fbpx

ΕΞΩΦΡΕΝΙΚΑ ΣΚΟΥΤΕΡ: Vespa και Husqvarna 360cc μαζί!

Τα 10ιντσα του τρόμου

Μια πολύ κακιά Βέσπα. Ένα παλιοκόριτσο με δήθεν αθώα κλασική εμφάνιση που μέσα της, στην ψυχή της κρύβει πολύ γκάζι κι έναν δίχρονο, καθαρόαιμο κινητήρα Husqvarna 360cc. Kι όλα αυτά πάνω σε τροχούς 10 ιντσών! Τρόμος…

Vespa_Terror_5

Υπάρχουν κάτι παιδιά που δεν κάθονται φρόνιμα. Κι είναι κάτι νύχτες ανήσυχες, που δεν τους αφήνουν σε ησυχία, την ψάχνουν και ψάχνονται.

Εκεί είναι που έρχονται οι ιδέες και οι εμπνεύσεις, αλλά και οι παλαβομάρες βεβαίως, που τους βάζουν να ζευγαρώσουν ασυμβίβαστα πράγματα, όπως για παράδειγμα μια χελώνα με ένα μάτσο ρουκέτες. Χελώνα η Βέσπα, ρουκέτα η Χουσκβάρνα στην προκειμένη περίπτωση.

Vespa_Terror_8

Vespa_Terror_9

Απλή είναι η ιδέα: παίρνεις μια Vespa Rally 200 το μοτεράκι της των 8 ίππων και της σφηνώνεις ένα δίχρονο μονοκύλινδρο κιντήρα Husqvarna 360cc που βγάζει 50+ ίππους. Ε, και μετά έρχεται η κόλαση.

O μηχανικός βελτιωτής, υπεύθυνος για αυτή τη δημιουργία, λέγεται Marek Nachlik και βρίσκεται στο Αμβούργο της Γερμανίας. Τη Βέσπα του την ονόμασε “Ten Inch Terror”.

Eύστοχο όνομα το “Τα 10ιντσα του τρόμου” γιατί μόνο να φανταστούμε μπορούμε πως θα συμπεριφέρονται οι μικρούληδες 10 ιντσών τροχοί όταν δέχονται το μαστίγωμα της ιπποδύναμης από τον μεγάλο δίχρονο κινητήρα.

Vespa_Terror_1

Vespa_Terror_2

Vespa_Terror_7

Από την αρχική Vespa Rally 200 του ’70 (“Ραλί” τη λέμε στην Ελλάδα) έχει απομένει μόνο η αισθητική, το σώμα, ένα κουφάρι και τίποτα περισσότερο.

Το κλασικό πλαίσιο από πρεσαριστή λαμαρίνα που πρακτικά έχει την ευθύνη να διαχειριστεί την πενταπλάσια ισχύ, δεν υπήρχε περίπτωση να μπορέσει να αντέξει.

Για να μπορεί η Rally να σταθεί στο δρόμο ο Marek έχει αλλάξει ριζικά το πλαίσιο που έχει ενισχυθεί, ενώ έχει επανασχεδιαστεί πλήρως και η οπίσθια ανάρτηση.

Έχει μπει ένα κανονικό ψαλίδι από Yamaha XS400 και έχει προσαρμοστεί αμορτισέρ που είναι οριζόντια τοποθετημένο κάτω από το δάπεδο του σκούτερ. Βρίσκεται πίσω από το ψυγείο που είναι απαραίτητο για την ψύξη του κυλίνδρου.

Vespa_Terror_11

Vespa_Terror_3

Vespa_Terror_6

Το μπροστινό φρένο που είναι δισκόφρενο έχει δαγκάνα ακτινικά τοποθετημένη. Οι τροχοί έχουν παραμείνει 10 ιντσών, όπως στο κλασικό σκούτερ και στον πίσω τροχό έχει μπεί ένα ταμπούρο από Honda CB750.

Το “καβούκι” της χελών… της Vespa, το οπίσθιο μέρος της μαζί με τα πλαϊνά καπάκια αφαιρούνται εύκολα για να υπάρχει πρόσβαση στη μοτερούκλα και τον ογκώδη θάλαμο διαστολής της εξάτμισης που επεκτείνεται αριστοτεχνικά όλο το χώρο του αριστερού καπακιού.

Στις περιφερειακές λεπτομέρειες σημειώνουμε τους προβολείς LED, το επανασχεδιασμένο ηλεκτρικό σύστημα την διακριτική και κομψή σέλα, αλλά και το άψογο βάψιμο.

Vespa_Terror_14
Ο κινητήρας προέρχεται από ένα
Husqvarna WR360 2Τ δεκαετίας του ’90 τοποθετημένο σε κεντρική θέση και υπό κλίση 45 °, για να επιτευχθεί η ισορροπία του συνόλου και η ικανότητα ελιγμών του σκούτερ.

Υπάρχει μια αλυσίδα που δίνει κίνηση στον πίσω τροχό και ακόμα μία για την εκκίνησή του. Ο κινητήρας εξελίχθηκε από την ολλανδική Powerseal, η εταιρία δηλώνει 55 ίππους απόδοσης, τη στιγμή που το σκούτερ ζυγίζει μόνο 145 kg.

Ρωτάτε αν θα θέλαμε να οδηγήσουμε τούτη εδώ τη Vespa; Θα σας πούμε την αλήθεια. Ναι, θα θέλαμε. Να σας εκμυστηρευθούμε όμως και κάτι άλλο: θα φοβόμασταν να ανοίξουμε όλο το γκάζι…

X