fbpx

ΟΔΗΓΟΣ ΑΓΟΡΑΣ: ΠΕΝΤΕ ΝΕΑ ΠΕΝΗΝΤΑΡΙΑ

Οι μικροί Ήρωες

 Οι μικροί ήρωες της πόλης που αγωνίζονται καθημερινά να μεταφέρουν συνήθως ένα άτομο με τα λίγα κυβικά τους, μόλις 50 έφτασαν στην Ελλάδα αθόρυβα. Δεν θα τους δείτε μπροστά στις προθήκες των καταστημάτων δικύκλων, δεν θα προβληθούν πάνω σε βάθρα, για την ακρίβεια πρέπει να ψάξετε για να τα ανακαλύψετε.

“Τα παρεξηγημένα 50άρια”, τελικά θα ονομαστεί το μεγάλο βιβλίο που θα γράψουμε εδώ στο Scooternet, που δεν θα ικανοποιηθεί με έναν τόμο, αλλά με πολλούς. Δεν μπορούμε παρά να διαμαρτυρηθούμε για το “κουκούλωμα” μιας κατηγορίας που και φθηνή είναι και εξαιρετικά φιλική και χρήσιμη στους ανθρώπους του άστεως.

Νέα μοντέλα 50άρια σκούτερ έρχονται στην αγορά μας και ελάχιστοι τους δίνουν σημασία. Μάλλον σαν “περίεργος” πρέπει να αντιμετωπίζεται κάποιος που προτιμάει 50άρι σε σχέση με ένα 125 ή ένα 150, όμως εμείς έχουμε διαφορετική γνώμη.

Το έχουμε βιώσει και εμείς οι ίδιοι, αλλά και πλήθος φίλων μας: όποιος χρησιμοποιεί 50άρι, βλέπει τα κόστη μετακίνησης του να μειώνονται δραματικά… αρκεί να έχει κάνει την σωστή επιλογή. Από την άλλη η τεχνική οδήγησης ενός 50αριού είναι διαφορετική απ’ ότι ενός μεγαλύτερου σκούτερ: αφού λόγω των υποδεέστερων επιδόσεων ο αναβάτης πρέπει να είναι πολύ επιφυλακτικός ειδικά απέναντι στα αυτοκίνητα… αλλά αυτό είναι ένα θέμα που θα αναλύσουμε στο μέλλον στην στήλη “ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ”. Σίγουρα πάντως δεν είναι ένα “πρόβλημα” που δεν έχει λύση.

Πάμε τώρα στο σημερινό μας θέμα, που είναι τα πέντε νέα 50αράκια σκούτερ, που σχεδόν πέρασαν απαρατήρητα παρ’ όλο που είναι καινούργια, όμορφα και αξιόλογα, ενώ είναι και οικονομικά. Παρακάτω λοιπόν θα διαβάσετε για τα:

  • Aprilia SR Motard 50
  • Honda Vision 50
  • Kymco DJS 50
  • Kymco VP 50
  • Piaggio Fly 50 4V

… που έχουν πολλά να μας πουν. Ξεκινάμε αλφαβητικά από το:

APRILIA SR MOTARD 50

Ασφάλτινες περιπέτειες

Βάλτε δίπλα-δίπλα το Piaggio Typhoon 50 X και το Aprilia SR Motard 50 και συγκρίνετέ τα. Πέρα από το συνολικό σχήμα, ο προβολέας θα νομίσετε ότι είναι το μόνο κοινό εξάρτημά τους. Και όμως δεν είναι… Τα δύο σκουτεράκια είναι ίδια και όμοια και στα μόνα που διαφέρουν είναι τα χρώματα, τα αυτοκόλλητα, το κάλυμμα στη σέλα και οι ζάντες με τους τροχούς. Το Typhoon έχει 12άρηδες τροχούς και λάστιχα για χρήση on/off και το SR Motard 14άρηδες τροχούς και λάστιχα για άσφαλτο.

Aprilia SR Motard 50

Aprilia SR Motard 50

Λόγω του ότι ο κινητήρας είναι δίχρονος το Aprilia έχει δύναμη που φτάνει τους 4,2 ίππους, ενώ το βάρος φτάνει τα 106 κιλά. Το σκούτερ είναι στενό, με μέσο μεταξόνιο και σχετικά ψηλή σέλα. Το συμβατικό τηλεσκοπικό πιρούνι έχει διαδρομή τροχού 86 χλστ., ενώ το μονό αμορτισέρ δίνει διαδρομή 76 χλστ. Δισκόφρενο (220 χιλιοστών) υπάρχει μόνο στον μπροστινό τροχό, ενώ πίσω υπάρχει ταμπούρο, αρκετά μεγάλο στα 140 χιλιοστά.

Το ντεπόζιτο χωράει 7 λίτρα καυσίμου και η τιμή του Aprilia SR Motard 50 είναι 1.660 ευρώ.

HONDA VISION 50

Ευέλικτη οικονομία

Πάνω στο ίδιο πλαίσιο, αναρτήσεις και τροχούς με το Honda Vision 110 έχει στηθεί το Vision 50, με κινητήρα 50 κυβικών φυσικά. Η ιπποδύναμή του μονοκύλινδρου αερόψυκτου κινητήρα είναι στους 3,4 ίππους, στις 7.000 σ.α.λ, ενώ η τροφοδοσία γίνεται με ψεκασμό. Στα φρένα, που είναι συνδυαζόμενα CBS, συναντάμε έναν δίσκο 220 χιλ. μπροστά και ένα ταμπούρο 130 χιλ. Το βάρος του Honda Vision 50, παρόλο που χρησιμοποιεί το πλαίσιο και τα περιφεριακά του 110 δεν ξεπερνάει τα 100 κιλά, ενώ το ντεπόζιτο χωράει 5,5 λίτρα.

Honda Vision 50

Honda Vision 50

Η χωρητικότητα του ντεπόζιτου μπορεί να είναι σχετικά μικρή, αλλά σε συνδυασμό με την οικονομία καυσίμου του εξελιγμένου κινητήρα της Honda, επιτυγχάνεται μεγάλη αυτονομία. Το Vision 50 διατίθεται σε δύο εκδόσεις, με διαφορετική διάμετρο μπροστινών τροχών, 14 ή 16 ιντσών, άρα και τα ύψη σέλας είναι διαφορετικά: 785 χιλιοστά για το 16” και 760 χιλ για το 14 ιντσών.

Διαφορετικές είναι και οι τιμές τους με 1.780 ευρώ για την έκδοση με τον 14άρη μπροστινό και 1.920 ευρώ για την έκδοση με τον 16άρη μπροστινό τροχό – που είναι και η ακριβότερη τιμή του σημερινού “συγκριτικού”.

 KYMCO DJ 50S

Οικονομικό, αλλά σπορτίβικο

Το Kymco DJS 50 κατ’ αρχήν διαθέτει μια χαμηλή τιμή στα 1.335 ευρώ. Ο κινητήρας είναι τετράχρονος, αερόψυκτος, με 2 βαλβίδες επικεφαλής και διαθέτει τροφοδοσία με καρμπιρατέρ. Η ιπποδύναμή του φτάνει τους 3,3 ίππους (στις 7.500 σ.α.λ) και είναι θετικό ότι η εκκίνηση του μπορεί να γίνει είτε από μίζα, είτε από μανιβέλα. Το δάπεδο είναι και εδώ επίπεδο, όπως και στα προηγούμενα σκούτερ, ενώ στον μπροστινό τροχό υπάρχει τηλεσκοπικό πιρούνι και δισκόφρενο διαμέτρου 180 χιλιοστών.

Kymco DJS50

Kymco DJS50

Στον πίσω τροχό συναντάμε ένα αμορτισέρ και ταμπούρο 110 χιλιοστών.

Οι τροχοί είναι 12 ιντσών μπροστά και πίσω ενώ τα ελαστικά 120/70 και 130/70 αντίστοιχα. Το βάρος του Κymco DJS 50 φτάνει μόλις τα 93 κιλά, ενώ το ύψος σέλας στα 780 χιλιοστά. Το ντεπόζιτο χωράει 6,0 λίτρα.

KYMCO VP 50

Μικρό και ευέλικτο

Μικρότερο, ελαφρύτερο και πιο “σοβαρό” σε σχέση με το αδελφάκι του DJS εμφανίζεται το VP 50, και αυτό με τετράχονο, 2βάλβιδο, αερόψυκτο κινητήρα και τροφοδοσία με καρμπυρατέρ. Απόδίδει 3,3 ίππους στις 8.000 σ.α.λ και το βάρος του βρίσκεται κάτω από τα 90 κιλά, κάτι που σε συνδυασμό με τη χαμηλή από το έδαφος σέλα (745 χλστ.) το κάνει ιδιαίτερα ευκίνητο μέσα στην πόλη.

Kymco VP 50

Kymco VP 50

Οι τροχοί του είναι μικρότερης διαμέτρου (10 ίντσες μπροστά και πίσω), ενώ τα φρένα του είναι και πάλι δισκόφρενο μπροστά και ταμπούρο πίσω.

Το ρεζερβουάρ βενζίνης χωράει 4,5 λίτρα, ενώ η τιμή του Kymco VP 50 βρίσκεται στα 1.495 ευρώ

PIAGGIO FLY 50 4Τ, 4V

Τα νέα του ρούχα

Ο κινητήρας παρέμεινε ίδιος, δηλαδή τετράχρονος, μονοκύλινδρος, αερόψυκτος, με 1ΕΕΚ, με 4 βαλβίδες παρακαλώ, 49.9 κυβικών εκατοστών, που τροφοδοτείται από ψεκασμό και αποδίδει 3.5 ίππους, στις 8,500 σ.α.λ. Αυτό που άλλαξε στο Fly είναι… όλα τα υπόλοιπα σε σχέση με το παλιό Fly, που η αλήθεια είναι ότι είχε γεράσει πλέον αισθητικά. Το νέο Fly έχει μικρές διαστάσεις όπως αρμόζει σε ένα σκούτερ της οικογενείας, με τη σέλα να είναι χαμηλά στα 760 χιλιοστά.

Piaggio Fly 50 4V

Piaggio Fly 50 4V

Αμφότεροι οι τροχοί είναι 12 ιντσών (ελαστικά 120/70 μπροστά και πίσω) και τα φρένα δισκόφρενο ( 220mm, με δαγκάνα 2 εμβόλων) και ταμπούρο 140 χιλιοστών πίσω. Το τηλεσκοπικό πιρούνι, δίνει διαδρομή τροχού 73 mm και η ανάρτηση πίσω έχει ένα αμορτισέρ.

Το ντεπόζιτο χωράει 6.8 λίτρα, το βάρος φτάνει ένα κιλό πριν τα 100 (99 κιλά) και η τιμή του Piaggio Fly 4T, 4V φτάνει τα 1.570 ευρώ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ