“Υγιής” η αύξηση των πωλήσεων στο Α’ Τρίμηνο του ’21
Με μεγάλη αύξηση στο +107% (!) έκλεισε ο Μάρτιος του 2021, ενώ το πρώτο τρίμηνο της χρονιάς έφτασε στο +17,45% για την αγορά των δύο τροχών στην Ελλάδα. H κατηγορία των σκούτερ είχε την τιμητική της, κατακτώντας το 58% της αγοράς και αύξηση πωλήσεων κατά 22%!
Όπως είχαμε αναφέρει και σε προηγούμενο άρθρο (διαβάστε εδώ) ο τρίτος μήνας του 2021 έδειξε να θριαμβεύει έναντι του αντίστοιχου περσινού, με τον αντίστοιχο περσινό, ο οποίος αποδείχθηκε ιδιαίτερα προβληματικός, λόγω του πρώτου lockdown.
Θυμίζουμε ότι ο περσινός Μάρτιος είχε σημειώσει πτώση -35,5% (σε σχέση με τον αντίστοιχο του 2019) κατρακυλώντας από τις 2.400 μονάδες, στις 1.534.
Τον φετινό Μάρτιο φτάσαμε τις 3.142 πωλήσεις (για όλες τις κατηγορίες: σκούτερ, μοτοσυκλετών και παπιών)
Παράλληλα, στο πρώτο τρίμηνο του 2021 η αύξηση της ελληνικής αγοράς δύο τροχών (όλων των κατηγοριών μοτοσυκλετών, σκούτερ, παπιών και ATV) καταγράφεται στο +17,4%.
Έτσι είδαμε μια αγορά που απορρόφησε 7.032 μονάδες σκούτερ, μοτοσυκλέτες και παπιά (και 116 ΑΤV), ενώ πέρσι το αντίστοιχο διάστημα είχαν αγοραστεί 5.998 μονάδες (και 88 ATV).
Από την 1η Ιανουαρίου μέχρι και το τέλος Μαρτίου για άλλη μια φορά η κατηγορία που πούλησε τα περισσότερα κομμάτια επί του συνόλου ήταν αυτή των σκούτερ με 4.099 μονάδες, κατακτώντας το 58% της αγοράς. Τα σκούτερ σημείωσαν τη μεγαλύτερη αύξηση όλων των κατηγοριών με +22% (μόνο τον Μάρτιο είχαν αύξηση +126%!).
Τα παπιά έφτασαν τα 1.652 κομμάτια και το 23% της αγοράς (+13,4%) ενώ οι μοτοσυκλέτες τα 1.275 κομμάτια (+11,3%), αποσπώντας μερίδιο 18% επί της συνολικής πίτας των πωλήσεων.
Πρώτη εταιρία σε πωλήσεις στην Ελλάδα στην αγορά των δύο τροχών ήταν για άλλη μια φορά η SYM με 1.559 πωλήσεις (+7,3%) κατακτώντας το 21,8% της ελληνικής αγοράς.
Ακολούθησε η Honda, που στέρησε τη δεύτερη θέση του βάθρου από την Piaggio, με 1.373 μονάδες (+33,7%) και το 19,2% της αγοράς. Τρίτη στην κατάταξη η Piaggio με 1.110 μονάδες (+23,5%) και το 15,5% της αγοράς.
Στην τέταρτη θέση συναντάμε τη Yamaha με 860 μονάδες (-17,8%) και ποσοστό 12,0% της αγοράς. Πίσω της η Daytona με 676 μονάδες (-13,6%) και ποσοστό 9,4%.
Έκτη ήταν η Kymco με 421 μονάδες και μερίδιο 5,8%, που σημείωσε τη μεγαλύτερη αύξηση πωλήσεων από όλες τις υπόλοιπες εταιρίες πετυχαίνοντας ένα πολύ δυναμικό +67,7%!
Περνώντας τώρα στην κατηγορία των σκούτερ, βλέπουμε στο πρώτο 3μηνο του 2021 οι πωλήσεις των δημοφιλέστερων δίτροχων στην Ελλάδα, να έχουν αυξηθεί κατά 22% από το αντίστοιχο περσινό διάστημα και από τα 3.360 κομμάτια να ανεβαίνουμε στα 4.099 (+22%) και την Piaggio να περνάει πρώτη με 1.108 μονάδες και το 27,0% της αγοράς.
Η SYM υποχώρησε (προσωρινά είναι η πρόβλεψή μας) στη δεύτερη θέση με 1.042 πωλήσεις και ποσοστό 25,4%.
Στην τρίτη θέση βρίσκεται η Honda με 766 μονάδες και το 10,1% της αγοράς, με την Kymco να είναι στην τέταρτη θέση με 415 μονάδες και το 10,0% της συνολικής πίτας.
Ακολουθούν οι Yamaha (357 μον.), η Daytona (123 μον.), η Vespa (90), η Peugeot (29), η Peugeot (29), η Niu (23) μπροστά από την BMW, η οποία πούλησε μόλις 19 σκούτερ στο τρίμηνο.
Στην κορυφή του Top 30 των σκούτερ του 3μήνου στην Ελλάδα βρίσκεται το Piaggio Beverly 300 με ένα “δυνατό” νούμερο – 648 πωλήσεις – υπερδιπλάσιες από το δεύτερο σκούτερ της κατάταξης!
Λανθασμένα, τα μέσα του Ειδικού Τύπου της μοτοσυκλέτας αναφέρουν πως η πρώτη αυτή θέση επιτεύχθηκε με τον ερχομό του νέου Beverly 300 hpe προδιαγραφών Euro5, τη στιγμή που στην πραγματικότητα στο παραπάνω νούμερο συμπεριλαμβάνονται και οι πωλήσεις του παλαιότερου μοντέλου Euro4, το οποίο ξεπούλησε, εξαντλώντας το στοκ του.
Η αναλογία των πωλήσεων των Beverly ήταν περίπου στο “3 προς 1”. Πιο συγκεκριμένα, τον Μάρτιο για κάθε τρία παλαιότερα Beverly 300 που πωλήθηκαν αντιστοιχούσε ένα Beverly 300 hpe, προδιαγραφών Euro5.
Ένα πολύ πιθανό σενάριο για τις μελλοντικές πωλήσεις του νέου Piaggio Beverly 300 hpe – σύμφωνα με τους ειδικούς της αγοράς – είναι ότι η μεγάλη αύξηση της τιμής του (άνω των 1.000 ευρώ) σε σχέση με την έκδοση που αντικαθιστά, θα ανακόψει τη δυναμική που εμφάνιζε τα τελευταία χρόνια το μοντέλο, αλλά αυτό είναι κάτι που μένει να δούμε στην πράξη.
Στη δεύτερη θέση ακολούθησε το SYM Symphony ST 200i με 267 μονάδες, ένα ακόμα μοντέλο που εξαντλείται από την αγορά, λόγω του ότι μέχρι τις αρχές Μαΐου θα έχει έρθει η νέα έκδοση προδιαγραφών Euro5.
Στην τρίτη θέση τερμάτισε το Honda SH 150i με 199 πωλήσεις, το οποίο επιβλήθηκε του Piaggio Medley 150 με 127.
Στην 5η θέση ήταν το ανέβηκε το Piaggio Beverly 350, το οποίο κι αυτό ξεστοκάρει τα αποθέματά του, με δεδομένο τον ερχομό του αντικαταστάτη του Piaggio Beverly 400. Στην έκτη θέση ήταν το SYM HD 300 με 123 μονάδες.
Στην 7η θέση συναντούμε την έκπληξη του τριμήνου, το νέο GT σκούτερ Honda Forza 350, που μάζεψε γρήγορα-γρήγορα 120 πωλήσεις, μπροστά από τα Honda PCX 125 (117 μον.) και Piaggio Liberty 125 (113 μον.).
Πίσω του, στην 10η και 11η θέση συναντάμε δυο σκούτερ της SYM, το Jet14 125 (99 μον.) και το Maxsym TL 500 με 88 πωλήσεις!
Αξιόλογες διακρίσεις του Τοp 30
- Στην 15η θέση κατετάγη το Yamaha X-MAX 300 με 76 μονάδες, ενώ ακριβώς μπροστά του τερμάτισε το Yamaha NMAX 125 ABS, που ήταν το πρώτο σε πωλήσεις σκούτερ της Yamaha.
- Aν όμως αθροίσουμε τις πωλήσεις της απλής έκδοσης Yamaha Χ-ΜΑΧ 300, με αυτές της έκδοσης Τech Max , το μοντέλο κατατάσσεται στην 9η θέση με 113 μονάδες.
- Για πρώτη φορά μετά από χρόνια βλέπουμε το SYM Citycom S300i (53 μονάδες) σε τέτοια θέση (20η), πουλώντας τα τελευταία του κομμάτια και δίνοντας πλέον τη σκυτάλη στην εποχή των νέων μοντέλων Euro5 της SYM.
- H 19η θέση πήγε στο μικρό σκούτερ πόλης Honda Genio 110.
- Πενήντα δύο Yamaha Τ-ΜΑΧ 560 απορρόφησε η ελληνική αγορά το πρώτο τρίμηνο του 2021.
- Πρώτο σε πωλήσεις σκούτερ της Kymco ήταν το Agility 16+200 που πούλησε 87 κομμάτια και βρέθηκε στη 12η θέση της κατάταξης.
- Σαράντα τρία Honda Forza 750 πουλήθηκαν μέσα στο τρίμηνο, με τα 17 εξ αυτών μέσα στον Μάρτιο.
- Κοντά στο νέο 750 τερμάτισε και το Honda SH350, που τον Μάρτιο μόνο έφερε 38 πωλήσεις.
ΕΛΛΑΔΑ: Τop 30 Σκούτερ, α’ 3μηνο 2021
ΘΕΣΗ |
ΜΟΝΤΕΛΟ |
ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ |
1 |
PIAGGIO BEVERLY 300 |
648 |
2 |
SYMPHONY ST 200i |
267 |
3 |
HONDA SH 150i |
199 |
4 |
PIAGGIO MEDLEY 150 |
130 |
5 |
PIAGGIO BEVERLY 350 |
127 |
6 |
SYM HD 300 |
123 |
7 |
HONDA FORZA 350 |
120 |
8 |
HONDA PCX 125 |
117 |
9 |
PIAGGIO LIBERTY 125 |
113 |
10 |
SYM JET 14 125 |
99 |
11 |
SYM MAXSYM TL 500 |
88 |
12 |
KYMCO AGILΙΤΥ 16+ 200 |
87 |
13 |
SYM SYMPHONY ST 125 |
85 |
14 |
YAMAHA NMAX 125 |
83 |
15 |
YAMAHA X-MAX 300 |
76 |
VESPA GTS 300 |
76 |
|
16 |
SYM CRUISYM 300i |
73 |
17 |
DAYTONA CARGO 125 |
72 |
18 |
HONDA GENIO 110i |
69 |
19 |
YAMAHA NMAX155 |
63 |
20 |
SYM CITYCOM S 300i |
53 |
21 |
YAMAHA T-MAX 560 |
52 |
22 |
SYM SYMPHONY SR 125 |
50 |
KYMCO PEOPLE S 150 |
50 |
|
KYMCO X-TOWN 300 |
50 |
|
23 |
SYM JET 14 200 |
48 |
24 |
HONDA SH MODE 125 |
46 |
25 |
HONDA SH 300 |
45 |
26 |
PIAGGIO LIBERTY 150 |
44 |
KYMCO AGILITY CARRY 125i |
44 |
|
27 |
SYM CRUISYM 250i |
43 |
HONDA FORZA 750 |
43 |
|
28 |
HONDA SH350 |
38 |
29 |
YAMAHA X-MAX TECH MAX 300 |
37 |
30 |
KYMCO DOWNTOWN 350 |
34 |
Πηγή: ΣΕΕΑΔ