Δυναμική επέκταση για την Thrust
*Κυβισμός: 359cc * Ιπποδύναμη: 30,0 ίπποι (21,5 kw), στις 8.000 rpm * Τελική: 145 km/h (πραγματική) * Βάρος: 169 kg (κενό) * Τιμή: 5.290 ευρώ (Nοέμβριος 2022)
“Θυελλώδης” ο ερχομός του νέου Thrust Huracan 400, με κύριο όπλο τη σχεδίασή του και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του στη μέση κατηγορία των maxi scooter που φιλοδοξούν να τα κάνουν όλα: με ένα ή με δύο άτομα, στην πόλη και στο ταξίδι… εργαλεία για τη δουλειά, αλλά και για διασκεδαστική οδήγηση. Κείμενο: Βασίλης Αντζουλάτος, Φωτογραφίες: Θοδωρής Ερμήλιος
Huracan στα ισπανικά σημαίνει τυφώνας κι έναν μίνι-τυφώνα τον φέρνει το νέο Thrust 400 στην εκλεκτή, ολιγάριθμη παρέα των σκούτερ μεσαίου κυβισμού των 350-400 κυβικών (BMW, Honda, Kymco, SYM), χάρη στην premium, αλλά κυρίως δυναμική, sport εμφάνισή του, αλλά και τον πλούσιο εξοπλισμό του.
Είναι πολύ σημαντικό το γεγονός ότι η Thrust της έμπειρης εταιρίας στο χώρο των δύο τροχών Δ. Γκουντούφας, της οποίας τα σκούτερ κατασκευάζονται από την κινεζική Taro, διαθέτει στην γκάμα της όχι έναν, ούτε δύο αλλά τρεις κυβισμούς και τέσσερα μοντέλα (δυο 125άρια, ένα 300άρι και ένα 400άρι), προσφέροντας ένα εύρος επιλογών στην αγορά.
Αυτό δείχνει εκτός των άλλων και τη σοβαρότητα με την οποία αντιμετωπίζεται η κατηγορία των scooter τα οποία καλούνται να καλύψουν πλήθος υποχρεώσεων ειδικά για τους ανθρώπους των πόλεων, άρα απαιτείται ποικιλία και πολυφωνία.
Το εντυπωσιακό Τhrust Ηuracan 400 GT είναι ένα καθαρόαιμο μοντέλο της μεσαίας κατηγορίας κυβισμού maxi scooter με μεγάλες, ικανές διαστάσεις που καλούνται να φιλοξενηθούν και να υπηρετήσουν προσφέροντας άνεση, δύο ενήλικες “ευρωπαϊκών προδιαγραφών”.
Με μεγάλη ποδιά, ευρύχωρη σέλα, μεγάλο μεταξόνιο στα 1.540 χιλιοστά, βάρος στα 185 κιλά γεμάτο και ντεπόζιτο χωρητικότητας 13 λίτρων, το 400 κλείνει το μάτι και στις ταξιδιωτικές αποδράσεις εκτός των άλλων.
Ξεκινώντας από την εμφάνιση του Ηuracan 400 πρέπει να ομολογήσουμε ότι κυρίως… “σκίζει”, αφού άρεσε στους πάντες και ότι όλες τις ημέρες το δοκιμάζαμε στους δρόμους της Αθήνας, σχεδόν φανάρι παρά φανάρι απαντούσαμε σε ερωτήσεις για την μάρκα του, την προέλευσή του και την τιμή του.
Σύμφωνα με λίγο ψάξιμο και αποκλειστικές πληροφορίες μας, η σχεδίαση αυτού του ξεχωριστού sport maxi scooter, ενώ μοιάζει να έχει δημιουργηθεί στην Ιταλία, ανήκει στην πραγματικότητα στο Yacouba Studio Design του Γάλλου Yacouba Galle με έδρα την Ελβετία.
Κύρια έμπνευση του κύριου Yacouba είναι βεβαίως η Ducati, η οποία κατά καιρούς έχει “διαρρεύσει” πληροφορίες για επικείμενη παρουσίαση σκούτερ κάτω από το έμβλημά της, αλλά όλο το αναβάλλει, οπότε… ιδού το Huracan 400!
H ιταλική του σχεδιαστική ταυτότητα φανερώνεται όχι μόνο από τους δύο προβολείς full LED οι οποίοι παραπέμπουν σε σπορ μοτοσυκλέτα της Ducati (Panigale) αλλά και από το συγκλονιστικό, φάλτσο πίσω τμήμα του, το οποίο είναι απολύτως πρωτότυπο και πρωτοεμφανιζόμενο σε σκούτερ και θυμίζει από Power Cruiser της παραπάνω εταιρίας (Diavel) μέχρι ακριβό σπορ αυτοκίνητο.
Eπιπλέον υπάρχουν στοιχεία που του δίνουν θετικούς πόντους πέρα από την προσεγμένη συνολική του εμφάνιση: από την κοντή φιμέ σπορ ζελατίνα, το ανάποδο πιρούνι με τά χρύσα στελέχη, τα δύο μεγάλα κυματιστά δισκόφρενα στον μπροστινό τροχό, μέχρι τα δύο αμορτισέρ λαδιού/αερίου πίσω με χρυσά μπουκαλάκια.
Tην ιταλική επιρροή στη σχεδίαση του σκούτερ την επιβεβαιώνει και η “τιμητική” χρωματική έκδοση τρικολόρε του Thrust Huracan 400 GT (στα χρώματα της ιταλικής σημαίας) που πωλείται και στην Ελλάδα.
Tο επόμενο χαρακτηριστικό που θα τραβήξει την προσοχή του ενδιαφερόμενου σκουτερίστα είναι βεβαίως η τιμή του 400, που είναι η χαμηλότερη της κατηγορίας στα 5.490 ευρώ για την ελληνική αγορά.
Την πρώτη φορά που οδηγήσαμε Thrust Huracan 400 GT, πριν από δύο μήνες, ήταν σε έναν χρωματισμό ματ μεταλλικό και το αποτέλεσμα ήταν εντυπωσιακό.
Τη δεύτερη φορά όμως το σκούτερ δοκιμής ήταν στον χρωματισμό ενός ιδιαίτερου γκρι γυαλιστερού που είναι της μόδας και τον συναντάμε και στα αυτοκίνητα πρόσφατα. Σε αυτή τη δεύτερη περίπτωση το χρώμα αναδείκνυε περισσότερο τη σχεδίαση και επιδείκνυε ακόμα περισσότερο την ποιότητα του φινιρίσματος του σκούτερ.
Παράλληλα, καλή ποιότητα κατασκευής συναντάμε πάνω σε όλο το 400, ενώ τα δυο πλευρικά καπάκια που διανύουν το τούνελ της ποδιάς που το σχέδιό τους μοιάζει με ανθρακονήματα, είναι τόσο καλοφτιαγμένο που ορκίζεσαι ότι είναι πράγματι από ανθρακονήματα…
Στο Δρόμο
Αφού πρώτα περιεργαστείς την σπορτίβικη κομψότητα του Thrust Huracan 400 GT, έρχεται η ώρα να το οδηγήσεις.
Το ύψος της σέλας του αναβάτη είναι χαμηλό στα 760 mm, ενώ επειδή είναι δύο επιπέδων, ο συνεπιβάτης πρέπει να σηκώσει ψηλότερα το πόδι του για να ανέβει πάνω της.
Το τμήμα που αναλογεί στον αναβάτη είναι ευρύχωρο, καλοσχεδιασμένο, με ικανό αφρώδες που αν και έλαφρώς σκληρό, προσφέρει άνεση. Ο συνεπιβάτης παρότι διαθέτει ένα κοντύτερο τμήμα σέλας απολαμβάνει περισσότερο αφρώδες, μεγάλα αλουμινένια αναδιπλούμενα μαρσπιέ και χειρολαβές δεξιά-αριστερά στην ουρά.
Αν και το σκούτερ φαίνεται σπορ, η θέση οδήγησής του είναι κλασική maxi scooter, με τον κορμό του αναβάτη όρθιο και τα γόνατά του σε ανοικτές-βολικές γωνίες. Σημαντικό εδώ είναι ότι τα μαρσπιέ/τμήμα πατώματος είναι αρκετά πλατιά ώστε να καλύπτουν τις πατούσες του αναβάτη, κι επίσης ότι υπάρχει δεύτερη θέση των ποδιών – αν και ανηφορική – στην ποδιά για ξεμούδιασμα.
Το τιμόνι είναι σχετικά ψηλά τοποθετημένο, ο αναβάτης κάθεται “πάνω” στο σκούτερ και οι πήχεις του έρχονται παράλληλα με το έδαφος, κι έτσι δημιουργείται μια καθ’ όλα βολική θέση οδήγησης που δίνει τη δυνατότητα στον αναβάτη να ελέγχει το σκούτερ (που βρίσκεται κάτω από τα πόδια του) με ευκολία. Α, ναι, σημειώστε ότι τα 185 κιλά του γεμάτου σκούτερ εξαφανίζονται μόλις αρχίσεις να κινείσαι και νομίζεις ότι έχεις να κάνεις με καμιά 140αριά κιλά το πολύ!
Ο πίνακας οργάνων είναι πλήρως ψηφιακός, με έγχρωμη οθόνη TFT 6,2 ιντσών, με μοντέρνα γραφικά και δυνατότητα σύνδεσης με smartphone. Η οθόνη μπορεί να αλλάξει εμφάνιση σε 4 διαφορετικές επιλογές.
Ο κεντρικός διακόπτης είναι διπλός και προσαρμόζεται στις επιθυμίες του ιδιοκτήτη. Λειτουργεί και με παραδοσιακό κλειδί και keyless (!) αφού είναι διπλής λειτουργίας. Μπορεί κάποιος να χρησιμοποιεί είτε το συμβατικό κλειδί, είτε τον κεντρικό περιστροφικό διακόπτη σαν keyless, σύμφωνα με τις επιθυμίες του. Είναι πολλοί αυτοί που αντιπαθούν τα συστήματά keyless και την πολυπλοκότητά τους και προτιμούν… το απλό, λειτουργικό παραδοσιακό κλειδί.
Το ενδιαφέρον του αναβάτη τραβάει η όμορφη οθόνη TFT με τις διάφορες εμφανίσεις που αλλάζει, ενώ θετικούς πόντους παίρνουν οι μανέτες των φρένων στο τιμόνι που είναι μαύρες μεν, αλλά ρυθμιζόμενες, όπως ρυθμιζόμενη καθ΄ ύψος είναι και η ζελατίνα στο φέρινγκ.
Οι καθρέφτες στηρίζονται πάνω στο φέρινγκ/ποδιά και όπως έχουμε ξαναπεί είναι μια (αυτοκινητάδικη) τοποθέτηση – με τα φλας ενσωματωμένα πάνω τους – που δεν μας βρίσκει σύμφωνους, έστω κι αν παραδεχόμαστε την κομψότητα και την πολυτέλεια που αναδίδει, αφού για να κάνεις διήθηση πρέπει να ελέγχεις τέσσερα σημεία κάθε φορά: δύο καθρέφτες και τα άκρα του τιμονιού. Όταν οι καθρέφτες είναι στο τιμόνι, ελέγχεις το πλάτος σου μόνο δύο φορές. Επίσης το οπτικό τους πεδίο είναι “περιορισμένο” στα κάτω άκρα, λόγω σπορ σχεδίασής τους.
Οι τροχοί είναι 15 ιντσών μπροστά και 14 πίσω, τα ελαστικά έχουν διαστάσεις 120/70 και 140/70 κι αυτό προσφέρει ένα σταθερό, αλλά και αρκετά γρήγορο, “υπάκουο” τιμόνι στις πιέσεις, που δέχεται για να αλλάξει πορεία από τον αναβάτη. Πολύ καλό είναι το κράτημα του Thrust Huracan 400 GT που μπαίνει στις στροφές με τον πίσω τροχό να ακολουθεί τον μπροστινό στην ίδια γραμμή, και χωρίς το “σκαλοπάτι” που συναντάμε σε κάποια σκούτερ.
Ο κινητήρας του Huracan είναι μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος τετράχρονος, με 4 βαλβίδες επικεφαλής, με κυβισμό 359 cc και ψεκασμό (Delphi), που αποδίδει 30.0 ίππους στις 8.000 rpm και ροπή 2.9 kgm στις 7.000 rpm.
Ο ήχος του είναι μπάσος και φανερώνει πως έχει παραπανίσια κυβικά από τα συνηθισμένα – κι εδώ σημειώστε ότι ο κυβισμός του είναι 360 κυβικά εκατοστά και οι επιδόσεις του είναι ακριβώς αυτές: σαν ενός “ψυχωμένου” 300αριού.
Η δύναμη στις εκκινήσεις έρχεται από τα 25 km/h, αφού προηγουμένως του έχουν ξεφύγει λίγοι κραδασμοί στο ρελαντί... και μόνο στο ρελαντί. Ιδιαίτερα από τα 40 και μέχρι το 90 km/h, στις τυπικές ταχύτητες πόλης δηλαδή, ο κινητήρας “θυμώνει” και σπρώχνει δυνατά μπροστά, σε μια απολαυστική επιτάχυνση.
Η σχετικά μακριά μετάδοση μπορεί να ξεκινάει σχετικά αργά από τα φανάρια, αλλά λόγω αυτής της επιλογής σχέσεων διατηρεί καλή απόκριση στο γκάζι και στις υψηλότερες ταχύτητες. Η τελική του ταχύτητα μετρήθηκε στα 145 km/h.
Μέσα στην πόλη το “δεμένο” σύνολο συμπεριφέρεται με σταθερότητα σε όλες του τις κινήσεις και ο 15άρης μπροστινός τροχός επιτρέπει καλό κόψιμο του τιμονιού, σε μια συνολικά απροβλημάτιστη απόδοση. Είναι και αρκετά μεγάλη η απόσταση των 165 mm κάτω από το πάτωμα, επιτρέποντας το ανέβασμα σε πεζοδρόμιο αν χρειαστεί.
Μεγάλη προσοχή έχει δοθεί στο σύστημα πέδησης, στα φρένα, αφού δυο (παρακαλώ) κυματιστά δισκόφρενα βρίσκονται στον μπροστινό τροχό, τα οποία συνεργάζονται με τετραπίστονες ακτινικές δαγκάνες και δικάναλο ABS, το οποίο έχει τη δυνατότητα απενεργοποίησης! Για αυτή τη δουλειά υπάρχει διακόπτης στο δεξί άκρο του τιμονιού.
Ναι, υπάρχουν έμπειροι αναβάτες που μπορούν να φρενάρουν καλύτερα χωρίς ABS, ενώ θα προτείναμε να μην δοκιμάσουν κάτι παρόμοιο αρχάριοι και μέσης ικανότητας αναβάτες, γιατί η διαφορά είναι κάτι παραπάνω από αξιοπρόσεκτη στις αποστάσεις φρεναρίσματος με και χωρίς ABS.
Τα λάστιχα της κινεζικής Timsun συμπεριφέρονται γενικώς ικανοποιητικά, χωρίς να διαπρέπουν σε πιεσμένες καταστάσεις, αλλά παράλληλα χωρίς να δημιουργούν κάποιο πρόβλημα, ενώ το καλό είναι ότι προειδοποιούν τον αναβάτη όταν αρχίζουν να τα βρίσκουν σκούρα.
Τώρα στον τομέα των αναρτήσεων το Thrust Huracan 400 GT με το ωραιότατο ανάποδό του πιρούνι (κάτι σπάνιο στον κόσμο των σκούτερ) συμπεριφέρεται όπως και τα δυο επίσης πολύ καλά ελαφρώς σκληρά αμορτισέρ στο πίσω μέρος, στους ταλαιπωρημένους δρόμους της πόλης, αλλά με σωστή λειτουργία και αποσβέσεις, προσφέροντας την ασφάλεια που θα ζητούσε κανείς από ένα σύγχρονο σκούτερ.
Το ενδιαφέρον στοιχείο είναι πως και με δεύτερο άτομο στη σέλα η συμπεριφορά του 400 δεν αλλάζει παρά ελάχιστα, κάνοντάς το προβλέψιμο, με τη σταθερότητά του να παραμένει ανέγγιχτη.
Μιας και το 400 είναι κυρίως ένα σκούτερ πόλης (βλ. Θέση οδήγησης) η χαμηλή, σπορ ζελατίνα θα προστατέψει εν μέρει τον αναβάτη από τα στοιχεία της φύσης, με την φαρδύτερη ποδιά να το κάνει λίγο καλύτερα για τα κάτω άκρα του.
Στην ψηλότερη θέση της ρυθμιζόμενης ζελατίνας ο αέρας χτυπάει τον αναβάτη στην περιοχή του λαιμού, κάνοντας θόρυβο κυρίως και γενικά όποιος θελήσει να ταξιδεύει με το Huracan του (ταξίδια με ταχύτητες 110-130 km/h στο κοντέρ είναι εφικτά) θα πρέπει αυτό να το συνηθίσει.
Σε ανοικτές διαδρομές με προσεκτικό δεξί χέρι η κατανάλωση του μονοκύλινδρου κινητήρα μένει κάτω από τα 3,9 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα, με το 13λιτρο ντεπόζιτο να προσφέρει αυτονομία κοντά στα 300 χιλιόμετρα.
Τελικά
Ένα πολύ ενδιαφέρον μοντέλο μας φέρνει λοιπόν στην Ελλάδα η Thrust, το οποίο με την εμφάνισή του, τον πλούσιο και ποιοτικό (βλ. ανάποδο πιρούνι, δύο δισκόφρενα, κ.λπ. ) εξοπλισμό του και την τιμή του χαμηλά για την κατηγορία του στις πέντε χιλιάδες τριακόσια ευρώ (Νοέμβριος 2022) θα δελεάσει πολλούς να του ρίξουν μια πρώτη και μια δεύτερη ματιά και να προχωρήσουν στην αγορά του.
Μπορεί το Thrust Huracan 400 GT να διαθέτει την εντυπωσιακή εμφάνιση ενός σπορ μοντέλου, αλλά κάτω από τα “άγρια” ρούχα κρύβεται ένα καθ’ όλα φιλικό και ήπιο maxi scooter που κάνει τα πάντα με ψυχραιμία και κυρίως με ομοιογένεια.
Το τελευταίο επιβεβαιώνει, για άλλη μια φορά, ότι οι τεχνικοί της Taro ξέρουν πολύ καλά τη δουλειά τους.
Δεν μιλάμε για ένα “πρόβατο με ρούχα λύκου”, αλλά για έναν συνεργάσιμο καθαρόαιμο εργάτη-συνεργάτη, που θα σε μεταφέρει εύκολα και διασκεδαστικά (δώστε έμφαση στο δεύτερο) στις καθημερινές σου μετακινήσεις, ενώ παράλληλα συχνά-πυκνά θα πιάνεις τον εαυτό σου να το χαζεύει και να είναι περήφανος για αυτό.
Ναι, η εμφάνισή του μαγνητίζει τα βλέμματα, κι αυτό είναι ένα από τα συστατικά της επιτυχίας του.
Περισσότερες πληροφορίες: Δ. Γκουντούφας ΙΚΕ, Λ.Μεσογείων 527, Αγία Παρασκευή 15343, Τηλ: 210-6000711 / 6010070, [email protected], thrust-motor.com
Εξοπλισμός αναβάτη: Κράνος HJC RPha 11 Nectus, Περισσότερες πληροφορίες: Colori, Λ. Καλλιρόης 15, 11743 Αθήνα, τηλ 210 9245980, [email protected]
Λεπτομέρειες & Παρατηρήσεις
-
Στον εξοπλισμό υπάρχουν και θερμαινόμενα γκριπ σε διάφορες βαθμίδες, αλλά και πλάγιο (χυτό αλουμινένιο!) και κεντρικό (ελαφρώς βαρύ στο κατέβασμα του σκούτερ)
- Κάτω από τη σέλα υπάρχει χώρος για δύο κράνη (συγκεκριμένων διαστάσεων και σχήματος – το ένα μπαίνει προς τα κάτω, το δεύτερο προς τα πάνω), αλλά και μικροπράγματα
-
Υπάρχει θύρα USB κάτω από τα όργανα στην ποδιά σε βολική θέση για χρήση με smartphone
- Η βάση πινακίδας εδράζεται πάνω στο ψαλίδι/μετάδοση του σκούτερ, τα μπροστινά φλας είναι ενσωματωμένα στους καθρέφτες – όπως και τα φώτα πορείας LED -, ενώ τα κάθετα οπίσθια φλας “κρύβονται” ενσωματωμένα στην εντυπωσιακή ουρά
-
Η σέλα και το πορτάκι της τάπας της βενζίνης ανοίγουν από ξεχωριστό κουμπί δίπλα από τον κεντρικό διακόπτη θυμίζοντας έντονα το αντίστοιχο σύστημα της Honda
-
Πολύ χρήσιμος (και όμορφος) το βράδυ ο φωτισμός των διακοπτών στα άκρα του τιμονιού
-
Πολύ σωστά τα μαρσπιέ του συνεπιβάτη, έχουν λάστιχο στο ανώτερο τμήμα τους
-
Καλή δέσμη και ένταση έχουν οι δυο προβολείς του Huracan
-
Δυο ντουλαπάκια υπάρχουν στην ποδιά, αρκετά καλής χωρητικότητας για μικροπράγματα, τα οποία, όμως, δεν κλειδώνουν
Θετικά στοιχεία
-
Εμφάνιση – Εξοπλισμός
-
Τιμή
-
Φρένα – Θέση οδήγησης
-
Αναρτήσεις
Χρειάζονται βελτίωση
-
Αίσθηση πίσω φρένου
-
Κατέβασμα από το κεντρικό σταντ
-
Καθρέφτες (θέση, οπτικό πεδίο)