ΟΔΗΓΟΣ ΑΓΟΡΑΣ: Τέσσερα 125άρια Euro4

Μαχητές, 125άρηδες

Μικρού κυβισμού και μεγέθους, ελαφρά, ευέλικτα σκούτερ πόλης για αρχάριους και “προχωρημένους” αναβάτες, με επίπεδα δάπεδα και μεγάλους τροχούς. Επιλέγουμε τέσσερα 125άρια της ελληνικής αγοράς, που πληρούν τις προδιαγραφές Euro4 και τα συγκρίνουμε.

Ανακουφιστικά εύκολα στη χρήση, διασκεδαστικά ευέλικτα και ευτυχώς… οικονομικά είναι τα σκούτερ 125 κυβικών, ενώ η ασφάλεια και η σταθερότητα βοηθούνται από τους μεγάλους τροχούς.

Παράλληλα το μεγάλο δάπεδο που είναι επίπεδο βοηθάει τη χρήση, αλλά και τη μεταφορά τσαντών και μικροαντικειμένων.

Η σύγκρισή μας αφορά τα best seller τεσσάρων εταιριών, το Κeeway Logik 125 (διαβάστε εδώ τη δοκιμή του 150), το Kymco Agility 16+ 125, το Piaggio Liberty 125 και SYM Symphony ST 125 (διαβάστε εδώ τη δοκιμή του ST 200), που μπορεί να μοιάζουν σαν σύνολα, αλλά στις λεπτομέρειες απέχουν, οπως θα δείτε παρακάτω με στοιχεία που κάνουν τη διαφορά.

ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ – ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ

Όλοι οι κινητήρες είναι τετράχρονοι, αερόψυκτοι (με βεντιλατέρ, ή βεβιασμένη ψύξη όπως λέγεται επίσημα) και τροφοδοτούνται με ψεκασμό. Όλοι οι κινητήρες είναι επίσης με 1 εκκεντροφόρο επί κεφαλής και με 2 βαλβίδες σε κάθε κύλινδρο.

Ισχυρότερο όλων στις – ονομαστικές, εργοστασιακές – ιπποδυνάμεις είναι το Κeeway Logik 125 που διαθέτει σχεδόν 12 ίππους, 3 παραπάνω ίππους από το Kymco Agility 16+ 125 των 9 ίππων.

Κeeway Logik 125: 11,9 ίπποι / 8.250 rpm

Kymco Agility 16+ 125: 9,0 ίπποι / 8.500 rpm

Piaggio Liberty 125 i-Get: 10,72 ίπποι / 7.500 rpm

SYM Symphony ST 125: 10,5 ίπποι / 8.500 rpm

Keeway Logik 125i CBS, Euro 4

ΦΡΕΝΑ

Δισκόφρενα μπροστά και πίσω για όλα τα 125άρια, εκτός του Piaggio που έχει ταμπούρο στον πίσω τροχό. Από την άλλη όλα χρησιμοποιούν σύστημα CBS, εκτός του Piaggio που έχει ABS, αλλά μόνο στον μπροστινό του τροχό.

Το μεγαλύτερης διαμέτρου δισκόφρενο ανήκει στο Kymco (260 mm).

Κeeway Logik 125: Δισκόφρενο μπροστά, διαμέτρου 240 mm/ Δισκόφρενο πίσω, διαμέτρου 220 mm, με CBS

Kymco Agility 16+ 125: Δισκόφρενο μπροστά, διαμέτρου 260 mm/ Δισκόφρενο πίσω, διαμ. 240 mm, με CBS

Piaggio Liberty 125: Δισκόφρενο μπροστά, διαμέτρου 240 mm, με ABS /Ταμπούρο πίσω, διαμέτρου 140 mm

SYM Symphony ST 125: Δισκόφρενο μπροστά, διαμέτρου 246 mm/ Δισκόφρενο πίσω, διαμ. 240 mm, με CBS

ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Όλα τα 125άρια φορούν συμβατικά τηλεσκοπικά πιρούνια και δύο αμορτισέρ πίσω, εκτός από το Liberty που φοράει ένα. Τη μεγαλύτερη διαδρομή πιρουνιού έχει το SYM Symphony και τη μικρότερη το Piaggio Liberty. Το ίδιο ακριβώς συμβαίνει και στις διαδρομές των πίσω αναρτήσεων.

Κeeway Logik 125: Πιρούνι διαδρομής 90 mm, μπροστά και δύο αμορτισέρ πίσω, διαδρομή τροχού 76 mm

Kymco Agility 16+ 125: Πιρούνι διαδρομής 95 mm, μπροστά και δύο αμορτισέρ πίσω, διαδρομή τροχού 75 mm

Piaggio Liberty 125: Πιρούνι διαδρομής 67 mm, μπροστά και μονό αμορτισέρ πίσω, διαδρομή τροχού 74 mm

SYM Symphony ST 125: Πιρούνι διαδρομής 100 mm, μπροστά και δύο αμορτισέρ πίσω, διαδρομή τροχού 80 mm

Piaggio Liberty 125 i-Get, ABS, Euro 4

ΒΑΡΟΣ

Το μεγαλύτερο ανακοινώσιμο βάρος έχει το Κeeway Logik και το μικρότερο το Piaggio.

Κeeway Logik 125: 125 kg

Kymco Agility 16+ 125: 119 kg

Piaggio Liberty 125: 116 kg

SYM Symphony ST 125: 120 kg

ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ

Τη χαμηλότερη σέλα από το έδαφος διαθέτει το Kymco Agility (760 mm), ενώ την υψηλότερη το Κeeway Logik, με 4 εκατοστά περισσότερο.

Κeeway Logik 125: 800 mm

Kymco Agility 16+ 125: 760 mm

Piaggio Liberty 125: 790 mm

SYM Symphony ST 125:790 mm

Kymco Agility 125 16+ CBS, Euro 4

ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ

Το μεγαλύτερο ντεπόζιτο καυσίμου διαθέτει το SYM Symphony ST 125 (7,5 λίτρα) και το μικρότερο (κατά 1,5 λίτρα λιγότερο) το Piaggio.

Κeeway Logik 125: 7,4 lt

Kymco Agility 16+ 125: 7,0 lt

Piaggio Liberty 125: 6,0 lt

SYM Symphony ST 125: 7,5 lt

SYM Symphony ST 125i CBS, Euro4

ΤΙΜΗ

Ακριβότερο όλων είναι το Piaggio Liberty 125 με τιμή 2.360 ευρώ και το φθηνότερο το Κeeway Logik 125, με τιμή 2.170 ευρώ.

Κeeway Logik 125: 2.170 ευρώ

Kymco Agility 16+ 125: 2.195 ευρώ

Piaggio Liberty 125: 2.360 ευρώ

SYM Symphony ST 125: 2.195 ευρώ