fbpx

ΕΡΕΥΝΑ: ΣΤΑ ΣΠΑΡΓΑΝΑ ΤΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΣΚΟΥΤΕΡ

0,2% μόλις των πωλήσεων στην Ιταλία

Έχουμε αναφερθεί πολλές φορές στα ηλεκτρικά σκούτερ εδώ στο SCOOTERNET και φυσικά θα συνεχίσουμε να το κάνουμε, γιατί πιστεύουμε στην εξέλιξη, καθώς και στο γεγονός ότι το μέλλον των σκούτερ θα είναι – αν όχι αμιγώς – εν μέρει, ηλεκτρικό. Όπως έχουμε αναπτύξει μέσα σε δύο εκτενή άρθρα αφιερωμένα στην ηλεκτροκίνηση (διαβάστε εδώ το πρώτοκαι εδώ το δεύτερο) ο χρόνος και η τεχνολογική εξέλιξη κρατούν το μέλλον της αστικής μετακίνησής μας.

Για αυτό το λόγο εδώ, σε αυτό το άρθρο, θα αποπειραθούμε να αποτυπώσουμε τα σημεία των καιρών, το τι συμβαίνει σήμερα στο “μέτωπο των ηλεκτρικών σκούτερ”. Προχωρούν, κι αν ναι με τι ρυθμό; Ο κόσμος τα αποδέχεται ή μήπως δεν τα εμπιστεύεται ακόμα; Θα δούμε μέσα στα επόμενα χρόνια τις πωλήσεις τους να αυξάνονται ή μήπως θα περάσουν πενταετίες πριν δούμε τους συμβατικούς κινητήρες να υποχωρούν;

To Εcomission EcoJumbo 5000, ήταν πρώτο σε πωλήσεις στην Ιταλία το 2012

To Εcomission EcoJumbo 5000, ήταν πρώτο σε πωλήσεις στην Ιταλία το 2012

Έτσι λοιπόν, πιάνουμε μια ευρωπαϊκή αγορά που και προοδευτική είναι και αγαπάει τα σκούτερ, δείχνοντας τους εδώ και πολλά χρόνια σαφή προτίμηση, σε βαθμό που εκτόπισαν τις μοτοσυκλέτες μέσα από τις πόλεις τους. Οι πωλήσεις και το TOP 50 των best seller δίτροχων στην Ιταλία το αποδεικνύει εξ’ άλλου περίτρανα.

Επί των συνολικών πωλήσεων σκούτερ το 2012 στην Ιταλία τα ηλεκτρικά σκούτερ κατέκτησαν το 0,2 %, αφού μόλις 257 κομμάτια πουλήθηκαν πέρσι στη γειτονική μας χώρα! Κι ας έχουν το μεγάλο πλεονέκτημα να τους επιτρέπεται η είσοδος σε περιοχές πόλεων με περιορισμού κυκλοφορίας, όπου αποκλείονται οι κινητήρες εσωτερικής καύσης (ιστορικά κέντρα, περιοχές μουσείων-πεζοδρόμων, πυκνοκατοικημένα σημεία, κ.λπ.)

Από αυτές τις δυόμιση εκατοντάδες ηλεκτρικών σκούτερ, 19 μοντέλα έχουν μια πιο εμφανή παρουσία, αλλά από την άλλη, σε σχέση με τις πωλήσεις του 2011, το ’12 έφερε αύξηση της τάξης του 60%. Τα ηλεκτρικά σκούτερ αυξάνουν μεν τις πωλήσεις τους, αλλά αυτές συνεχίζουν να είναι πενιχρές.

Με τις μισές πωλήσεις από το 1ο, τερμάτισε 2ο το ισπανικό E-Max

Με τις μισές πωλήσεις στην Ιταλία, τερμάτισε 2ο το Vmoto E-Max

Πρώτο σε πωλήσεις το 2012 στην Ιταλία είναι το Ιταλο-κινεζικό Ecomission Ecojumbo 5000 (θα το παρουσιάσουμε σύντομα στο Scooternet), το οποίο είχε κατακτήσει το 74% των πωλήσεων του 2011 και το 2012 έφτασε τα 75 κομμάτια (27% των συνολικών πωλήσεων).

Πίσω του, στη 2η θέση, το Vmoto E-Max, που κατέλαβε το 10% των πωλήσεων με 35 μονάδες.

Στην τρίτη θέση το ιταλικό Oxygen στην έκδοση Cargo με αύξηση των πωλήσεων κατά 1.000 %, αφού “απογειώθηκε” από τα 3 κομμάτια του ’11, στα 30 του 2012!

Αύξηση κατά 300 % σημείωσε και το αμερικάνικο Vectrix, που σημείωνε 5 μονάδες το ’11, για να σημειώσει 15 τεμάχια το 2012, με το μοντέλο VX-1.

Oxygen Cargo, για οικολογικές μεταφορές μέσα στην πόλη

Oxygen Cargo, για οικολογικές μεταφορές μέσα στην πόλη

Όπως αντιλαμβάνεστε, κι από τις παραπάνω αριθμούς, ο “ηλεκτρικός δρόμος” των σκούτερ είναι ανηφόρα και είναι μακρύς, πολύ μακρύς… όπως αποδεικνύεται και από την “προχωρημένη”, γρήγορα προσαρμόσιμη, ιταλική αγορά του 2012.