Για πρώτη φορά μετά τα J300 και J125, η Kawasaki επιστρέφει στα σκούτερ με το Brusky 125
Η παρουσίαση του Kawasaki Brusky 125 στην ασιατική αγορά μοιάζει με μια ήρεμη αλλά χαρακτηριστική υπενθύμιση ότι ακόμη και οι πιο «σκληροπυρηνικοί» κατασκευαστές μπορούν να ακολουθήσουν διαφορετική πορεία όταν οι συνθήκες το απαιτούν.
Η Kawasaki έχει χτίσει την εικόνα της πάνω σε υπερτροφοδοτούμενα τέρατα όπως το H2, σε σειρά Ninja και Z που έχουν γίνει συνώνυμα της σπορ οδήγησης και σε μοντέλα που απευθύνονται περισσότερο στο πάθος παρά στην καθημερινότητα.
Σε αυτό το πλαίσιο, ένα λιτό, προσιτό 125άρι σκούτερ μοιάζει σχεδόν παράταιρο.
Όμως στην Ασία, όπου τα δίκυκλα αποτελούν εργαλείο επιβίωσης και δουλειάς και όχι χόμπι, η πραγματικότητα είναι εντελώς διαφορετική.
Το Brusky φιλοδοξεί να καλύψει ακριβώς αυτή την ανάγκη.
Πρόκειται ουσιαστικά για μια ανανεωμένη εκδοχή του Modenas Karisma 125S, προϊόν της συνεργασίας της Kawasaki με τη μαλαισιανή Modenas – μια συνεργασία που έρχεται να συμπληρώσει αντίστοιχες συμφωνίες όπως αυτή με την ινδική Bajaj.
Το σκούτερ ενσωματώνει μια σειρά από τεχνικά χαρακτηριστικά που δεν προσπαθούν να εντυπωσιάσουν, αλλά να πείσουν με τη χρηστικότητά τους: αερόψυκτος μονοκύλινδρος SOHC κινητήρας 9,5 ίππων και 10 Nm ροπής, μετάδοση CVT, μπροστινό δισκόφρενο 220 χιλ., πίσω ταμπούρο, 14άρες ζάντες και 5,1 λίτρα χωρητικότητα ρεζερβουάρ.
Ακόμη και ο αναλογικός πίνακας οργάνων, που δηλώνει με μια μικρή υπερβολή μια τελική 160 χλμ./ώρα, αποτελεί υπενθύμιση ότι πρόκειται για ένα όχημα φτιαγμένο πάνω στη λογική του «αρκετού» – τίποτε λιγότερο, τίποτε περισσότερο.
Εκεί όμως που το Kawasaki Brusky 125 γίνεται πραγματικά ελκυστικό είναι στην τιμή του.
Με κόστος περίπου 77.000 πέσο στις Φιλιππίνες, δηλαδή κάτι παραπάνω από 1.100 ευρώ, το μοντέλο τοποθετείται κατευθείαν στο επίκεντρο της ασιατικής commuter κατηγορίας, όπου η οικονομία αποτελεί καθοριστικό κριτήριο αγοράς.
Και παρότι η Kawasaki διαθέτει ένα ισχυρό δίκτυο υποστήριξης στην περιοχή, το Brusky έχει να αντιμετωπίσει πολύ σοβαρό ανταγωνισμό: το Yamaha Mio συνεχίζει να κυριαρχεί στους δρόμους, ενώ το Suzuki Burgman 125 έχει εδραιωθεί ως η προσιτή premium επιλογή για όσους θέλουν κάτι παραπάνω από το απολύτως βασικό.
Η παρουσία του Brusky αποκτά ενδιαφέρον και πέρα από την ασιατική ήπειρο.
Οι ΗΠΑ – μια αγορά που ποτέ δεν είδε τα σκούτερ με ιδιαίτερη συμπάθεια – αρχίζουν να στρέφονται στα μικρά αυτόματα δίκυκλα εξαιτίας της άνθησης των υπηρεσιών Delivery και των gig-workers που χρειάζονται ένα αξιόπιστο και οικονομικό μέσο για καθημερινή χρήση.
Αν συνεχιστεί αυτή η τάση, μοντέλα όπως το Brusky θα μπορούσαν θεωρητικά να διεκδικήσουν μια θέση σε αγορές που μέχρι χθες έμοιαζαν εντελώς αδιάφορες για τέτοιου είδους προτάσεις.
Παρ’όλα αυτά, το ενδεχόμενο ευρωπαϊκής διάθεσης παραμένει εξαιρετικά χαμηλό.
Το Brusky δεν έχει σχεδιαστεί για τις ανάγκες, τα πρότυπα ή τις απαιτήσεις της Ευρώπης, αλλά για τη σκληρή καθημερινότητα των ασιατικών μητροπόλεων.
Αυτό δεν μειώνει τη σημασία του· αντιθέτως, δείχνει ότι η Kawasaki εξετάζει με μεγαλύτερη σοβαρότητα την παρουσία της σε κατηγορίες που μέχρι πρότινος έμεναν εκτός του πυρήνα της.
Το αν το Brusky αποτελεί μεμονωμένη περίπτωση ή την αρχή μιας ευρύτερης στρατηγικής αναθεώρησης, είναι κάτι που θα φανεί στα επόμενα χρόνια.
Προς το παρόν, το μικρό αυτό σκούτερ παραμένει μια ενδιαφέρουσα υπενθύμιση ότι ακόμη και οι πιο αναγνωρίσιμες μάρκες μπορούν να εκπλήξουν όταν το απαιτεί η αγορά.














































