Ο φίλος των 1.995 ευρώ
Κυβισμός: 117,5cc * Ιπποδύναμη: 8,6 ίπποι στις 7.500 rpm * Τελική: 98 km/h (πραγματική) * Βάρος: 107 kg (γεμάτο)* Τιμή: 1.995 ευρώ (Mάιος 2025)
Με πολλή όρεξη για “μπλεξίματα” και “ξεμπλεξίματα” στo μποτιλιάρισμα και τη βαριά κίνηση της πόλης, το Gemini Ariic Gemma 125, αυτό το απίθανα εύκολο στη χρήση σκούτερ, καταφέρνει να τα κάνει όλα σωστά και παράλληλα να κρατάει την τιμή του κάτω από τις 2.000 ευρώ! Κείμενο: Νίκος Παντελούς, Φωτογραφίες: Οδυσσέας Σολωμού
Τι καλύτερο για έναν αρχάριο ή μια αρχάρια στους δύο τροχούς, από ένα εύκολο και φιλικό σκούτερ που θα του/της λύσει με οικονομικό τρόπο το πρόβλημα της κίνησης μέσα στο υπερφορτωμένο με κίνηση και κόσμο κέντρο της πόλης;
Ελαφρύ και ευέλικτο, είναι από τις καλύτερες προτάσεις για κάποιον που πιστεύει πως η χρήση τετράτροχου μέσα στις μεγαλουπόλεις είναι πλέον απαγορευτική. Και δεν είναι ένας, ούτε δύο αυτοί κι αυτές στους οποίους απευθύνεται το Gemma της εταιρίας κινέζικης Ariic, της οποίας, βλέποντας την κατασκευή και τις λεπτομέρειες του σκούτερ της, είμαστε πεπεισμένοι για το μεράκι και την τεχνογνωσία της. Αλλά και την ποιότητα κατασκευής του Gemma, κι ας κοστίζει μόνο 1.995 ευρώ!
Η σχεδίαση
Το ενδιαφέρον στην υπόθεση Gemini Ariic Gemma 125 είναι ότι αυτή η αστικο-φουτουριστική εμφάνιση χρεώνεται στον Ιταλό σχεδιαστή Alessandro Tartarini, γιο του διάσημου στο χώρο της μοτοσυκλέτας και των σκούτερ Leopoldo, ενός από τους πιο εξειδικευμένους σχεδιαστές στον κόσμο των δύο τροχών, ο οποίος «αναβίωσε» τις Lambretta, ενώ έχει συμμετάσχει σε project μεγάλων εταιρειών όπως η Piaggio, η Gilera και η ομάδα F1 της Caterham.
Aς δούμε τι κατάφερε λοιπόν αυτός ο κύριος Tartarini. Το μικρό σκούτερ έχει ενσωματωμένο τον προβολέα του στην ποδιά, άρα το τιμόνι μένει “μόνο” του με την οθόνη και μια μικρή διακοσμητική ζελατίνα, ενώ το κύριο σημείο της σχεδίασης είναι οι “κοφτές” γραμμές μπροστά και πίσω.
Ενσωματωμένα στα άκρα της ποδιάς είναι και τα φλας, όπως και το οπίσθιο φωτιστικό σώμα στην ουρά. Το σκούτερ της δοκιμής μας είχε ασημί μεταλλικό κορμό με κόκκινη σέλα και κόκκινα εσωτερικά πλαστικά της ποδιάς, όλο φτιαγμένο όπως είπαμε και παραπάνω με υψηλή ποιότητα κατασκευής και φινιρίσματος.
Τιμή… χαμηλή
Με τίποτε δεν μπορείς να φανταστείς ότι κοστίζει μόλις 1.995 ευρώ, αφού η Ariic βάζει τα γυαλιά σε άπαντες τους κατασκευαστές. Και δεν είναι μόνο αυτό, γιατί, όπως θα δούμε παρακάτω, το σκούτερ διαθέτει πολλά ποιοτικά στοιχεία που δύσκολα συναντάμε σε αυτή την κατηγορία των mini σκούτερ πόλης.
H κατασκευάστρια εταιρία, η Ariic, είναι κινεζική με εμπειρία στα σκούτερ άνω των 25 ετών, έχει 400 εργαζόμενους και παράγει 735.000 κινητήρες τον χρόνο και 60.000 δίτροχα. Η γκάμα της στην Κίνα έχει μόνο τέσσερα μοντέλα, όλα, όμως, καλοφτιαγμένα και καλοσχεδιασμένα.
Ακούστε μερικά από τα ενδιαφέροντα στοιχεία του Gemini Ariic Gemma 125, έτσι όπως τα επικοινωνεί περήφανα και η ίδια η εταιρία:
Κινητήρας με σύστημα Start & Stop και τετραβάλβιδη κεφαλή, ενώ η κίνηση βαλβίδων γίνεται με ρουλεμάν, υπάρχει λειτουργία χωρίς κλειδί (Keyless) και οθόνη αφής TFT 3,5’’ με συνδεσιμότητα bluetooth, ο φωτισμός είναι παντού Full Led και υπάρχει και θύρα φόρτισης USB.
Στο Δρόμο- Η ώρα της δοκιμής
Μπορεί οι διαστάσεις του Gemini Ariic Gemma 125 να είναι περιορισμένες, αυτό όμως δεν σημαίνει πως και οι ψηλότεροι αναβάτες δεν θα ταιριάξουν πάνω του, αφού είναι προσεγμένο εργονομικά, παρότι είναι ένα μίνι-σκούτερ και είναι φτιαγμένο για να χρησιμοποιηθεί κυρίως από χαμηλότερα αναστήματα.
Πανάλαφρο, μόλις δυο κιλά πάνω από τα 100, εξαιρετικά εύχρηστο και προσβάσιμο, ενώ η χαμηλή σέλα σε ξαφνιάζει πολύ θετικά αμέσως μόλις καθίσεις πάνω της, αφού είναι μεγάλη (για το μέγεθός του) καλοφτιαγμένη και ποιοτική. Λόγω του ότι το πάτωμα είναι επίπεδο, εύκολο στην πρόσβασή του και σχετικά μεγάλο, τα πόδια τοποθετούνται άνετα πάνω του. Τι ωραίο καλοσώρισμα, έτσι;
Το γυμνό, σωληνωτό τιμόνι με τους μεγάλους εύχρηστους διακόπτες να φιλοξενούνται στα άκρα του έχουν ένα αρνητικό, αφού η Ariic αντιγράφοντας πιθανότατα την Honda η οποία πρωτοξεκίνησε το συγκεκριμένο θέμα, έχει ανάποδα τους διακόπτες των φλας και της κόρνας. Πας να πατήσεις την κόρνα και απλά ανοίγεις το φλας…
Η οθόνη – αφής παρακαλώ – μπορεί να μην είναι έγχρωμη αλλά έχει τόσο καλά γραφικά και ενδείξεις της που δεν σε πειράζει, με την ταχύτητα να αναγράφεται στο κέντρο της με μεγάλα ψηφία, ενώ περιστροφικά με μπαρίτσες (ελαφρώς δυσδιάκριτες) απεικονίζονται και οι στροφές του κινητήρα.
Η TFT 3,5 ιντσών έχει συνδεσιμότητα Βluetooth με smartphone, και έχει ευδιάκριτες ενδείξεις ακόμα και στο πιο έντονο φως της μέρας. Πέραν των βασικών ενδείξεων έχει και στάθμη βενζίνης, βολτόμετρο, ρολόι, μερικό και ολικό χιλιομετρητή και ένδειξη λειτουργίας του… Start & Stop γιατί ναι, και τέτοιο σύστημα διαθέτει ο κινητήρας του Gemma!
Στην ποδιά, εκτός από το Keyless σύστημα, υπάρχει και μικρό ντουλαπάκι αριστερά (με μαγνητικό κλείσιμο) στην ποδιά, το οποίο είναι επενδεδυμένο για να μην γδέρνεται το κινητό σας, και διαθέτει και θύρα φόρτισης USB. Ο αναδιπλούμενος γάντζος αποσκευών είναι όπως πάντα ευπρόσδεκτος.
Ο συνεπιβάτης κάθεται κι αυτός σε ένα άνετο κομμάτι σέλας που είναι όσο πρέπει μαλακό, λίγο πιο ψηλά από τον αναβάτη, και του προσφέρονται μεγάλα αναδιπλούμενα μαρσπιέ και διακριτικές χειρολαβές στην ουρά.
Το ύψος της σέλας είναι μόλις 750 mm, κάτι που δίνει μεγάλο πλεονέκτημα στην καθημερινή χρήση, ενώ κάτω από αυτήν μπορεί να χωρέσει ένα μισό κράνος, όπως και κάποια μικροπράγματα ακόμα.
Το Gemma διαθέτει και σύστημα εκκίνησης Κeyless, προσφέροντας καθημερινά πρακτικότητα και ευκολία, αφού δεν χρειάζεται να βγαίνει το κλειδί από την τσέπη του αναβάτη.
Μπορεί το μοντέλο να λέγεται 125, αλλά ο μονοκύλινδρος, τετράχρονος, αερόψυκτος κινητήρας έχει κυβισμό 117,3 cc. Έχει έναν επικεφαλή εκκεντροφόρο, αλλά τέσσερις βαλβίδες, που κινούνται με ρουλεμάν για μείωση των τριβών και των μηχανικών απωλειών και αυξημένη αξιοπιστία. Άλλη μια ποιοτική λεπτομέρεια της Ariic.
Διαθέτει σύστημα ηλεκτρικού ψεκασμού της Continental και η απόδοσή του ανακοινώνεται στους 8,4 ίππους στις 7.500 rpm, με ροπή σχεδόν στο 9,3Νm στις 6.000 rpm.
Ο κινητήρας δεν ακούγεται (λίγοι μηχανικοί θόρυβοι) και στο άνοιγμα του μαλακού γκαζιού αρχίζει και τραβάει με δύναμη από χαμηλά, ήδη από τα 15-20 km/h, κι ακόμα πιο δυνατά κοντά στα 30, διατηρώντας μια πολύ ευχάριστη ζωντάνια μέχρι τα 70 περίπου km/h. Ό,τι πρέπει δηλαδή για τις ταχύτες πόλης που καλείται να κινείται.
Η τελική του είναι στα 95 km/h πραγματικά, (έχει κόφτη στροφών) με τον 4βάλβιδο κινητήρα να έχει φτάσει τις 10.000 rpm και να κρατάει την τελική του ακόμα και σε ελαφρά ανηφόρα. Πολύ καλή δουλειά έχει γίνει στον κινητήρα, με τους κραδασμούς που παράγει να είναι περισσότερο “συνοδευτικοί” χωρίς να ενοχλούν ιδιαίτερα.
Το σύστημα Start & Stop που διαθέτει βοηθάει ακόμα περισσότερο τη χαμηλή κατανάλωση, που μετρήθηκε στα 2,3 λίτρα ανά 100 km, γεγονός που σε συνδυασμό με το 5άλιτρο ντεπόζιτο του δίνει αυτονομία πάνω από 200 χιλιόμετρα.
Στην πόλη το μικρό σκούτερ με τη χαμηλή σέλα, τους “γρήγορους” δωδεκάρηδες τροχούς, το μικρό βάρος και τον συγκεκριμένο κινητήρα, θα βρεθεί στο απόλυτο περιβάλλον του, εξαφανίζοντας την κίνηση με χάρη και αποτελεσματικότητα. Δεν υπάρχει κανένα μποτιλιάρισμα που να φοβίζει το Gemma, τα “καταπίνει” όλα.
Στα φρένα έχουμε έναν δίσκο μικρής διαμέτρου μπροστά και ένα μηχανικό ταμπούρο πίσω με λειτουργία φρένων (CBS). Αυτό σημαίνει πως ένας αρχάριος αναβάτης θα ασχολείται μόνο με την αριστερή μανέτα όταν θέλει να φρενάρει, αφού ενεργοποιεί και τα δύο φρένα ταυτόχρονα. Απλά η μανέτα χρειάζεται να πατηθεί με δύναμη και επίμονα.
Το μπροστινό φρένο μόνο του δεν έχει ούτε δύναμη, ούτε αίσθηση (θα χρειαζόταν μεγαλύτερος δίσκος και ισχυρότερη τρόμπα για κάτι τέτοιο) αλλά το καλό είναι πως και τέρμα να πατηθεί πάνω σε φρενάρισμα πανικού δεν μπλοκάρει ποτέ.
Οι αναρτήσεις είναι ένα συμβατικό – φυσικά – πιρούνι μπροστά και ένα μονό αμορτισέρ πίσω με ξεχωριστό ρεζερβουάρ, ελαφρώς σφιχτά ρυθμισμένες (ειδικά η πίσω), με τα τραντάγματα να φιλτράρονται όμως επαρκώς από την καλής ποιότητας σέλα.
Οι τροχοί είναι 12 ιντσών όπως ήδη αναφέραμε και φορούν ελαστικά διάστασης 110/90 μπροστά και πίσω. Τα λάστιχα της CST κρατάνε καλά στη στεγνή άσφαλτο, αλλά δυσκολεύονται στις βρεγμένες Αθηναϊκές ασφάλτους, όπως συμβαίνει με πολλά λάστιχα, αφού οι άσφαλτοι της πρωτεύουσας γίνονται με έναν μαγικό τρόπο πίστες πατινάζ μόλις πέσουν οι πρώτες σταγόνες…
Έχοντας μικρό μεταξόνιο (1.270 mm) και με τόσο γρήγορα χαρακτηριστικά θα περίμενε κανείς το Gemma να είναι ασταθές στις υψηλότερες ταχύτητες, κάτι που δεν ισχύει αφού αποπνέει σιγουριά μέχρι τα 90-95 km/h που είναι και η τελική του. Η σταθερότητά του φαίνεται και στις αλλαγές κατεύθυνσης, τομέας όπου θα περιμέναμε να εμφανίζει νευρικότητα.
Τελικά – Τα συμπεράσματα
Κυρίαρχο στοιχείο στην υπόθεση Gemini Ariic Gemma 125 είναι κατά πρώτον η τιμή του, που βρίσκεται στο “χαμηλότερο” 1.995 ευρώ. Μετά, είναι η κομψή, φουτουριστική όψη του, η πρακτικότητα και ο εξαιρετικά εύκολος χειρισμός του. Κερασάκι στην τούρτα είναι οι ζωντανές επιδόσεις του και τέλος η ποιότητα κατασκευής του… παντού.
Πέρα από το φιλικό του προφίλ το μίνι σκούτερ προσφέρει μεγάλη οικονομία σε καύσιμα, αφού έχει χαμηλή κατανάλωση και την τεχνολογία Start & Stop να την υποστηρίζει.
Τέλος είναι η απίστευτη ευκινησία του μέσα στην κίνηση και τα μποτιλιαρίσματα, τις επιβαρυνμένες οδικές συνθήκες που το κατατάσσουν εύκολα στα σκούτερ που αυθαίρετα ονομάζουμε “καθαρόαιμα πόλης”…
Θετικά στοιχεία
- Ποιότητα κατασκευής
- Τιμή
- Κατανάλωση
- Ζωντανός κινητήρας
- Ευελιξία-Ευκολία χρήσης
- Mικρό μέγεθος και βάρος
Χρειάζεται βελτίωση
- Αίσθηση φρένων
- Σφιχτή πίσω ανάρτηση
- Ανάποδοι διακόπτες φλας-κόρνας
- Λάστιχα στη βροχή
Λεπτομέρειες & Παρατηρήσεις
-
Πολύ χρήσιμο είναι το “χειρόφρενο” (λεβιεδάκι) στην αριστερή μανέτα, ειδικά σε παρκάρισμα όπου ο δρόμος έχει κλίση
-
Υπάρχει και “κρυφό”, αναδιπλούμενο άγκιστρο αποσκευών για τις σακούλες με τα ψώνια και τις τσάντες
-
Ο χώρος για κράνος κάτω από τη σέλα είναι ρηχός και για να χωρέσει κράνος αυτό πρέπει να είναι “μισό”/Jet συγκεκριμένων διαστάσεων
- Ένα χρήσιμο, παρελθοντολογικό σύστημα συναντάμε πάνω στο Gemma: την παλιά, καλή και σίγουρη λύση της μανιβέλας, σε περίπτωση που αποφορτιστεί η μπαταρία
-
Έχουμε και ηχητική ειδοποίηση πάνω στο Gemma, που ενεργοποιείται όταν το σκούτερ μένει ξεκλείδωτο
-
Πολύ εύκολο είναι στη χρήση το κεντρικό σταντ, κάτι πολύ σημαντικό σε αρχάριους/ες αναβάτες/αναβάτριες
-
Δυνατή είναι η κόρνα και καλοί – παρότι μικροί – οι καθρέφτες
-
Η μπαταρία βρίσκεται σε εύκολα προσβάσιμο σημείο κάτω από το επίπεδο πάτωμα
-
Πλαστικές οι μανέτες (που σπάζουν δύσκολα) ενώ οι περισσότερες βίδες στο σκούτερ είναι – ποιοτικότερες – τύπου torx
-
Μπορεί να υπάρχει ταμπούρο στον πίσω τροχό, αλλά η ρύθμισή του γίνεται πολύ εύκολα ακόμα και με το χέρι
-
Εμφανισιακά οι άσπρες ζάντες φέρνουν στο μυαλό τη δεκαετία του ’90 – όχι άσχημες…