ΕΞΩΦΡΕΝΙΚΑ ΣΚΟΥΤΕΡ: Yamaha Gen-Ryu 600, 2005

Αδιανόητα μπροστά

Οι κάτω γνάθοι των θεατών του 39ου Tokyo Motor Show του 2005 πρέπει να έπεφταν η μία πίσω από την άλλη στη θέα του υβριδικού μοτο-σκούτερ που καμάρωνε στο περίπτερο της Yamaha με το όνομα Gen-Ryu, μαζί με σχόλια του τύπου “τι στην ευχή είναι αυτό;”.

Η Yamaha σε εκείνο το ετήσιο Tokyo Motor Show είχε ξεπεράσει τον εαυτό της, κι είχε παρουσιάσει εννέα πρωτότυπα σε μια επίδειξη δύναμης, φαντασίας και ευρηματικότητας, καταφέρνοντας να υπενθυμίσει στον κόσμο ότι είναι μια εταιρία που δεν φοβάται να προχωρήσει δυναμικά μπροστά και να εξερευνήσει νέους δρόμους.

Η μελλοντολογία είναι εξ άλλου ένα θέμα που απασχολεί τον χώρο από τότε που δημιουργήθηκε αυτό το κατασκεύασμα που λέγεται δίτροχο με κινητήρα, από τα τέλη του 19ου αιώνα.

Ιδιαίτερη θέση και λόγω όγκου είχε κερδίσει στο σεμνό κατά τα άλλα – όπως συνηθίζουν να κάνουν οι Ιάπωνες στην Ιαπωνία, μέχρι βαθμού παρεξήγησης – μινιμαλιστικό περίπτερο της εταιρίας των τριών διαπασών στο Τόκιο, το Yamaha Gen-Ryu: μια υβριδική μοτοσυκλέτα που κάθε άλλο παρά με μοτοσυκλέτα έμοιαζε! Με σκούτερ έμοιαζε περισσότερο.

Το πλήρως καλυμμένο με πλαστικά κομμάτια, όπως ένα σκούτερ που σέβεται τον εαυτό του, Yamaha Gen-Ryu φορούσε κινητήρα σπορ, τον ισχυρό τετρακύλινδρο 600άρη σε σειρά από το YZF-R6 της εποχής.

Ο κινητήρας, που ήταν πλήρως κρυμμένος, συνδυαζόταν με φαρδιά ελαστικά και μεγάλο μεταξόνιο, ενώ η εταιρία που είχε φροντίσει να πληροφορήσει δημοσιογράφους και κοινό – όπως συνηθίζουν να κάνουν οι Ιάπωνες μέχρι βαθμού παρεξήγησης στα πρωτότυπά τους – ότι η μοτοσυκλέτα “έχει κράτημα μοτοσυκλέτας 1000 κυβικών”.

Α ναι, διέθετε σύστημα Eco-power (οικονομικής λειτουργίας χαρτογράφηση), σύστημα ειδοποίησης εγγύτητας οχημάτων, σύστημα φωτισμού του δρόμου τη νύχτα στις στροφές.

Δεν ήταν όμως μόνο αυτές οι καινοτομίες του Yamaha Gen-Ryu 600, αφού διέθετε και ηχοσύστημα, voice navigation (εγώ μιλάω, κι εσύ καλό μου μοτο-σκούτερ εκτελείς), hands-free για κινητό και φυσικά μια οθόνη LCD στα όργανα.

Τα σημαντικότερα τα αφήσαμε τελευταία: ο κινητήρας είχε αυτόματη μετάδοση, δεν υπήρχε πουθενά συμπλέκτης και λεβιέ ταχυτήτων, η δε εμφάνισή του… από που να ξεκινήσεις. Κοντό, πλατύ και μακρύ ήταν το πρωτότυπο δίτροχο της Yamaha.

Το Gen-Ryu θύμιζε το δίτροχο του Batman ή άντε του ξαδέλφου του. Ογκώδες μπροστά και πίσω, ειδικά μπροστά έμοιαζε με οβίδα σχεδιασμένη τη δεκαετία του ’50, από σχεδιαστή που είχε αδυναμία στα αμερικάνικα αυτοκίνητα “τύπου θωρηκτό”.

Η φαντασία του design – ασχέτως αν μας αρέσει ή όχι – είναι συγκλονιστική: από τα φωτιστικά σώματα στο ρύγχος, μέχρι το πλαίσιο, μέχρι τις 17άρες ζάντες, μέχρι τις δύο εξατμίσεις που νομίζεις ότι είναι μαρσπιέ συνεπιβάτη ή διακοσμητικές τραβέρσες. Τώρα δε που το ξαναβλέπουμε σκεφτόμαστε ότι μάλλον η Honda είχε ζηλέψει την Yamaha για αυτή της το τολμηρό δημιούργημα και πείσθηκε για να παρουσιάσει πολλά χρόνια μετά το Honda Vultus 750 στην παραγωγή.

Εύγε λοιπόν στο Yamaha Gen-Ryu που κατάφερε να μας κάνει να το θυμηθούμε 13 χρόνια μετά από την πρώτη και τελευταία του εμφάνιση στο παγκόσμιο. Αυτό πρέπει να είναι που λένε “θα σε κάνω να με θυμάσαι για καιρό”...

X