Υπό την προστασία… μιας ζελατίνας Fabbri
Μαθαίνουν σιγά-σιγά οι Έλληνες σκουτερίστες, και ολοένα και περισσότεροι τοποθετούν ζελατίνες για τα σκούτερ τους, κάτι που πριν από μερικά χρόνια θεωρείτο “μειωτικό” για τον αναβάτη, συντηρητικό και εκτός μόδας.
Είναι οι κρύες μέρες και οι ακόμα πιο κρύες νύχτες του ελληνικού χειμώνα που έκαναν πολλούς σκουτερίστες να κινηθούν προς τις ζελατίνες που θα προφύλασσαν καλύτερα από τον αέρα και τη βροχή.
Στις “αναπτυγμένες” σκουτεριστικά χώρες όπως η Ιταλία και η Γαλλία, δεν νοείται σκούτερ χωρίς ζελατίνα, σε τέτοιο βαθμό που στις χώρες αυτές λένε σαν αστείο ότι “δεν νοείται ζελατίνα χωρίς… ένα σκούτερ από πίσω της”.
Ειδικά στην Ιταλία, όλοι μα όλοι, χρησιμοποιούν λόγω κρύου τις υψηλότερες δυνατές ζελατίνες που καλύπτουν όλο το ανώτερο τμήμα του σώματος των αναβατών.
Στην Ελλάδα που οι θερμοκρασίες είναι υψηλότερες οι ζελατίνες στα σκούτερ χρησιμοποιούνται κυρίως τον χειμώνα, ενώ και στη δική μας περίπτωση προτιμήσαμε την “καλοκαιρινή”, φιμέ, κοντή ζελατίνα της Fabbri για το Honda SH150i E5 που χρησιμοποιούμε καθημερινά.
Η ζελατίνα της ιταλικής Fabbri, με την τεράστια πείρα δεκαετιών πάνω στο συγκεκριμένο θέμα, είναι φτιαγμένη από πολύ καλής ποιότητας lexan, με ένα πολύ καλό χαρακτηριστικό: διαθέτει μεγάλο πάχος και δεν παραμορφώνει τα είδωλα, ενώ τοποθετείται σε μια συγκεκριμένη, “σωστή” γωνία και δεν επιτρέπει παρά ελάχιστη αντανάκλαση των ενδείξεων του ψηφιακού οργάνου του SH επάνω της. Όσοι έχουν οδηγήσει σκούτερ ή μοτοσυκλέτα με ζελατίνες που κάνουν μεγάλη αντανάκλαση του φωτός των οργάνων πάνω τους, μπορούν να καταλάβουν πόσο σημαντικό είναι αυτό.
Το σχήμα της ζελατίνας τύπου Summer, είναι πλατύτερο στο μέσον, ενώ στενεύει ελαφρά στο πάνω τμήμα της, το οποίο όμως παραμένει αρκετά φαρδύ.
Αυτό το σχήμα προστατεύει από αέρα και βροχή και τους ώμους του αναβάτη και στέλνει στροβιλισμούς αέρα πάνω από το σαγόνι του κράνους, αναβάτη ύψους 1.80μ.
Στην περιοχή του προβολέα η ζελατίνα διαθέτει “κόψιμο”, ένα κοίλο τμήμα που υποδέχεται κομψά το μικρό φως ημέρας LED που βρίσκεται στο τιμόνι του Honda SH150.
Ενδιαφέρον στη σχεδίαση έχει το κατώτερο τμήμα της ζελατίνας το οποίο διαθέτει δυο “γλώσσες” που κι αυτές κόβουν λίγο ακόμα αέρα από τα πόδια του αναβάτη (*προσοχή: στο σκούτερ της δοκιμής και των φωτογραφιών είναι τοποθετημένες και οι διαφανείς χούφτες της Honda στα άκρα του τιμονιού).
Η στήριξη της Fabbri γίνεται με ανθεκτικούς και άκαμπτους βραχίονες/σίδερα που βιδώνουν πάνω στις βάσεις των καθρεπτών (χωρίς μετατροπές) που βρίσκονται πάνω στο τιμόνι του σκούτερ.
Έτσι, για την έδραση των καθρεπτών υπάρχουν “αυτιά” στο κάτω μέρος των βραχιόνων πάνω στα οποία βιδώνονται οι καθρέπτες. Οι τελευταίοι μάλιστα τοποθετούνται πιο έξω, προσφέροντας καλύτερη ορατότητα στον αναβάτη!
Οι άκαμπτοι βραχίονες προσφέρουν πολύ καλή συμπεριφορά στη ζελατίνα… ειδικά στις υψηλότερες ταχύτητες, αφού την τοποθετούν υπό κλίση σε μια πιο “σπορ” θέση και όχι κάθετη ως προς το έδαφος.
Τι πλεονέκτημα προσφέρει το τελευταίο χαρακτηριστικό; Θα σας εξηγήσουμε.
Στα χαρτιά της Fabbri αναγράφεται ότι η ζελατίνα (ακόμα και η “κοντή” ζελατίνα, καλοκαιρινού τύπου, σαν τη δική μας) δεν ενδείκνυται για ταχύτητες άνω των 100 km/h. Το διαβάζουμε αυτό λοιπόν και πάμε για την πρώτη μας δοκιμή στο δρόμο.
Μέχρι τα 100 km/h δεν παρατηρούμε καμία νευρικότητα στο τιμόνι ή αλλαγή στη συμπεριφορά του σκούτερ… προς το χειρότερο. Πάμε τώρα να δούμε τι γίνεται πάνω από τα 100.
Το Honda SH150 E5 έχει ως γνωστόν 127 km/h τελικής χωρίς ζελατίνα και τώρα έχουμε βγει στη μεγάλη (επίπεδη) ευθεία – στην οποία μετράμε την τελική όλων των σκούτερ που δοκιμάζουμε στο Scooternet – και επιμένουμε με ανοικτό γκάζι και το κεφάλι κρυμμένο πίσω από τη φιμέ ζελατίνα της Fabbri.
Πρώτα απ’ όλα, είναι ελάχιστη η επιρροή της ζελατίνας στο κράτημα του σκούτερ και στον τρόπο που αλλάζει κατεύθυνση και δεύτερον ξαναβλέπουμε στο μεγάλο ψηφιακό κοντέρ της Honda να αναγράφεται το 127… Πώς το έχουν κάνει αυτό οι Ιταλοί της Honda (εκεί φτιάχνεται το SH150), αλλά και της Fabbri είναι κάτι που δεν εξηγείται εύκολα.
Κι αφού είπαμε όλα αυτά τα θετικά για τη ζελατίνα, δηλαδή ότι είναι όμορφη, στηρίζεται καλά πάνω στο τιμόνι, δεν παραμορφώνει τα είδωλα, καλύπτει σωστά τον αναβάτη, δεν κουνιέται και δεν τρίζει (παρά μόνο σε κάποιες, πολύ συγκεκριμένες στροφές κοντά στο ρελαντί, που ο κινητήρας του 150 παράγει λίγους κραδασμούς) και δεν χαλάει την οδική συμπεριφορά και τη σταθερότητα του σκούτερ, ας κάνουμε και μια παρατήρηση. Για να την τοποθετήσεις πάνω στο σκούτερ σου, ε, πρέπει να πιάνουν λίγο τα χέρια σου και να έχεις και κανα-δυο εργαλεία από κοντά.
Τιμή: 100 €
Περισσότερες πληροφορίες: www.spiliotis.gr