fbpx

ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΟΔΗΓΗΣΗΣ: Ήρθε ο χειμώνας (Μέρος Β)

prosxedio_01

6 Συμβουλές ακόμα για τους αναβάτες σκούτερ

Άλλος βγάζει τα χειμωνιάτικα ρούχα, άλλος βάζει πετρέλαιο, άλλος απλώνει χαλιά στο σπίτι, κι ο σκουτερίστας; Έχει πάρει μια λίστα πραγμάτων που πρέπει να τακτοποιήσει αν θέλει το κεφάλι του ήσυχο, έτσι ώστε να μπορεί να αφοσιωθεί στην οδήγηση, όποιες και να είναι οι καιρικές συνθήκες. Κείμενο: Β.Α., Φωτογραφίες: Kymco

Χειμώνας σημαίνει κρύο, βροχές και υγρασία, κι εμείς πρέπει πρώτα να προετοιμαστούμε τον εαυτό μας και μετά να προετοιμάσουμε το σκούτερ μας, για να μπορέσουμε να ανταποκριθούμε. Δείτε πως…

Ο μεγαλύτερος κίνδυνος των σκούτερ στη βροχή είναι τα αυτοκίνητα με τα θαμπά τζάμια

Ο μεγαλύτερος κίνδυνος των σκούτερ στη βροχή είναι τα αυτοκίνητα με τα θαμπά τζάμια

Δες τα θαμπά τους τζάμια

Κρύο, βροχή και άσχετοι οδηγοί αυτοκινήτων είναι ο εφιάλτης του σκουτερίστα και του μοτοσυκλετιστή. Είναι πολλοί (και πολλές) οι οδηγοί αυτοκινήτων που δεν ξέρουν πως να ξεθαμπώνουν τα τζάμια του αυτοκινήτου τους. Τους βλέπεις να κινούνται μέσα σε ένα σύννεφο υγρασίας, νομίζεις πως οδηγούν μέσα σε θερμοκήπιο. Θυμόμαστε βεβαίως ότι οι αυτοκινητάδες είτε δεν μας βλέπουν, είτε όταν μας βλέπουν μας περιφρονούν – αφού αισθάνονται ισχυρότεροι – οπότε τι πρέπει να κάνουμε; Μα να τους κάνουμε να μας προσέξουν, είτε με τη θέση μας στο δρόμο σε σχέση με τον αριστερό ή κεντρικό τους καθρέφτη, είτε το σινιάλο του προβολέα, είτε με κόρνα… καραμούζα, τρομπέτα, σινιάλα καπνού, δυναμίτη… με οτιδήποτε χρειάζεται τελοσπάντων για να τραβήξει την προσοχή τους.

Δώσε λίγη ζεστασιά

Δεν μιλάμε για το σώμα του αναβάτη, τα χέρια και τα πόδια του, αλλά για τα φρένα του σκούτερ μας, ειδικά τα δισκόφρενα που είναι εκτεθειμένα στο κρύο. Αν οδηγούμε λίγη ώρα χωρίς να πατάμε φρένα οι δισκόπλακες ή τα ταμπούρα παγώνουν και δεν αποδίδουν όπως όταν βρίσκονται σε θερμοκρασία λειτουργίας. Για να πλησιάσουν την ιδανική θερμοκρασία απόδοσής τους πατάμε λίγο τις μανέτες κάθε λίγη ώρα έτσι ώστε οι δισκόπλακες να διατηρούνται ζεστές.

Πόσο καιρό έχεις να κάνεις σέρβις; Και περιμένεις να πηγαίνουν όλα καλά;

Πόσο καιρό έχεις να κάνεις σέρβις; Και περιμένεις να πηγαίνουν όλα καλά;

Σερβίρισέ το

Έχεις γυρίσει από διακοπές όπου το σκούτερ σου ζορίστηκε με μπαγκάζια και δυο άτομα και κακούς δρόμους. Από τότε έχει κυκλοφορήσει και δυο-τρεις μήνες και σέρβις δεν έχεις κάνει ακόμα. Και μετά έρχεται ο βαρύς χειμώνας και έχεις πρόβλημα στα φρένα, στη μετάδοση, τις αναρτήσεις, τα λάστιχα και τα φρένα. Χονδρικά παντού. Τι έπρεπε να έχεις κάνει το γνωρίζεις. Προγραμμάτισε άμεσα λοιπόν ένα σέρβις ή φρόντισε μόνο σου – αν πιάνουν τα χέρια σου – τους τομείς που ήθελαν συντήρηση ή έλεγχο.

Όταν πάμε για σέρβις το σκούτερ μας ζητάμε να μας λιπάνουν τις ντίζες (γκαζιού, φρένου, τσοκ -αν υπάρχει), όπως και να λιπάνουν τους οδηγούς στις δαγκάνες των φρένων (όπου έχουμε πλευστές δαγκάνες, δηλαδή στο 98 % των φρένων των scooter) γιατί με την σωστή και ομαλή λειτουργία της δαγκάνας έχουμε σωστή πληροφόρηση και αίσθηση από τα φρένα μας, κάτι πολύ σημαντικό για την ασφάλεια όταν φρενάρουμε σε βρεγμένο οδόστρωμα (και όχι μόνο).

Λάστιχα και δισκόφρενα δουλεύουν καλύτερα αν είναι ζεστά - σε θερμοκρασία λειτουργίας

Λάστιχα και δισκόφρενα δουλεύουν καλύτερα αν είναι ζεστά – σε θερμοκρασία λειτουργίας

Ηλεκτρικό τσεκάρισμα

Ελέγχουμε το ηλεκτρικό κύκλωμα του οχήματος εάν φορτίζει σωστά την μπαταρία, εάν οι πόλοι της μπαταρίας είναι καθαροί. Εάν δεν είναι, τους καθαρίζουμε και στην συνέχεια τους προστατεύουμε από την υγρασία με ειδικό μονωτικό σπρέι επαφών.

Τέλος ελέγχουμε σε τακτά χρονικά διαστήματα τα φώτα πορείας (όλες τις σκάλες) μπροστά και πίσω, τα φώτα του φρένου και τα φώτα των φλας. Εδώ πρέπει να τονίσουμε ότι πρέπει να κάνουμε έλεγχο σε τακτά χρονικά, γιατί όταν οδηγούμε στην βροχή πολλές φορές περνάει υγρασία στις επαφές με αποτέλεσμα χωρίς να είναι καμένη κάποια λάμπα αυτή να μην ανάβει.

Γίνε “πιεστικός”

Ο έλεγχος των ελαστικών πριν έρθουν οι χαμηλές θερμοκρασίες επιβάλλεται, αφού θα πρέπει να είναι σχετικά “φρέσκα” και να έχουν τουλάχιστον βάθος πέλματος 4 χιλιοστών. Όταν λέμε “φρέσκα λάστιχα” εννοούμε να μην υπερβαίνουν τα δύο έτη χρήσης. Δηλαδή δύο χρόνια από την ημερομηνία τοποθέτησης των ελαστικών και όχι δύο χρόνια από την ημερομηνία κατασκευής τους. Ο έλεγχος της πίεσης των ελαστικών πρέπει να γίνεται συστηματικά, τουλάχιστον μια φορά την εβδομάδα ή στη χειρότερη περίπτωση κάθε 15 μέρες. Επίσης αφού ξεκινήσουμε την πρωινή μας διαδρομή ζεσταίνουμε λίγο τα λάστιχά μας. Ένα καλό κόλπο για να ζεσταθούν φρένα και λάστιχα – έστω και στο κέντρο τους – είναι να επιταχύνετε δυνατά και μετά να φρενάρετε δυνατά.

Όταν κάνει κρύο και βρέχει δεν πηγαίνουμε στο δρόμο "δίχως αύριο", για πολλούς λόγους

Όταν κάνει κρύο και βρέχει δεν πηγαίνουμε στο δρόμο “δίχως αύριο”, για πολλούς λόγους

Πήγαινε πιο αργά

Αποφεύγουμε τις βιασύνες όταν ο καιρός δεν είναι καλός. Είσαι ντυμένος σαν κρεμμύδι, το κεφάλι σου δεν το κουνάς, ούτε το γυρίζεις για να μη μπει αέρας από το λαιμό, το ίδιο κάνεις και με τα χέρια σου. Σε γενικές γραμμές η κινητικότητά σου δεν είναι ιδανική, άρα και η επισκόπηση του δρόμου, η περιφερειακή-γενική αντίληψη για τα πράγματα που συμβαίνουν γύρω σου είναι μειωμένη. Μην το ρισκάρεις, απλά οδήγησε πιο ήρεμα και πιο αργά, δώσε περισσότερο χρόνο στα μάτια, το μυαλό και την κρίση σου να δουλέψουν, μεγάλωσε τους χρόνους αντίδρασης, κι όλα θα γίνουν πιο εύκολα. Και ασφαλέστερα.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ