν “γυμνοί” από τη δεξιά πλευρά, με μονόμπρατσες αναρτήσεις από τις αριστερές τους πλευρές. Η μπροστινή ανάρτηση με δύο βραχίονες αναλάμβανε και τη διεύθυνση του Luxair, ενώ το τετραγωνισμένο πίσω μέρος της ουράς ήταν αποθηκευτικός χώρος, όπως αρμόζει σε ένα scooter.
Μπορεί να μην πέρασε στην παραγωγή το Yamaha Luxor του 2007, όμως το μοναδικό σχήμα του μένει αξέχαστο και οι πειραματικές, εξερευνητικές του γραμμές ολοένα και βρίσκουν εφαρμογή σε μοντέρνα σκούτερ.
Μέχρι νεωτέρας για το μέλλον ενός ενδιαφέροντος, αλλά και αξιόλογου αισθητικά και λειτουργικά σκούτερ, απολαύστε τις φωτογραφίες του.