ΕΛΛΑΔΑ, 2019: Top Βest 50 της χρονιάς

Πολύχρωμη, πολυδιάστατη κατάταξη

Τα σκούτερ, αφού πρώτα πήραν το μεγαλύτερο ποσοστό της αγοράς των δύο τροχών του 2019 στην Ελλάδα, σε σύγκριση με τα παπιά και της μοτοσυκλέτες – ένα υγιέστατο και ισχυρό 61,6% – “αναλώθηκαν” στην εσωτερική τους μάχη. Ποια σκούτερ ήταν πρωταγωνιστές, ποια επιβλήθηκαν στην κατηγορία τους, ποια αύξησαν και ποια μείωσαν τις πωλήσεις τους;

Το μεγαλύτερο κομμάτι της “πίτας” των πωλήσεων της αγοράς των δύο τροχών κατέκτησαν και την περσινή χρονιά τα σκούτερ, συνεχίζοντας μια παράδοση ετών.

Από τον Ιανουάριο μέχρι και τον Δεκέμβριο πουλήθηκαν συνολικά 37.084 μονάδες από όλες τις κατηγορίες δίτροχων και τρίτροχων σκούτερ, παπιών και μοτοσυκλετών, με τα σκούτερ να κατακτούν για άλλη μια φορά το μεγαλύτερο μερίδιο της πίτας της αγοράς, με 22.860 μονάδες και ποσοστό 61,6% επί του συνόλου.

Δείτε την πορεία της κατηγορίας των σκούτερ στην ελληνική αγορά τα τελευταία οκτώ χρόνια:

Ταξινομήσεις 8ετίας 2013-2019

2013: Σκούτερ 18.490 μονάδες (σε σύνολο 32.884 μονάδων) – Ποσοστό 56%

2013: Σκούτερ 16.922 μονάδες (σε σύνολο 29.536 μονάδων) – Ποσοστό 57%

2014: Σκούτερ 18.536 μονάδες (σε σύνολο 32.278 μονάδων) – Ποσοστό 57%

2015: Σκούτερ 19.458 μονάδες (σε σύνολο 34.485 μονάδων) – Ποσοστό 56%

2016: Σκούτερ 22.320 μονάδες (σε σύνολο 41.520 μονάδων) Ποσοστό 53%

2017: Σκούτερ 17.873 μονάδες (σε σύνολο 28.852 μονάδων) – Ποσοστό 61%

2018: Σκούτερ 22.581 μονάδες (σε σύνολο 33.378 μονάδων) – Ποσοστό 67%

2019: Σκούτερ 22.860 μονάδες (σε σύνολο 37.084 μονάδων) – Ποσοστό 61%

Από τα 22.860 σκούτερ που πουλήθηκαν από τον Ιανουάριο μέχρι και τον Δεκέμβριο του 2019, τα 7.596 ήταν της SYM, με αποτέλεσμα η εταιρία να κατακτήσει το 33,2% της ελληνικής αγοράς.

Δεύτερη στην κατάταξη ήταν η Piaggio, η οποία με τις 5.827 πωλήσεις έφτασε στο 25,4%.

Στην τρίτη θέση βρέθηκε η Honda με 2.883 πωλήσεις και το 12,6% της αγοράς ενώ τέταρτη ήταν η Kymco με 2.123 μονάδες και ποσοστό 9,2%. Πίσω τους βρέθηκαν οι εξής εταιρίες: 5η – Yamaha με 1.848 μονάδες και 8,0%, 6η – Daytona με 837 μονάδες και 3,6%, 7η – Vespa με 735 μονάδες και 3,2%, 8η – Keeway με 220 μονάδες και 0,9%, 9η – BMW με 178 μονάδες και 0,7%, 10η – Peugeot με 170 μονάδες και 0,7%

ΕΛΛΑΔΑ 2019: ΠΟΣΟΣΤΑ ΕΤΑΙΡΙΩΝ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΤΩΝ ΣΚΟΥΤΕΡ

Τώρα όσον αφορά στο Top 50 της ελληνικής αγοράς του 2019 είχαμε μοντέλα από 12 διαφορετικές εταιρίες, με το Νο1 στην κατάταξη να κατακτά το Piaggio Beverly 300 (2.526 πωλήσεις), ανεβαίνοντας από τη δεύτερη θέση των πωλήσεων που είχε πετύχει το 2018. Το Beverly σημείωσε αύξηση πωλήσεων της τάξης του 22%.

  • Δεύτερο ήρθε το SYM Symphony ST 200i – που είχε καταταγεί πρώτο το 2018 – φτάνοντας τις 2.177 ταξινομήσεις. Τρίτο ανέβηκε το Piaggio Medley 150 με 1.025 ταξινομήσεις, αφήνοντας πίσω του για ελάχιστα κομμάτια (μόλις 21) το SYM Citycom S 300i με 1.004 μονάδες.

Μέσα στη δεκάδα είδαμε να μπαίνουν τέσσερα σκούτερ της SYM, τέσσερα ακόμα της Piaggio, μια Vespa και ένα Yamaha.

  • Το Yamaha ΧΜΑΧ 300 με επιδοση 734 κομματιών – ελάχιστα λιγότερα απ’ ό,τι το 2018 – ήταν και το πρώτο σε πωλήσεις σκούτερ της γιαπωνέζικης φίρμας.
  • Εντυπωσιακές ήταν οι πωλήσεις των δυο 300αριών της SYM: το HD 300 που παρότι δεν ήρθε στην ελληνική αγορά από την αρχή του χρόνου κατάφερε να φτάσει τα 725 κομμάτια, ενώ το Cruisym 300 πούλησε 110 περισσότερες μονάδες απ’ ό,τι το 2018.

SYM Cruisym 300i

  • Έτσι βλέπουμε ότι τα 3 από 4 μοντέλα της SYM που βρέθηκαν μέσα στο Top 10 της ελληνικής αγοράς είναι 300άρια.
  • Η 10η θέση της Vespa GTS 300 αποτελεί αξιόλογη επίδοση, αφού το εμβληματικό σκούτερ είχε αρκετά μεγάλη αύξηση πωλήσεων από το ’18, της τάξης του 26%, ανεβαίνοντας από τα 480 στα 608 κομμάτια.
  • Πρώτο 125άρι στην Ελλάδα αναδείχθηκε το Piaggio Liberty 125, με δεύτερο το “επαγγελματικό” Daytona Cargo 125.
  • Το δεύτερο σκούτερ της Yamaha στην κατάταξη ήταν το Yamaha ΝΜΑΧ 155 που βρέθηκε στην 14η θέση.
  • Ισοψήφισαν στην 15η θέση δυο σκούτερ της Honda, το “ψηλόροδο” SH 150 και το maxi scooter Forza 300, τα οποία σημείωσαν – παρά ένα – 500 μονάδες το καθένα!
  • Πρώτο μοντέλο σε πωλήσεις για την Kymco ήταν το Agility 16+ 125 με 456 μονάδες και πιο πίσω βρέθηκε το Kymco X-Town 300 με 423 μονάδες.

Kymco Downtown 350 ABS

  • Γενναία αύξηση στις πωλήσεις τους σημείωσαν και τα SYM Cruisym 250 και Kymco Downtown 350.
  • Στην 31η θέση συναντάμε το Keeway Cityblade 125 που έφτασε τις 145 μονάδες, ενώ μια θέση πίσω του το Kymco Xciting S 400 που “εκτινάχθηκε” από τις 44 μονάδες του ’18 στις 143 μονάδες του 2019!
  • Αντίθετα τα δυο μεγάλα σκούτερ της Yamaha, το ΤΜΑΧ 530 και το ΧΜΑΧ 400 υπέστησαν μείωση των πωλήσεων τους. Μικρή μείωση το πρώτο (135 μονάδες το ’19 – έναντι των 153 του ’18) και μεγάλη το δεύτερο με 124 μονάδες το ’19 – έναντι των 229 του ’18.

Δεν συνέβη το ίδιο, αντιθέτως, με το μεγάλο σκούτερ της ταϊβανέζικης Kymco, το ΑΚ 550 το οποίο πούλησε 106 μονάδες το 2019, έναντι των 88 του 2018

  • Καλό ξεκίνημα έκαναν το 2019 τα δυο, μεσαίου κυβισμού maxi scooter της βαυαρικής BMW (C 400 X, και C 400 GT) την πρώτη τους χρονιά που εμφανίστηκαν στην αγορά με πάνω από 60 μονάδες το καθένα.

Δείτε τον πίνακα που ακολουθεί, με τις πωλήσεις του κάθε μοντέλου το 2019, μαζί με τη θέση και τις μονάδες που πουλήθηκαν το έτος 2018 μέσα σε παρένθεση:

ΤOP 50, ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΣΚΟΥΤΕΡ 2019 (Θέση – Πωλήσεις 2018)

1. PIAGGIO BEVERLY 300… 2.526 μον. (2ο – 2.068 μον.)

2. SYM SYMPHONY ST 200i… 2.177 μον. (1ο – 2.241 μον.)

3. PIAGGIO MEDLEY 150… 1.025 μον. (4ο – 1.158 μον.)

4. SYM CITYCOM S 300i… 1.004 μον. (3ο – 1.159 μον.)

5. PIAGGIO LIBERTY 125… 933 μον. (5ο – 1.035 μον.)

6. PIAGGIO BEVERLY 350… 809 μον. (7ο – 702 μον.)

7. YAMAHA XMAX 300… 734 μον. (6ο – 756 μον.)

8. SYM HD 300… 725 μον. (νέο μοντέλο)

9. SYM CRUISYM 300i… 720 μον. (10ο – 610 μον.)

10. VESPA GTS 300… 608 μον. (13ο – 480 μον.)

11. DAYTONA CARGO 125… 598 μον. (9ο – 639 μον.)

12. SYM SYMPHONY ST 125… 577 μον. (11ο – 593 μον.)

13. SYM SYMPHONY SR 125… 548 μον. (14ο – 473 μον.)

14. ΥΑΜΑΗΑ ΝΜΑΧ 155… 514 μον. (17ο – 454 μον.)

15. HONDA SH 150… 499 μον. (12ο – 507 μον.)

15. HONDA FORZA 300… 499 μον. (νέο μοντέλο)

16. KYMCO AGILITY 16+ 125… 456 μον. (22ο – 242 μον.)

17. HONDA PCX 125… 445 μον. (8ο – 661 μον.)

18. KYMCO X-TOWN 300i… 423 μον. (20ο – 366 μον.)

19. SYM JET14 125… 422 μον. (19ο – 384 μον.)

20. HONDA VISION 110… 370 μον. (15ο – 468 μον.)

21. KYMCO AGILITY 16+ 200… 324 μον. (22ο – 241 μον.)

22. HONDA SH 300… 320 μον. (18ο – 411 μον.)

23. SYM JET14 200… 306 μον. (16ο – 463 μον.)

24. SYM SYMPHONY CARGO 125… 296 μον. (00 μον.)

25. SYM CRUISYM 250i… 282 μον. (27ο – 185 μον.)

26. HONDA SH MODE 125… 279 μον. (21ο – 323 μον.)

27. KYMCO DOWNTOWN 350… 229 μον. (33ο – 115 μον.)

28. PIAGGIO MEDLEY 125… 223 μον. (24ο – 215 μον.)

29. YAMAHA NMAX 125… 208 μον. (29ο – 153 μον.)

30. HONDA PCX 125 (old)190 μον. (8ο – 661 μον.)

31. KEEWAY CITYBLADE 125… 145 μον. (26ο – 199 μον.)

32. KYMCO XCITING S 400… 143 μον. (58ο – 44 μον.)

33. YAMAHA TMAX 530… 135 μον. (29ο – 153 μον.)

34. SYM SYMPHONY S 125… 129 μον. (28ο – 184 μον.)

34. SYM FIDDLE 125… 129 μον. (25ο – 212 μον.)

35. YAMAHA XMAX 400… 124 μον. (24ο – 229 μον.)

36. KYMCO AGILITY 16+ 150… 118 μον. (23ο – 241 μον.)

37. DAYTONA MIRO 125… 113 μον. (30ο – 141 μον.)

38. KYMCO AK 550… 106 μον. (38ο – 88 μον.)

39. PIAGGIO MP3 300… 93 μον. (41ο – 80 μον.)

40. KYMCO PEOPLE S 150… 90 μον. (42ο – 75 μον.)

41. HONDA VARIO 125… 89 μον. (37ο – 101 μον.)

42. PEUGEOT TWEET 125… 82 μον. (47ο – 48 μον.)

43. HONDA BEAT 125… 74 μον. (36ο – 103 μον.)

44. ASUS ESTATE 125… 72 μον. (35ο – 105 μον.)

44. SYM JOYRIDE S 200… 72 μον. (νέο μοντέλο)

45. SUZUKI UK 125… 70 μον. (45ο – 53 μον.)

46. BMW C 400GT… 69 μον. (νέο μοντέλο)

47. BMW C 400 X… 62 μον. (νέο μοντέλο)

47. HONDA NC 750 INTEGRA… 62 μον. (47ο – 72 μον.)

48. EVOMOTO DIVA 125… 61 μον. (40ο – 84 μον.)

49. YAMAHA DELIGHT 125… 60 μον. (0 – 0)

50. KYMCO AGILITY CITY 125… 59 μον. (0 – 0)

Πηγή: ΣΕΑΑΔ