fbpx

ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ: Eπιλέγοντας σκούτερ ανά κατηγορία

Άλλο τι μας αρέσει, κι άλλο τι μας ταιριάζει

Σαν βγεις στον πηγαιμό για να αγοράσεις σκούτερ, φρόντισε να επιλέξεις αυτό που είναι προσαρμοσμένο στις ανάγκες και στα θέλω σου και όχι να προσαρμόσεις τις ανάγκες και τα θέλω σου στο σκούτερ. Ακούγεται σαν συμβουλή από πεφωτισμένο βουδιστή μοναχό, ωστόσο είναι η βασική αρχή μιας μεθοδολογίας που θα μας οδηγήσει, αν όχι στην νιρβάνα, τουλάχιστον στη σωστή επιλογή σκούτερ. Το ερώτημα λοιπόν είναι το εξής; Τι θες να κάνεις με το μελλοντικό σου σκούτερ και σε ποια κατηγορία ανήκει… και ανήκεις;

Το να αναγνωρίσει και να ιεραρχήσει κανείς βάσει σπουδαιότητας αυτά που ζητά από ένα σκούτερ, ακούγεται πολύ εύκολο αλλά δεν είναι.

Όσο και αν τα σκούτερ αποτελούν κατά βάση χρηστικά και πρακτικά οχήματα, η διαδικασία της επιλογής ενός σκούτερ δεν είναι σε καμία περίπτωση ανάλογη αυτής ενός οποιουδήποτε καταναλωτικού προϊόντος, όπως ένα… πλυντήριο για παράδειγμα.

Τα «παράσιτα» που μπορούν να δυσκολέψουν την επιλογή μας έχουν να κάνουν με διάφορους λόγους εκτός της αυστηρής οικονομοτεχνικής προσέγγισης. Το «αυτό μου αρέσει και θα το πάρω γιατί είναι όμορφο» , παραδείγματος χάρη, μπορεί να οδηγήσει κάποιον σε μια όχι και τόσο ιδανική επιλογή αλλά αν η απόφαση έχει προκύψει συνειδητά, δεν υπάρχει κανένα απολύτως πρόβλημα, ούτε επίσης υπάρχει επιχείρημα ικανό για να αλλάξει γνώμη σε όσους έχουν… ερωτοχτυπηθεί.

Για να είμαστε ειλικρινείς, θα προκρίναμε και θα υποστηρίζαμε μια επιλογή βασισμένη σε αυτό το κριτήριο. Άλλωστε είπαμε, δεν πρόκειται για λευκές συσκευές!

Αν λοιπόν έχετε ήδη πάρει την απόφαση σας και καμιά «Σειρήνα» χρηστικότητας και πρακτικότητας δεν είναι ικανή να σας αλλάξει γνώμη, προτιμήστε αυτό τον δρόμο και όχι το… συνοικέσιο.

Σε διαφορετική περίπτωση, η συνέχεια του κειμένου αφορά στο τι προσφέρει η κάθε κατηγορία σκούτερ , προκειμένου να διαπιστώσετε ποια ανταποκρίνεται καλύτερα στις ανάγκες σας.

Κατηγορία σκούτερ GT

Τα σκούτερ της GT κατηγορίας έχουν ως βασικούς στόχους την παροχή άνεσης, κάλυψης από τα στοιχεία της φύσης και χώρων στον αναβάτη τους.

Για να το πετύχουν αυτό, οι συνολικές τους διαστάσεις είναι μεγάλες και αυτό δυσχεραίνει σε ένα βαθμό την ευελιξία και τους ελιγμούς σε συνθήκες κυκλοφοριακής συμφόρησης, συγκριτικά πάντα με σκούτερ ίδιου κυβισμού άλλων κατηγοριών.

Το βασικό χαρακτηριστικό των GT είναι η θέση οδήγησης που τοποθετεί τον αναβάτη χαμηλά και με αίσθηση «μέσα» στο σκούτερ, ενώ οι κεκλιμένες πλατφόρμες στην ποδιά (δεύτερα μαρσπιέ), επιτρέπουν την έκταση των ποδιών μπροστά, δημιουργώντας μια πολύ άνετη στάση.

Το τιμόνι, με τις προεκτάσεις στα σκέλη του έρχεται πολύ βολικά στα χέρια, θυμίζοντας cruiser μοτοσυκλέτα, ενώ ο αναβάτης απολαμβάνει πλήρη κάλυψη από τα μεγάλης επιφανείας πλαστικά και την ψηλή (κατά κανόνα) ζελατίνα.

Όσον αφορά τους αποθηκευτικούς χώρους, τα GT φέρουν ένα χαρακτηριστικό τούνελ που διέρχεται κατά τον διαμήκη άξονα το πάτωμα, καθότι λόγω του μεγάλου μεταξόνιου, απαιτούνται ενισχύσεις του πλαισίου σε αυτό το σημείο.

Ως εκ τούτου, η μεταφορά ογκωδών αντικειμένων σε αυτό το σημείο, δεν είναι δυνατή. Παρ΄όλα αυτά, λόγω των μεγάλων τους διαστάσεων, τα GT προσφέρουν κάτω από την σέλα μεγάλους σε χωρητικότητα αποθηκευτικούς χώρους, οι οποίοι συμπληρώνονται και από πρακτικά ντουλαπάκια στην ποδιά. Τα GT, διαπρέπουν σε «ανοικτές» διαδρομές, είτε πρόκειται για λεωφόρους, δρόμους ταχείας κυκλοφορίας και περιαστικές οδικές αρτηρίες, είτε για το εθνικό οδικό δίκτυο, αφού οι ισχυροί κινητήρες τους (250+ κ.εκ.), η κάλυψη από τον αέρα, η άνεση και οι χώροι, περιλαμβάνουν και τα ταξίδια μέσα στις δυνατότητές τους.

Ο αναβάτης που ταιριάζει στην GT κατηγορία, είναι αυτός που εκτελεί καθημερινά μεγάλες μεικτές διαδρομές, στις οποίες πέραν της πόλης περιλαμβάνονται και «γρήγορα» τμήματα, επιθυμώντας την καλύτερη δυνατή κάλυψη και μεγάλους αποθηκευτικούς χώρους.

Το πεδίο όπου τα GT δεν ενδείκνυνται, με την έννοια του ότι πάνε στράφι οι δυνατότητές τους, είναι η αποκλειστική χρήση σε μικρές αστικές διαδρομές και ειδικά σε σημεία όπου παρουσιάζεται συχνά μεγάλη κυκλοφοριακή συμφόρηση.

Κατηγορία σκούτερ πόλης

Πρόκειται για την πιο πολυπληθή σε αριθμό μοντέλων κατηγορία, που διατίθενται σε διάφορους κυβισμούς από 125 μέχρι 400 cc και με διαφορετικό επίπεδο εξοπλισμού.

Κοινό σημείο όλων αυτών των μοντέλων όμως, είναι το επίπεδο πάτωμα και ο μπροστινός τροχός μεγάλης διαμέτρου, στις 16 ίντσες.

Ο πίσω τροχός μπορεί να είναι επίσης 16 ιντσών ή κατά περιπτώσεις μικρότερος σε διάμετρο, προκειμένου να εξασφαλιστεί επάρκεια αποθηκευτικού χώρου κάτω από τη σέλα.

Το θέμα με τη διάμετρο και την επιμονή σε αυτό το τεχνικό χαρακτηριστικό, έχει να κάνει με τη σταθερότητα και τις δυνατότητες καλύτερης διαχείρισης των κακοτεχνιών του οδοστρώματος από τους τροχούς μεγάλης διαμέτρου.

(Στο επόμενο άρθρο συμβουλών: συνεχίζουμε με τις κατηγορίες σκούτερ πόλης, ρετρό και των επαγγελματικών)

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ