Σταθεροποιημένη η αγορά δίτροχων στην Ευρώπη
Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της ACEM (Association Motorcycle Industry Europe) μέσα στο 2014 ταξινομήθηκαν συνολικά 1.099.000 δίτροχα στην Ευρώπη και 57.550 στις αγορές EFTA (Ελβετία, Νορβηγία, Λιχτενστάιν, Ισλανδία). Το 2014 ήταν το έτος που είδε τις πωλήσεις δικύκλων να σταθεροποιούνται χρόνο-τον χρόνο από το 2007.
Η διαφορά στις πωλήσεις ανάμεσα σε 2014 και 2013 ήταν μικρότερη από 1.1%. Οι περισσότερες πωλήσεις δικύκλων, κάτω και άνω των 50 κυβικών καταγράφηκαν στη Γαλλία (251.500), με την Ιταλία (184.800) δεύτερη και τη Γερμανία να ακολουθεί με 175.800 μονάδες. Πίσω από τη Γερμανία βρέθηκε η Ισπανία (126.200) και η Μεγάλη Βρετανία (102.100).
Η ανάλυση ανά κατηγορία έδειξε ότι πέρσι 798.300 μοτοσυκλέτες πουλήθηκαν στην Ευρώπη, συγκρινόμενες με τις 739.880 το 2013. Αυτό εκπροσωπεί μια αύξηση 7.9% από έτος σε έτος.
Οι περισσότερες ταξινομήσεις (πωλήσεις) μοτοσυκλετών ήρθαν στην Ιταλία (156.400), τη Γαλλία (153.300), Γερμανία (141.600), Ισπανία (111.460) και Μ. Βρετανία (91.490).
Αντίστοιχα, τα 50άρια συνέχισαν να χάνουν πωλήσεις με 340.400 μονάδες να ταξινομούνται το 2014, συγκρινόμενες με τις 380.700 το 2013. Οι ταξινομήσεις ήρθαν κυρίως από τη Γαλλία (98.170), την Ολλανδία (62.940), την Πολωνία (έκπληξη με 40.700 μονάδες), Γερμανία (34.200) και την Ιταλία (28.300).
Πρώτη σε σύνολο πωλήσεων 50άριών και άνω των 50cc δίτροχων ήταν η Γαλλία με 251.502 μονάδες, παρόλο που η Ιταλία πούλησε περισσότερες μοτοσυκλέτες, αλλά η Γαλλία πούλησε πολύ περισσότερα 50άρια (98 χιλιάδες οι Γάλλοι, 28 χιλιάδες οι Ιταλοί). Έτσι η Ιταλία έμεινε δεύτερη στο σύνολο με 184,801 μονάδες, η Γερμανία τρίτη (175,826), και 4η η Ισπανία (126,270) και την Μ. Βρετανία (102.120).
Τα πιο ευπώλητα δίτροχα στην Ευρώπη ανεξαρτήτως κυβισμού ήταν κατά σειρά τα: BMW R1200GS, με 18,013 πωλήσεις το νέο Yamaha MT-07 (13.125 μον.) και το 50άρι Peugeot Kisbee (12.561 μον.).
Η Ελλάδα βρίσκεται στην 7η θέση των πωλήσεων σκούτερ-μοτοσυκλετών άνω των 125 κυβικών της Ευρώπης, πίσω από τις Ιταλία, Γαλλία, Γερμανία, Ισπανία, Μ. Βρετανία, Ελβετία. Πίσω από την Ελλάδα (32. 278 μον.) βρίσκονται οι: Αυστρία, Βέλγιο, Πορτογαλία, Τσεχία, Ολλανδία, Πολωνία, Σουηδία, Νορβηγία, Δανία.
Τα best seller μοντέλα σκούτερ της Ευρώπης ήταν τα Peugeot Kisbee 50 με τις πωλήσεις του να γίνονται σχεδόν αποκλειστικά στη Γαλλία όπου είναι πολύ δημοφιλές με 12.561 κομμάτια, με το Honda SH 150 να ακολουθεί με 8.754 κομμάτια και τα Yamaha ΤΜΑΧ 530 7.846, Piaggio Zip 50 2T (7161) και Honda SH 300 (6.235)
Οι πωλήσεις scooter και μοτοσυκλετών αυξήθηκαν κατά 7.9% σε σχέση με το 2013 (από 739.880 στις 798.300 μονάδες). Αντίθετα τα 50άρια πέφτουν από τα 380,700 το 2013 στις 340,400 το 2014, μια μείωση 10.7%.
Στο Βορρά της Ευρώπης αγοράζουν μοτοσυκλέτες στο Νότο της Ευρώπης αγοράζουν σκούτερ. Στο Ισπανικό top 10 δεν υπάρχει ούτε μια μοτοσυκλέτα. Το ίδιο ισχύει σχεδόν και στην Ιταλία με τη διαφορά ότι στη δεκάδα υπάρχει και η BMW R1200GS, στην 7η θέση. Όλα τα υπόλοιπα είναι σκούτερ στην Ιταλία με τρία πρώτα τα Honda SH να μονοπωλούν το βάθρο. Αντίθετα στη Γερμανία η αγορά είναι μοτοσυκλετο-κρατούμενη με ένα μόνο σκούτερ στην πρώτη δεκάδα, την Vespa GTS 300 Super (2η θέση), και πολλές μοτοσυκλέτες κυβισμού άνω των 500 κυβικών.
Σημειώστε ότι τη βρετανική αγορά τις δύο πρώτες θέσεις αλλά και επτά ακόμα κατέκτησαν 125άρια, αφήνοντας μόλις τρεις θέσεις σε μοτοσυκλέτες… οι οποίες είναι και οι τρεις 1200 κυβικών! Τρία μικρά σκουτεράκια βρίσκονται στο Top 10 της Μ. Βρετανίας και τα τρία της Honda, δηλαδή το Vision, το PCX και το SH.
Πωλήσεις διτρόχων στην Ευρώπη 2014
1 – Γαλλία: 251,502 μονάδες
2 – Ιταλία: 184.801
3 – Γερμανία: 175.826
4 – Ισπανία:126.270
5 – Μ. Βρετανία: 102.120
(Σύνολο Ευρώπης: 1.099.018)
Πωλήσεις στην Ευρώπη μέχρι 50 cm3 2014
1 – Γαλλία: 98.178 μονάδες
2 – Ολλανδία: 62.947
3 – Πολωνία: 40.715
4 – Γερμανία: 34.203
5 – Ιταλία: 28.370
(Σύνολο Ευρώπης: 340.400)
Πωλήσεις στην Ευρώπη, άνω των 50 cm3 2014
1 – Ιταλία: 156.431 μονάδες
2 – Γαλλία: 153.324
3 – Γερμανία: 141.623
4 – Ισπανία: 111.460
5 – Μ. Βρετανία: 91.492
(Σύνολο Ευρώπης: 798.300)
Eυρώπη: Τα 10 πρώτα, άνω των 50 cm3 2014
1. BMW R1200GS: 18.013 μονάδες
2. Yamaha MT-07: 13.125
3. Peugeot Kisbee 50: 12.561
4. Honda SH150AD: 8.754
5. Yamaha Tmax 530: 7.846
6. Yamaha MT-09: 7.562
7. Piaggio Zip 50 2T: 7.161
8. BMW R1200RT: 6.625
9. Honda SH300: 6.281
10. Kawasaki Z800: 6.235
Γαλλία: Τα 10 πρώτα 2014
1. Peugeot Kisbee 50
2. Piaggio Zip 50 2T
3. Yamaha MT-07
4. Piaggio MP3 LT 500 ABS
5. Yamaha 125 XMax
6. Kymco Agility 50
7. Kawasaki Z800
8. Yamaha TMax 530
9. MBK Booster 50
10. Sym Orbit 50
Ιταλία: Τα 10 πρώτα 2014
1. Honda SH150
2. Honda SH300
3. Honda SH125
4. Piaggio Beverly 300ie
5. Kymco Agility 125
6. Yamaha TMax 530
7. BMW R1200GS
8. Piaggio Liberty 125 3V
9. Yamaha 400 XMax
10. Yamaha 250 XMax
Γερμανία: Τα 10 πρώτα 2014
1. BMW R1200GS
2. Vespa GTS 300 Super
3. KTM 125 Duke
4. Yamaha MT-07
5. Yamaha MT-09
6. Yamaha YZF-R125
7. Kawasaki ER-6n
8. Kawasaki Z800
9. BMW S1000R
10. Yamaha WR125
Ισπανία: Τα 10 πρώτα 2014
1. Kymco Agility City 125
2. Kymco Super Dink 125
3. Honda PCX 125
4. Yamaha 125 XMax
5. Suzuki Burgman 125
6. Honda SH125AD
7. Piaggio Liberty 125 3V
8. Honda Vision NSC 110
9. Sym Symphony SR 125
10. Honda SH125D
Μ. Βρετανία: Τα 10 πρώτα 2014
1. Honda CBF125M
2. Yamaha YZF-R125
3. BMW R1200GS
4. Honda Vision NSC110
5. Yamaha YBR125
6. Honda PCX 125
7. BMW R1200GSA
8. Honda CBR125R
9. Triumph Tiger 1200
10. Honda SH125i
Ελλάδα: Τα 10 πρώτα 2014
1. Yamaha Crypton X135
2. SYM Symphony SR 150
3. Piaggio Beverly 300
4. Yamaha Crypton 110
5. Honda Innova 125
6. SYM HD2 200
7. Aprilia Scarabeo 200
8. Honda Wave 110
9. Honda PCX 125
10. Piaggio Beverly 350
Πηγή, πίνακες, στοιχεία: ACEM (Association Motorcycle Industry Europe)