fbpx

PIAGGIO CARNABY CRUISER 300ie, Πλήρης Δοκιμή

Το βασικό, ρετρο-300άρι

 Μπορεί να μην είναι καινούργιο μοντέλο μεν, αλλά αποδεικνύεται ανθεκτικό στο χρόνο δε, ειδικά με την τιμή των 3,4 χιλιάδων ευρώ που κοστίζει. Το Piaggio Carnaby Cruiser 300ie διατηρείται ακμαίο στην ελληνική αγορά των σκούτερ και αυτό χρήζει ιδιαίτερης μνείας, αλλά και μιας πλήρους δοκιμής… ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΣΙΛΗΣ ΑΝΤΖΟΥΛΑΤΟΣ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΜΙΧΑΛΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ

<strong>To μαύρο Piaggio Carnaby Cruiser 300ie είναι και το πιο διακριτικό των χρωματισμών που διατίθεται το μοντέλο</strong>

To μαύρο Piaggio Carnaby Cruiser 300ie είναι και το πιο διακριτικό των χρωματισμών που διατίθεται το μοντέλο

 Χονδρικά, το πλασάρισμα και η όψη του Carnaby Cruiser 300, που παρουσιάστηκε στα σαλόνια  της Ευρώπης το 2008 – σαν μοντέλο του 2009 – δομικά και αισθητικά είναι πολύ κοντά στο παλαιότερο Beverly 300. Μηχανικοί και οι καλλιτέχνες της Piaggio “πάτησαν” πάνω στην προηγούμενη γενιά Beverly (πριν το τελευταίο αισθητικό φρεσκάρισμα) και με κάποιες αλλαγές βάφτισαν το νέο προϊόν Carnaby Cruiser, που μετά από μειώσεις τιμών, έφτασε κοντά στις τρισίμιση χιλιάδες ευρώ. Αυτά τα δυο στοιχεία το κράτησαν μέσα στη δεκάδα των πωλήσεων σκούτερ στην Ελλάδα για το 2012 (712 μονάδες – 5η θέση) και το 2013 (475 μονάδες – 9η θέση).

Δεν πρέπει βέβαια να ξεχνάμε και το άλλο, ότι δηλαδη τα υψηλόροδα (16ιντσα σαν το Carnaby) σκούτερ κρατούν δυναμικά τη θέση τους στην Ελλάδα, κατακτώντας ένα μεγάλο ποσοστό επί της συνολικής πίτας. Δημοφιλή είναι φυσικά τα 16τροχα και στην Ευρώπη, με την σκουτερο-μάνα Ιταλία να βλέπει στις πρώτες θέσεις πωλήσεων σκούτερ να στρογγυλοκάθονται διαρκώς “ξένες” κι όχι ντόπια μοντέλα, όπως Honda και Yamaha.

<strong>Οι χρωμιωμένες λεπτομέρειες δίνουν μιαν αρχοντιά στο σύνολο</strong>

Οι χρωμιωμένες λεπτομέρειες δίνουν μιαν αρχοντιά στο σύνολο

Το Piaggio Carnaby Cruiser 300ie μπορεί να μην είναι ένα από τα σκούτερ που φιλοδοξούν να κατακτήσουν μια από τις πρώτες θέσεις των πωλήσεων στις ευρωπαϊκές αγορές, αλλά εκπροσωπώντας μια φθηνότερη έκδοση 300αριού, όντας ο οικονομικός αδελφός του Beverly, στοχεύει στις χαμηλοτερες θέσεις.

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: Ο κινητήρας αυτός, που ονομάζεται Quasar, βρίσκεται κοντά μας χρόνια και εντέλει αντιμετωπίζεται σαν διαχρονικός. Εμφανίστηκε στο προσκήνιο πριν από 11 χρόνια, το 2003 με 244 κυβικά, για να γίνει αργότερα 278 cc (το 2008) και είναι τετράχρονος, 4βάλβιδος με έναν εκκεντροφόρο και ψεκασμό. Η ιπποδύναμη φτάνει τους 22,5 ίππους, στις 7.250 σ.α.λ και η ροπή τα 2,3 kgm, στις 6.000 σ.α.λ

<strong>Πάνω από μια 10ετία στην αγορά ο κινητήρας Quasar της Piaggio έχει χρησιμοποιηθεί όσο κανένας άλλος σε πλήθος μοντέλων</strong>

Πάνω από μια 10ετία στην αγορά ο κινητήρας Quasar της Piaggio έχει χρησιμοποιηθεί όσο κανένας άλλος σε πλήθος μοντέλων

ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΜΕΓΕΘΟΣ: Παρόλους τους μεγάλους τροχούς το Carnaby Cruiser 300, είναι αρκετά μαζεμένο, χωρίς περιττές επεκτάσεις πλαστικών, με γραμμές που δεν επιδεικνύουν την τελευταία λέξη της μόδας στα σκούτερ, αλλά φλερτάρουν περισσότερο με μια ήπια τοποθέτηση στο θέμα ρετρό. Το μεταξόνιο είναι περιορισμένο στα 1.400 χιλιοστά. Το μπροστινό τμήμα είναι χαρακτηριστικό, με μεγάλη γρίλια και “γραβάτα”, ενώ το πίσω μέρος μάλλον σαν ανέμπνευστο φαίνεται.

Πινελιές χρωμίου (γρίλια, τιμόνι, καθρέφτες, προστατευτικά πιρουνιού, όργανα, προβολέας, κ.λπ.) σε διάφορα σημεία, προσδίδουν έναν ρομαντισμό και πολυτέλεια. Το βάρος του βρίσκεται στο μέσο όρο των 164 κιλών και η ποιότητα κατασκευής είναι καλή.

<strong>Mεγάλη γρίλια και μια χρωμιωμένη γραβάτα που την διατρέχει</strong>

Mεγάλη γρίλια και μια χρωμιωμένη γραβάτα που την διατρέχει

ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ, ΦΡΕΝΑ, ΤΡΟΧΟΙ: Δεκαέξι ίντσες μπροστά και πίσω οι τροχοί, με πολύμπρατσες ζάντες βαμμένες ασημένιες. Το πιρούνι είναι τηλεσκοπικό με καλύμματα καλαμιών που είναι διαμέτρου 35mm. Η διαδρομή του μπροστινού τροχού είναι 104 mm. Στο πίσω μέρος δύο αμορτισέρ, με προφόρτιση ελατηρίου, προσφέρουν διαδρομή τροχού 90 mm. Οι δίσκοι μπροστά και πίσω έχουν κοινή διάμετρο στα 260 mm και 2έμβολες δαγκάνες. Τα ελαστικά είναι 110/70 μπροστά και 130/70 πίσω.

<strong>Τα 10 μπράτσα της ζάντας είναι κούφια δημιουργώντας την εντύπωση ακτινωτού τροχού</strong>

Τα 10 μπράτσα της ζάντας είναι κούφια δημιουργώντας την εντύπωση ακτινωτού τροχού

ΠΡΙΝ ΤΗ ΒΟΛΤΑ

ΘΕΣΗ ΟΔΗΓΗΣΗΣ: Όρθια θέση κορμού στις 90 μοίρες. Στις ίδιες γωνίες τοποθετούνται και τα χέρια (βραχίονες-πήχεις), αλλά και τα πόδια (μηροί-γάμπες). Η οπτική που προσφέρεται είναι αρκετά καλή και όχι απρόσκοπτη αφού ο περίεργου σχήματος προβολέας είναι κάπως ψηλά τοποθετημένος. Το τιμόνι είναι κοντά στον κορμό του αναβάτη και γενικά οι αναβάτες πάνω των 1.80 μέτρων θα θελήσουν παραπάνω χώρο για να νιώσουν άνετα.

ΤΙΜΟΝΙ: Εξαιρετικού κοψίματος, όχι μόνο για 16ιντσο τροχό-αλλά και γενικότερα, τιμόνι και τροχός που προσφέρει πολύ καλούς ελιγμούς μέσα στην πόλη. Το ύψος του δυστυχώς είναι το αυτό με των καθρεφτών των αυτοκινήτων μειώνοντας τις δυνατότητες σφήνας-διήθησης.

<strong>Το Cruiser μας φορούσε μια πολύ χρήσιμη ζελατίνα. Διακρίνεται το σωληνωτό τιμόνι, που κάνει τη διαφορά στο Cruiser</strong>

Το Cruiser μας φορούσε μια πολύ χρήσιμη ζελατίνα. Διακρίνεται το σωληνωτό τιμόνι, που κάνει τη διαφορά στο Cruiser

ΣΕΛΑ: Το ύψος σέλας είναι αρκετά χαμηλό στα 780 χιλιοστά από το έδαφος, αλλά το πλάτος της σέλας ανοίγει ελαφρώς τα πόδια. Η σέλα είναι “δίπατη” (από ‘κει πρέπει να έρχεται το όνομα Cruiser…) με τον αναβάτη να έχει στη διάθεσή του κόντρα/μαξιλαράκι για τον κόκυγγα του. Το πάχος του αφρώδους είναι λίγο και η σέλα είναι κάπως σκληρή και όχι ιδιαίτερα μεγάλου μήκους. Το κάλυμμα είναι καλής ποιότητας με “νόστιμες” εξωτερικές διπλές ραφές.

ΣΥΝΕΠΙΒΑΤΗΣ: Και εδώ – παρόλο που δίνει οπτικά διαφορετική εντύπωση – το τμήμα της σέλας για τον συνεπιβάτη είναι απλά ικανοποιητικό. Τα πόδια του πατούν σχετικά μπροστά και ψηλά, πάνω σε αναδιπλούμενα μαρσπιέ. Καλές χειρολαβές τον συνοδεύουν στη βόλτα.

<strong>Διόροφη η σέλα και οι ψηλότεροι συνεπιβάτες θα προεξέχουν πάνω από τον αναβάτη</strong>

Διόροφη η σέλα και οι ψηλότεροι συνεπιβάτες θα προεξέχουν πάνω από τον αναβάτη

ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΠΟΔΙΑΣ/ΖΕΛΑΤΙΝΑΣ: Αρκετά καλή θα λέγαμε είναι η προστασία από αέρα και βροχή, αφού το “μέτωπο-ποδιά” είναι αρκετά ψηλά. To δικό μας σκούτερ φορούσε after market και πολύ χρήσιμη ζελατίνα.

ΑΠΟΘΗΚΕΥΤΙΚΟΙ ΧΩΡΟΙ: Εδώ το Carnaby Cruiser έχει πρόβλημα. Ο χώρος κάτω από τη σέλα ίσα που χωράει μικρό ανοιχτό κράνος τύπου jet, υποχρεωτική λοιπόν η τοποθέτηση βαλίτσας στη σχάρα. Μπροστά στην ποδιά υπάρχουν δυο ανοικτές θήκες, αλλά και γάντζος για σακούλες.

<strong>Μέτριας χωρητικότητας ο χώρος κάτω από τη σέλα που δεν χωράει φουλφέις κράνος</strong>

Μέτριας χωρητικότητας ο χώρος κάτω από τη σέλα που δεν χωράει φουλφέις κράνος

ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ

ΕΝΤΟΣ ΠΟΛΗΣ: Ανεβαίνοντας στη σκληρούτσικη σέλα του Carnaby Cruiser αυτό που σε υποδέχεται είναι ένας καλαίσθητος “χώρος εργασίας” με όμορφο χρωμιωμένο, σωληνωτό/μοτοσυκλετιστικό τιμόνι, κλασικά στρογγυλά όργανα και ένας ήσυχος σε λειτουργία κινητήρας. Παραδοσιακά για τον συγκεκριμένο κινητήρα, η αυτόματη μετάδοση είναι πιο φασαριόζικη και ανοίγοντας το γκάζι απολαμβάνεις ένα θετικό τράβηγμα μέχρι τα 40 χ.α.ω. Μετά από αυτή την ταχύτητα ο κινητήρας μοιάζει να τεμπελιάζει μέχρι τα 85 χ.α.ω, ενώ από κει και πάνω εισπράττεις αργό σκαρφάλωμα μέχρι τα 129 χ.α.ω της πραγματικής τελικής.

Η κοντή μετάδοση ευθύνεται για την έλλειψη νεύρου και τραβήγματος στο άνοιγμα του γκαζιού στις υψηλότερες ταχύτητες, αλλά από την άλλη δίνει ικανοποιητική απόκριση στις νόμιμες ταχύτητες πόλης. Της πόλης που μέσα στην οποία λόγω γεωμετρίας το ευέλικτο και “κοντό” σκούτερ πηγαίνει πολύ γρήγορα. Οι 22,5 ίπποι στον στρόφαλο (κοντά στους 17 στον τροχό) αποδεικνύονται γλυκείς και αποδίδονται χωρίς κραδασμούς, δημιουργώντας ένα, όχι εκρηκτικό, αλλά χρήσιμο σύνολο.

Το μικρότερο των υπολοίπων 300αριών μεταξόνιο του Cruiser (1.400 χιλιοστά), συνεργαζόμενο με το πλάτος των ελαστικών στα 110 mm μπροστά και 130 mm πίσω προσφέρει ευελιξία στις αλλαγές κατεύθυνσεις και καλό “πάτημα”… κράτημα θέλαμε να πούμε, σε ταχύτητες μέχρι τα ’90 και μια μικρή νευρικότητα στην έναρξη/είσοδο της στροφής στις υψηλότερες ταχύτητες.

Γενικά σαν ουδέτερο μπορεί να χαρακτηριστεί η οδική συμπεριφορά του 300αριού, όπως εξ’ άλλου και η συνολική του απόδοση.

Το πιρούνι έχει καλάμια διαμέτρου 35 mm και είναι αρκετά μαλακό, αλλά του λείπουν οι σωστές αποσβέσεις (κυρίως στη συμπίεσή του, αλλά και στην επαναφορά) ενώ στρεβλώνει ελαφρώς, κάτω από τα ισχυρά φορτία του μπροστινού δισκόφρενου στο δυνατό φρενάρισμα.

Όπως είπαμε και πιο πάνω μπροστινό και οπίσθιο δισκόφρενο έχουν ίδια διάμετρο δίσκων στα 260 mm και δαγκάνα δύο εμβόλων. Τα φρένα μπορεί να είναι ισχυρά, αλλά δεν προσφέρουν αίσθηση στον χρήστη, έτσι ώστε να προειδοποιείται και να αποφεύγει το μπλοκάρισμα του αντίστοιχου τροχού.

Το πρόβλημα εντοπίζεται ιδιαίτερα στον πίσω τροχό που μπλοκάρει (κοκκαλώνει) πολύ γρήγορα χαλώντας τη διαδικασία της ορθής επιβράδυνσης. Και η οπίσθια ανάρτηση είναι αρκετά μαλακή με επίσης μέτριες αποσβέσεις. Αυτό σημαίνει ότι σε μέτριο οδόστρωμα ο συνεπιβάτης – κυρίως – δέχεται χτυπήματα στα μαλακά του μόρια.

ΕΚΤΟΣ ΠΟΛΗΣ: Για μεσαίες και λίγο μεγαλύτερες αποστάσεις, με ένα άτομο στη σέλα και με μεσαία ζελατίνα στο τιμόνι (όπως το σκούτερ της δοκιμής μας), το Carnaby Cruiser 300ie δεν θα σας απογοητεύσει, με τον ροπάτο και προοδευτικής απόδοσης κινητήρα του να γίνεται πολύ ευχάριστος σε επαρχιακή διαδρομή με καλή άσφαλτο.

Το μόνο που θα ενοχλήσει είναι οι κραδασμοί στις ταχύτητες άνω των 95-100 χ.α.ω, που περνούν από το τιμόνι στα χέρια του αναβάτη. Η κατανάλωση στον ανοιχτό δρόμο φτάνει κοντά στα 4,5 λίτρα, πράγμα που σημαίνει ότι η αυτονομία θα φτάνει κοντά στα 210 χιλιόμετρα, με προσεκτικό δεξί καρπό.

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ: Η πραγματική τελική μετρήθηκε – παρά ένα χιλιόμετρο – στα 130 χ.α.ω και η επιτάχυνση 0-400 μέτρα στα 18.25 δευτερόλετπα με ταχύτητα εξόδου τα 114 χ.α.ω. Στο φρενάρισμα από 90 χιλιόμετρα την ώρα – ενώ μας έδινε την αίσθηση ότι φρενάρι πολύ καλύτερα – μετρήσαμε 45,8 μέτρα.

Αυξημένη εμφανίστηκε και η κατανάλωση με μέση επίδοση τα 5,0 λίτρα σε μικτή οδήγηση (αργά-γρήγορα, αστική-υπεραστική, κ.λπ.), άρα υπολογίστε αυτονομία κάπου κοντά στα 180-190 χιλιόμετρα από το 9,5 λίτρων ντεπόζιτο για να είστε σίγουροι.

<strong>Ναι, ο προβολέας μοιάζει σαν να είναι στραμμένος προς τον ουρανό...</strong>

Ναι, ο προβολέας μοιάζει σαν να είναι στραμμένος προς τον ουρανό…

ΤΕΛΙΚΑ…

Ιδιαίτερο από πλευράς εμφάνισης, ικανοποιητικό σε συνολική απόδοση, χωρίς να λάμπει ιδιαίτερα σε κανένα τομέα το Piaggio Carnaby Cruiser 300ie είναι ένα μεσαίο σκούτερ, που θα καταστεί -συν τον χρόνο- ένας συμπαθητικός καθημερινός σύντροφος. Εδώ δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι για να τον αποκτήσεις δεν θα ζητήσει ένα σωρό χρήματα, αλλά και ότι λόγω σχήματος και όψης απευθύνεται σε ένα συντηρητικό, κλασικών γούστων κοινό.

 

<strong>Δυο στρογγυλά, κυρίαρχα όργανα μπροστά και πλήθος λυχνιών ανάμεσά τους</strong>

Δυο στρογγυλά, κυρίαρχα όργανα μπροστά και πλήθος λυχνιών ανάμεσά τους

ΟΡΓΑΝΑ: Όργανα (δύο κι ένα μικρότερο) αναλογικά, στρογγυλά και μεγάλα, με μικρές ενδείξεις και χωρίς ρολόι

ΦΩΤΑ: Καλά φώτα σε γενικές γραμμές (από τον περίεργου σχήματος προβολέα) με αρκετά καλές δέσμες και στις δύο σκάλες

ΚΟΡΝΑ: Κόρνα μετριας ισχύος οξεία

ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ: Η τάπα βρίσκεται κάτω από τη σέλα, άρα πρέπει να κατέβεις και να την ανοίξεις στο βενζινάδικο.

ΣΤΑΝΤ: Δυσπρόσιτο πλάγιο σταντ, που δεν το βρίσκεις εύκολα με τη φτέρνα. Το κεντρικό στάντ ανεβάζει το σκούτερ εύκολα πάνω του, το κατεβάζει δυσκολότερα.

ΔΙΑΚΟΠΤΕΣ: Καλαίσθητοι και λειτουργικοί. Χωρίς οn-off φώτων (μένουν πάντα αναμμένα)

ΣΧΑΡΑ, ΧΕΙΡΟΛΑΒΕΣ, ΚΑΘΡΕΦΤΕΣ: Καλή σχάρα με ενσωματωμένες λειτουργικές χειρολαβές για τον συνεπιβάτη και για να τραβήξεις το σκούτερ για να ανέβει πάνω στο διπλό σταντ. Η σχάρα είναι χρήσιμη γιατί με τον περιορισμένο χώρο κάτω από τη σέλα, πάνω της θα τοποθετηθεί το βαλιτσάκι που θα αποθηκεύει το κράνος του χρήστη. Οι όμορφοι, χρωμιωμένοι καθρέφτες έχουν περιορισμένο οπτικό πεδίο.

ΕΞΤΡΑ & ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ: Δεν υπάρχει παροχή ρεύματος, αλλά υπάρχει άγκιστρο ποδιάς, πλάγιο σταντ, χειρολαβές/σχάρα, ανοικτές θήκες στην ποδιά

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΤΙΜΗ:3,420 ευρώ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ:Mονοκύλινδρος, τετράχρονος, υγρόψυκτος, 1ΕΕΚ, 4 βαλβίδες, 278 cc, με ηλεκτρονικό ψεκασμό
ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ:22,5 ίπποι, στις 7.250 σ.α.λ, ροπή 2,3 kgm, στις 6.000 σ.α.λ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Τηλεσκοπικό πιρούνι, με καλάμια διαμ. 35mm, διαδρομή 104 mm Δύο αμορτισέρ, διαδρομή τροχού 90 mm
ΦΡΕΝΟ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Δίσκος 260 mm, 2έμβολη δαγκάνα/ Δίσκος 260 mm, 2έμβολη δαγκάνα
ΤΡΟΧΟΣ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
16 ίντσες/ 16 ίντσες (ελαστικά 110/70 μπροστά, 130/70 πίσω)
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ:1.400 χλστ.
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ:780 χλστ.
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ:9,5 lt
ΒΑΡΟΣ:164 kg
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ: Piaggio Hellas

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ