Άρτιο, με εμφάνιση premium
* Κυβισμός: 278.3 cc * Ιπποδύναμη: 27,5 ίπποι, στις 7.750 rpm * Βάρος: 198 Kg (γεμάτο) * Τιμή: 4.895 ευρώ
Μια νέα, φρέσκια αισθητικά πρόταση για το 2017 έρχεται από τη SYM στην κατηγορία των 300αριών σκούτερ, που χρησιμοποιεί έναν γνωστό, αξιόπιστο κινητήρα της εταιρίας. Πρόκειται για ένα σκούτερ για χρήση μέσα κι έξω από την πόλη, με το SYM Cruisym 300i F4 ΑBS να καταφθάνει στην ελληνική αγορά με προδιαγραφές Euro4 και έναν σπορ αέρα ανανέωσης στην εμφάνισή του. Κείμενο: Β. Αντζουλάτος, Φωτογραφίες: Μ. Λαζαρίδης
Η SYM, με την έλευση του SYM Cruisym 300i F4 ΑBS προσθέτει στη γκάμα της ένα ακόμα 300άρι maxi scooter, που θα σταθεί δίπλα στο γνωστό SYM GTS 300i, που είναι από τα πιο πετυχημένα στην αγορά σκούτερ αυτής της κατηγορίας, όπως και το best seller SYM Citycom 300i.
Μπορεί να ανήκουν και τα τρία στην ίδια κατηγορία, αλλά η αλήθεια είναι ότι το καθένα ξεχωριστά καλύπτει ένα συγκεκριμένο χώρο και διαφορετικό κοινό.
Το Citycom είναι γνωστό επί σειρά ετών στην ελληνική αγορά, αποτελεί την “σταθερή αξία”, αφού είναι από τα δημοφιλέστερα, με μεγάλους τροχούς μπροστά και πίσω και συγκεκριμένο αιχμηρό design.
Το GTS είναι πιο χαμηλό συνολικά, πιο τουριστικό και πιο “σοβαρής” εμφάνισης, τη στιγμή που το Cruisym εμφανίζεται σχεδόν σαν την εξέλιξή του, σαν την πιο μοντέρνα, σπορ εκδοχή. Σημειώστε ότι και τα τρία χρησιμοποιούν τον γνωστό, εξελιγμένο και ισχυρό κινητήρα 280 κυβικών εκατοστών, τύπου F4 όπως τον βαφτίζει η SYM.
Τι έχει συμβεί και πως προέκυψε όμως το SYM Cruisym 300i; Για όλα φταίει το πρωτότυπο SYM Maxsym 500 που έκανε την εμφάνισή του σε σαλόνι του Μιλάνου (δείτε εδώ) πριν από μερικά χρόνια, του οποίου η προσεγμένη και ενδιαφέρουσα εμφάνιση τράβηξε τα βλέμματα του κόσμου.
Στοιχεία από το design του Maxsym 500 που άρεσαν στους θεατές και τους αναγνώστες περιοδικών και ιστοσελίδων ανά τον κόσμο, χρησιμοποιήθηκαν – ελπίζουμε μέχρι να βγει το 500 στην αγορά – πάνω στο Cruisym 300, το πιθανότερο φανταζόμαστε για να μη χαθεί η “αδράνεια” του εντυπωσιασμού του κοινού.
Και ναι, όπως έχει σχολιαστεί, το νέο 300 της SYM χρησιμοποιεί κάποια αισθητικά στοιχεία από σκούτερ της Yamaha (ένα από αυτά είναι το ανάποδο μπούμερανγκ στο τούνελ του σκούτερ).
Παρθενογένεση ως γνωστόν δεν υπάρχει, είναι σαφές ότι όλοι αντιγράφουν τους πάντες, ειδικά όταν πρόκειται για καλές και πετυχημένες, αισθητικά και εμπορικά, ιδέες.
Μια παρατήρηση εδώ: κατά τη διάρκεια της δοκιμής δεν ήταν μία, αλλά αρκετές οι φορές που συνάδελφοι σκουτερίστες που είτε κοιτούσαν με ενδιαφέρον το Cruisym και ρωτούσαν για το νέο σκούτερ της SYM.
Είναι ένα φαινόμενο που δεν συναντάμε συχνά, ανάμεσα στα νέα σκούτερ που δοκιμάζουμε.
Στο δρόμο
Η πρώτη γνωριμία με το SYM Cruisym 300i ΑBS έρχεται μέσω της χαμηλής σέλας και μιας άνετης θέσης οδήγησης. Προηγουμένως, πριν καθίσεις πάνω στη σέλα έχεις περιεργαστεί το σύνολο και τα περιφερειακά του.
Είναι σαφώς καλοφτιαγμένο το σκούτερ και ποιοτικό είναι και το φινίρισμά του. Η διθέσια, διώροφη σέλα, από μόνη της, αποδεικνύει την προσοχή που έχει δώσει η εταιρία στο κάθε τμήμα του 300. Καλοσχεδιασμένη και φαρδιά με ποιοτικό, αντιολισθητικό κάλυμμα, με εξωτερικές ραφές και ραφτό το λογότυπο στην πλάτη-υποστήριξη του αναβάτη.
Το αφρώδες της είναι λίγο, θα θέλαμε περισσότερο για περισσότερη άνεση, κι ας ανέβαινε ελαφρά το ύψος σέλας. Η θέση οδήγησης είναι ψηλά “πάνω” στο SYM Cruisym 300i.
Το σκούτερ βρίσκεται κάτω από τα πόδια σου, το τιμόνι είναι τοποθετημένο σε βολικό σημείο, έτσι ώστε οι πήχεις να είναι παράλληλοι με το έδαφος.
Οι γωνίες των ποδιών – στα γόνατα – βρίσκονται στις άνετες 90 μοίρες, ενώ στα μαρσπιέ υπάρχει και ανώτερη θέση τοποθέτησής τους, έτσι ώστε να μπορεί ο αναβάτης να επιλέγει.
Ο κινητήρας δουλεύει αθόρυβα, οι μηχανικοί θόρυβοι είναι ελάχιστοι – το έχουμε ξαναπεί για το F4 – θυμίζει άριστο, “γιαπωνέζικο” μοτέρ. Η επιλογή των μηχανικών για τη μετάδοση του SYM Cruisym 300i ΑBS είναι σε αυτή την περίπτωση “μακριά”.
Με το άνοιγμα του γκαζιού στα φανάρια το scooter δεν τινάζεται γρήγορα μπροστά, αντίθετα θα πρέπει να περιμένεις μέχρι τα 20-25 km/h για να νιώσεις την “πλήρη εμπλοκή” του φυγοκεντρικού και να ξεκινήσει η εντονότερη επιτάχυνση.
Όπως συμβαίνει συνήθως σε αυτές τις περιπτώσεις μπορεί ο κινητήρας να μην έχει άμεσο τράβηγμα από στάση, αλλά με αυτή την επιλογή σχέσεων η απόκριση στο γκάζι διατηρείται σε υψηλότερες ταχύτητες, με αποτέλεσμα το Cruisym να έχει καλές ρεπρίζ από 50 μέχρι 100 km/h.
Ο κινητήρας του SYM Cruisym 300 ΑBS των σχεδόν 280 κυβικών εκατοστών πληροί τις νέες αυστηρές προδιαγραφές εκπομπών ρύπων Euro4 και είναι τετραβάλβιδος, υγρόψυκτος, με ηλεκτρονικό ψεκασμό EFI, απόδοσης 27,5 ίππων στις 7.750rpm και 2,7 kgm στις 6.750rpm.
Η παραπάνω απόδοση του κινητήρα σε σχέση με τον ανταγωνισμό (το Beverly 300 για παράδειγμα έχει 20,78 ίππους, στις 7.250 rpm) είναι κάτι που φαίνεται στο δρόμο. Η κατανάλωση του Cruisym 300 κυμάνθηκε μεταξύ 3,7 και 4,4 λίτρων βενζίνης (ανά 100 χιλιόμετρα) ανάλογα με τη χρήση.
Ο βήχας και η ιπποδύναμη δεν κρύβονται, και το καταλαβαίνεις σε κάθε άνοιγμα του γκαζιού.
Οι αναρτήσεις που είναι συμβατικές, δηλαδή τηλεσκοπικό πιρούνι μπροστά και δύο (ρυθμιζόμενα στην προφόρτιση) αμορτισέρ πίσω έχουν σκληρές ρυθμίσεις, αφού κύριος σκοπός τους είναι να διατηρούν τη σταθερότητα του συνόλου σε γρήγορες στροφές και την επαφή των τροχών με το δρόμο σε ανώμαλο οδόστρωμα.
Αυτό πλήττει ελαφρώς την άνεση, ενώ δεν υπάρχει μεγάλη μεταφορά κραδασμών σε μέση και χέρια του αναβάτη, αφού η απόσβεση συμπίεσης των αναρτήσεων είναι σωστή.
Η συνολική οδική συμπεριφορά του SYM Cruisym 300 ΑBS είναι πολύ καλή, με κέντρο βάρους που κοντρολάρεται εύκολα μέσα στην κίνηση και τιμόνι που έχει λόγω 14άρη τροχού μεγάλο κόψιμο (μικρή ακτίνα στροφής), ενώ η σταθερότητα του σκούτερ στα περισσότερα χιλιόμετρα είναι πολύ καλή.
Η τελική που επιτυγχάνεται από τον κινητήρα είναι κοντά στα 145 km/h στο κοντέρ και 134 km/h πραγματικά – με επιμονή και μεγάλη ευθεία – ενώ ακόμα και σε στροφές με 100-120 km/h το Cruisym παραμένει προβλέψιμο και ασφαλές με διάθεση να αλλάξει πορεία ακόμα και πάνω στη στροφή.
Οι επιταχύνσεις έρχονται σε 3,6 δευτερόλεπτα τα 0-50 km/h και 10 δευτερόλεπτα τα 0-90 km/h
Στα παραπάνω βοηθούν -πέρα από τις σφιχτές αναρτήσεις – και τα ελαστικά που είναι Maxxis Pro (14άρης τροχός μπροστά και 13άρης πίσω).
Ακόμα μια ευχάριστη έκπληξη έρχεται από τον τομέα των φρένων που διαθέτουν όλα τα χαρακτηριστικά που τα κάνουν άριστα: δύναμη και αίσθηση στο αρχικό πάτημα της μανέτας, προοδευτικότητα και συνολική ισχύ, ενώ η μονάδα ABS παρεμβαίνει σε καίριο σημείο, κι έτσι επιτυγχάνεις άριστες επιβραδύνσεις και ακινητοποιήσεις.
Τα φρένα είναι κυματιστό δισκόφρενο μπροστά διαμέτρου 260 χιλιοστών με 2έμβολη, ακτινική δαγκάνα και επίσης κυματιστός δίσκος 240 χιλιοστών πίσω και αυτός με 2έμβολη δαγκάνα και μεταλλικό σωληνάκι.
Οι αποστάσεις ακινητοποίησης που πετυχαίνει το SYM Cruisym 300 ΑBS είναι 9,5 μέτρα από τα 50 και 30.9 μέτρα από τα 90 km/h, επιδόσεις πολύ καλές για την κατηγορία.
Τελικά…
Με την απόκτηση ενός SYM Cruisym 300i F4 ΑBS ο ιδιοκτήτης του σκούτερ θα καλύπτεται σε τέσσερις τομείς, επενδύοντας ένα ποσό κοντά στα 4.900 ευρώ. Μπορεί να κινείται μέσα στην κίνηση της πόλης για την καθημερινή του μετακίνηση, ενώ παράλληλα τα Σαββατοκύριακα ή τα βράδια των εξόδων του να μεταφέρει με άνεση δεύτερο άτομο.
Αν είναι εκδρομικός τύπος μπορεί να ταξιδεύει με ταχύτητες 100-130 km/h, πάνω σε ένα σκούτερ που κάνει τις διαδρομές απολαυστικές. Παράλληλα θα διαθέτει ένα καλών επιδόσεων, οικονομικό, καλού κρατήματος και φρένων σκούτερ που είναι όμορφο και καλοφτιαγμένο.
Πολυτάλαντο και ικανό λοιπόν το νέο SYM Cruisym 300i και το μόνο που μένει είναι να το ανακαλύψει ο κόσμος.
Σημειώσεις και λεπτομέρειες
- Η άνεση του συνεπιβάτη συντελείται από μια καλή σέλα, τα μεγάλα αναδιπλούμενα μαρσπιέ και τις μεγάλες χειρολαβές
- Πολύ όμορφα τα φωτιστικά σώματα του SYM Cruisym 300i F4 ΑBS, (τεχνολογίας LED) ιδιαίτερα το πίσω, με την απόδοσή τους να κρίνεται ως εξαιρετική. Οι δύο προβολείς μπροστά κάνουν “τη νύχτα-μέρα” που λένε…
- Η χρήση των δύο σταντ (πλάγιου και κεντρικού) και το άνοιγμα της τάπας ανεφοδιασμού που βρίσκεται στο τούνελ ανάμεσα στο δάπεδο είναι πολύ εύκολη
- Υπάρχει μεγάλος χώρος κάτω από σέλα που χωράει δύο κράνη – συγκεκριμένου μεγέθους – διαθέτει και φως. Η σέλα μένει όρθια με τη βοήθεια ενός αμορτισέρ
- Δύο παροχές ρεύματος υπάρχουν στο δεξί ντουλαπάκι στην ποδιά
- Καλής ορατότητας οι καθρέφτες που είναι αναδιπλούμενοι, με μεταλλικά μπράτσα και μικρό φλασάκι πάνω τους που είναι LED και αυτό και πολύ ισχυρό
- Η πλατιά, ορθογώνια σχεδόν στην κορυφή της, ζελατίνα είναι καλής ποιότητας, προσφέρει καλή κάλυψη του αναβάτη.
- Με 1.80 μέτρα ύψος ο αναβάτης, με το κοντέρ κοντά στην τελική του εισπράττει λίγους αποδυναμωμένους στροβιλισμούς στην κορυφή του κράνους
- Η ζελατίνα είναι ρυθμιζόμενη σε 2 θέσεις
ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΣΥΓΚΡΙΝΕΤΕ ΤΟ KYMCO X-TOWN 300i ABS E4, ME TON ANTΑΓΩΝΙΣΜΟ