Άλλο επιθυμία, άλλο ανάγκη
Ας υποθέσουμε ότι έχετε καταλήξει: θα αγοράσετε οπωσδήποτε σκούτερ, δεν πάει άλλο, το έχετε αποφασίσει, έχετε ζυγίσει τα (πολλά) πλεονεκτήματα και τα (λίγα) μειονεκτήματα και η ζυγαριά έχει γείρει για τα καλά. Όλα καλά. Ποια όμως από τις παρακάτω 9 κατηγορίες σκούτερ σας ταιριάζει, ποια θα προτιμήσετε;
Στην αρχή, παλιά, ήταν ένα σκούτερ. Μόνο και έρημο. Μ’ αυτό έκαναν τα πάντα, οι πάντες. Μερικές δεκαετίες αργότερα μια κορεσμένη φαινομενικά αγορά έχει διαχωρίσει, έχει κόψει τον κόσμο των σκούτερ σε χίλια-δυο κομμάτια. “Χίλια-δυο” που λέει ό λόγος, γιατί στην πραγματικότητα τα σκούτερ χωρίζονται σε κατηγορίες. Αναλύουμε εννέα από αυτές.
Τα πενηντάρια
Ναι, ακόμα υπάρχουν τα πενηντάρια και ασχέτως αν εμείς στην Ελλάδα δεν τα τιμούμε ιδιαίτερα, αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα ότι είναι μια κατηγορία που δεν αξίζει προσοχής. Μικρά, πανάλαφρα, υπέρ-οικονομικά σε κόστος συντήρησης και κατανάλωσης, έχουν γενικά το μειονέκτημα ότι δεν μπορούν να κινηθούν πάνω από 70+ km/h.
Χαμηλή τελική και επιδόσεις στην Ελλάδα σημαίνει αυξημένος κίνδυνος. Από τα οχήματα που κινούνται γύρω τους παράνομα, “διαρκώς, τέρμα γκάζι”. Επίσης οι τιμές τους δεν απέχουν πολύ από τις τιμές των αδελφών 125αριών. Αλλιώς, ένα δίχρονο ή τετράχρονο 50αράκι είναι μια χαρά λύση για καθημερινή – χωρίς απαιτήσεις επιδόσεων – οικονομική μετακίνηση.
Τυπικό παράδειγμα κατηγορίας: Kymco Agility 50F
Πόλης – με μικρούς κυβισμούς και μεγάλους τροχούς
… τα οποία 125άρια και 150άρια, με επίπεδα δάπεδα και μεγάλης διαμέτρου 16άρηδες τροχούς δείχνουν να ταιριάζουν περίφημα μέσα στην πόλη. Με διαχειρίσιμο βάρος και αξιοπρεπείς επιδόσεις, δισκόφρενα και συστήματα που βοηθούν το φρενάρισμα, αλλά και τους χώρους για δεύτερο άτομο.
Το επίπεδο δάπεδό τους αποδεικνύεται σωτήριο όταν κουβαλάμε πράγματα. Ο χώρος κάτω από τη σέλα και ο χώρος στο δάπεδο μπορούν να μεταφέρουν πράγματα, μικροαντικείμενα ή τις τσάντες του σούπερ μάρκετ, που θα γέμιζαν μισό πορτμπαγκάζ αυτοκινήτου.
Παράλληλα οι μεγάλοι τροχοί βοηθούν το σκούτερ στο να περνά πάνω από τους κακοτράχαλους δρόμους της πόλης και τις κακοτεχνίες της ασφάλτου, με άνεση και ασφάλεια.
Τυπικό παράδειγμα κατηγορίας: Kymco Agility City 16+ 125 – 150
Πόλης – με μικρούς κυβισμούς και μικρούς τροχούς
Aν τώρα δεν είμαστε τόσο έμπειροι αναβάτες ή δεν έχουμε πόδια και χέρια παλαιστή, όπως και μεγάλο μπόι… τότε παίρνουμε όλα τα παραπάνω και τα “κατεβάζουμε” σε συνολικό ύψος, μέγεθος, ύψος σέλας και μικραίνουμε τη διάμετρο των τροχών.
Κι έτσι φτιάχνουμε τα σκούτερ πόλης με μικρούς τροχούς, που διαπρέπουν στα απαιτητικά κομμάτια της πόλης. Αυτές τις αστικές διαδρομές που είναι μποτιλιαρισμένες και αφήνουν μικρούς διαδρόμους και κενά ανάμεσα στα αυτοκίνητα. Οι μικρής διαμέτρου τροχοί πηγαίνουν ζευγάρι με τιμόνια είναι πανάλαφρα και κόβουν πολύ δεξιά και αριστερά. Κάνοντας τα σκούτερ εύκολα και φιλικά.
Τυπικό παράδειγμα κατηγορίας: Kymco Super 8 125
Ρετρό – με έμφαση στην κομψότητα
Σκούτερ ναι, αλλά ζητάτε παράλληλα γούστο και κομψότητα; Τότε πάμε στην κατηγορία των νεο-ρετρό που δανείζονται σχήματα και χρώματα από τις χρυσές εποχές των σκούτερ του παρελθόντος και πιο συγκεκριμένα των δεκαετιών του ’50 και του ’60.
Λόγω των διαστάσεων και των τροχών μεσαίας διαμέτρου είναι και βολικά και εύχρηστα. Κατάλληλα για αρχάριους, νεαρούς και κοπέλες με γούστο που θέλουν το σκουτεράκι τους να ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα μοντέρνα, μέσω των διαχρονικών, κλασικών γραμμών τους.
Τυπικό παράδειγμα κατηγορίας: Kymco Like 125
Maxi scooter, μικρού κυβισμού
Είναι μια κατηγορία που αναπτύσσεται πρόσφατα στην Ελλάδα και αφορά σε maxi scooter κυβισμού 125 κυβικών, που παρότι έχουν υψηλότερη τιμή των υπολοίπων αντίστοιχου κυβισμού προτείνουν μια premium, πολυτελέστερη συνολική εικόνα.
Μαζί με τις δυνατότητες άνετης μεταφοράς δύο ατόμων και αποθηκευτικούς χώρους, μπόλικο εξοπλισμό που δεν του λείπει τίποτε, προστασία από τον αέρα και δυνατότητες ταξιδιού… κι ας είναι οι μέσες ταχύτητες μειωμένες σε σχέση με τα 300άρια.
Τυπικό παράδειγμα κατηγορίας: Kymco Χ-Town 125
Μaxi scooter, μεσαίου κυβισμού
Η γνωστή, παλιά, καλή συνταγή του μεσαίου (βλ. 300άρι) σκούτερ που τα κάνει όλα. Πηγαίνει στην πόλη, προσφέρει άνεση σε αναβάτη και μεταφέρει “σαν βασιλιά” τον συνεπιβάτη που χαίρεται να κάνει βόλτες πάνω του – κοντινές ή μακρινές χωρίς να βαρυγκωμά, το αντίθετο μάλιστα.
Μπορεί τα maxi scooter να μην αισθάνονται στο χώρο τους μέσα στη βαριά κίνηση της μεγαλούπολης και να αποζητούν τον ανοιχτό δρόμο. Όταν τον πετύχουν όμως, λόγω των καλών επιδόσεων τους χαρίζουν μπόλικη ευχαρίστηση στον αναβάτη τους. Λόγω των επιδόσεων τα maxi scooter, αποτελούν τη συχνότερη επιλογή πρώην μοτοσυκλετιστών που υποχρεώθηκαν – για διάφορους λόγους – να αποχωριστούν τις μοτοσυκλέτες τους.
Τυπικό παράδειγμα κατηγορίας: Kymco Downtown 350i
Σπορ maxi scooter, μεσαίου κυβισμού
Τα σπορ maxi scooter έχουν όλα τα παραπάνω χαρακτηριστικά με τη μόνη διαφορά ότι έχουν κοντύτερα φέρινγκ και ελαφρώς πιο μαζεμένες διαστάσεις, τονίζοντας πιο πολύ την σπορ πλευρά τους, παρά την τουριστική.
Λόγω της κοντύτερης ζελατίνας τους γίνονται πιο εύχρηστα μέσα στην κίνηση της πόλης.
Τυπικό παράδειγμα κατηγορίας: Kymco Κ-ΧCΤ 300i
Με μεγάλους τροχούς, μεσαίου κυβισμού
Τα γνωστά “ευρωπαϊκά 300άρια” με επίπεδο δάπεδο και 16άρηδες τροχούς.
Και αυτά προτιμούνται – μάλλον πιο πολύ κι από τα maxi scooter – από πρώην μοτοσυκλετιστές, γιατί έχουν καλές επιταχύνσεις από τα φανάρια, έχουν και μικρότερο όγκο (compact, που λένε), είναι πιο ευέλικτα, με γρήγορες αντιδράσεις και εύκολες αλλαγές κατεύθυνσης. Οι καλές επιδόσεις ισχύουν και στον τομέα των φρένων.
Τυπικό παράδειγμα κατηγορίας: Kymco GTi 300i
Σπορ τουρισμού, μεγάλου κυβισμού
Το βαρύ πυροβολικό. Η πολυτέλεια, η εμφάνιση, ο εξοπλισμός, η θωριά και ο χαρακτήρας. Κορυφαία σκούτερ, υψηλής τιμής και επιδόσεων που χαρίζουν συγκινήσεις, που πριν από μερικά χρόνια ήταν αδιανόητες για σκούτερ.
Με έμφαση περισσότερο στο “σπορ”, παρά στο “τουρισμός”, με μεγάλο κυβισμό κινητήρα, άνω των 500 cc και χρήση της κορυφαίας τεχνολογίας στο χώρο των σκούτερ.
Τυπικό παράδειγμα κατηγορίας: Kymco ΑΚ 550i