CRAIG VETTER CHALLENGE: ΑΕΡΟΔΥΝΑΜΙΚΗ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ενάντια στον άνεμο

 Ντύστε ένα σκούτερ με αεροδυναμικο φέρινγκ, ρύγχος και ουρά βγάλτε το στο δρόμο και θα κάνετε μεγάλη οικονομία στην κατανάλωση. Αυτό να είναι το απλό και εύστοχο μήνυμα του Αμερικανού Craig Vetter, ενός ειδικού στις κατασκευές φέρινγκ στον κόσμο που κάθε χρόνο διοργανώνει αγώνα οικονομίας καυσίμου.

Ο κύριος Craig Vetter και το σκεπαστό, αεροδυναμικό, υπέρ-οικονομικό σκούτερ του

Ο κύριος Craig Vetter και το σκεπαστό, αεροδυναμικό, υπέρ-οικονομικό σκούτερ του

Το Craig Vetter Fuel Challenge που έγινε και το 2014 ήταν μια διοργάνωση γεμάτη… τσιγκουνιά. Έγινε με την ευκαιρία του Παναμερικανικού πρωταθλήματος κλασικών μοτοσυκλετών στο Ohio, με στόχο “να αναδειχθεί το οικονομικότερο δίτροχο στον κόσμο”.

Βαριές κουβέντες και μάλιστα από Αμερικανούς που γενικά την οικονομία στο καύσιμο την θυμούνται μια φορά στα 30-40 χρόνια όταν πέφτει κρίση. Φέτος το Challenge το κέρδισε ένα “σκεπασμένο” σκούτερ ή μήπως να το πούμε “καλτσόνε”; 

To scooter αριστερά και δεξιά μια ηλεκτρική μοτοσυκλέτα με το αεροδυναμικό φέρινγκ

To scooter αριστερά και δεξιά μια ηλεκτρική μοτοσυκλέτα με το αεροδυναμικό φέρινγκ

Στον αγώνα αυτόν δεν ασχολείται κανένας με την ταχύτητα, τις επιταχύνσεις και τους χρόνους γύρου, αλλά με τη μεγαλύτερη αυτονομία με την ελάχιστη δυνατή ενέργεια, η οποία προέρχεται είτε από βενζίνη, είτε από πετρέλαιο, είτε από ηλεκτρισμό.  Ο Craig Vetter είναι 71 ετών σήμερα και μια σεβαστή φυσιογνωμία για τον χώρο της μοτοσυκλέτας στις ΗΠΑ, αφού είναι τους πρώτους που πίστεψε στην αεροδυναμική των (πολιτικών και όχι αγωνιστικών) μοτοσυκλετών κατασκευάζοντας φέρινγκ από υαλοβάμβακα από τα μέσα της δεκαετίας του ’60!

Είναι γνωστότερος σαν ο δημιουργός του θηριώδους, ιδιόμορφου φέρινγκ Windjammer, που μπορούσε να τοποθετηθεί πάνω σε πλήθος μοτοσυκλετών, τη στιγμή που ούτε καν οι κατασκευαστές δεν έδιναν τέτοια επιλογή στους πελάτες τους.

Ο κύριος Vetter μάλιστα είναι “δικός μας”, σκουτερίστας: παρ’ όλο που ανέβηκε πρώτη φορά στη ζωή του σε μοτοσυκλέτα σε ηλικία 3 ετών στο ντεπόζιτο της Harley του πατέρα του, το πρώτο του δίτροχο ήταν σκούτερ , ένα Cushman του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου, ειδικά σχεδιασμένο για αλεξιπτωτιστές. Σήμερα οδηγεί ένα Honda Helix 250 κυβικών με αεροδυναμικά βοηθήματα δικής του έμπνευσης. 

Να και τα φέρινγκ Windjammer της δεκαετίας του '70

Να και τα φέρινγκ Windjammer της δεκαετίας του ’70

Ο αγώνας Craig Vetter Fuel Challenge 2014 έγινε σε μια διαδρομή 400 χιλιομέτρων σε δημόσιους δρόμους στο Mansfield του Ohio. Πέρσι νικήτρια είχε αναδειχθεί μια μοτοσυκλέτα με κινητήρα πετρελαίου, που πέτυχε 69 χιλιόμετρα με ένα λίτρο, ενώ φέτος το σκούτερ -κάτω από το ιδιότροπο φέρινγκ του Vetter- τα πήγε ακόμα καλύτερα. Ε, αυτό το ξέραμε και μάλιστα θα προτείνουμε στον κύριο Βέτερ να μην παιδεύεται με τις μοτοσυκλέτες και να αφοσιωθεί αποκλειστικά με τα σκούτερ… αρκεί να έχει να προτείνει πιο καλαίσθητες γραμμές. Πρέπει να “καταγγείλουμε” πάντως ότι η σχεδίαση του φέρινγκ του Vetter αντιγράφει τα αγωνιστικά φέρινγκ της δεκαετίας του ’50 (τύπου δελφίνι) όπως λέγονταν ή dustbin-σκουπιδοντενεκές, τα οποία το ’60 απαγορεύτηκαν ως επικίνδυνα!

Χαμηλά η θέση οδήγησης, χαμηλά κατεβαίνει και το ρύγχος του φέρινγκ πάνω στον μπροστινό τροχό

Χαμηλά η θέση οδήγησης, χαμηλά κατεβαίνει και το ρύγχος του φέρινγκ πάνω στον μπροστινό τροχό

Όμως μετά τη νίκη λοιπόν του σκούτερ στον αγώνα, η ιστορία είχε και συνέχεια, αφού κάποιοι/κάποιος έκλεψαν το τρέιλερ που είχε πάνω την κατασκευή του Vetter και δαφνοστολισμένο δίτροχο. Στεναχώρια ο κόσμος της εταιρίας, στεναχώρια και ο κύριος Vetter, αλλά μερικές μέρες μετά ένα τηλεφώνημα από την αστυνομία σήμανε χαρούμενα νέα.

Το σκούτερ με το χαρακτηριστικό φέρινγκ είχε βρεθεί παρατημένο σε μια ερημιά. Οι κλέφτες είχαν πάρει το τρέιλερ και είχαν αφήσει το νικητήριο όχημα του αγώνα! Αυτό τώρα πως το βλέπετε, δεν ήταν λίγο προσβλητικό για τη δουλειά του Vetter; Απλώς ρωτάμε;

 Πηγή: www.craigvetter.com