Μεγαλύτερος τροχός – αυξημένη σταθερότητα
Μέσα στους προσεχείς μήνες, η Honda θα έχει έτοιμη για την έκδοση του Honda Vision 110 με μπροστινό τροχό διαμέτρου 16 ιντσών, η οποία θα πωλείται παράλληλα με αυτήν των 14 ιντσών (που διατίθεται σήμερα στην Ελλάδα), επιτρέποντας έτσι στους μελλοντικούς πελάτες της να επιλέξουν.
Το Ηonda Vision 110 είναι ένα συνολικά πολύ καλό σκούτερ, το οποίο δεν αντιμετωπίζει πρόβλημα σταθερότητας με τους “μικρούς” 14άρηδες τροχούς.
Ο 16άρης τροχός, με τον οποίο θα είναι εφοδιασμένο μπροστά το νέο Vision 110 16” – θα εμφανιστεί μέσα στους δυο-τρεις επόμενους μήνες του 2012 – θα βελτιώνει ακόμα περισσότερο τον τομέα της σταθερότητας και της οδικής συμπεριφοράς. Η επιλογή διαμέτρου τροχών 14 ή 16 ιντσών έχει ανακοινωθεί από τη Honda μέχρι στιγμής μόνο για το μικρό Honda Vision 50 κ.εκ.
Με δεδομένα την κατάσταση των δρόμων της χώρας μας και το γεγονός ότι στον “τομέα λακκούβα” είμαστε – αν όχι οι πρωταθλητές – από τους κορυφαίους στην Ευρώπη, ο 16άρης τροχός μπροστά θα ταιριάζει περισσότερο στις δικές μας οδικές συνθήκες.
Στο δελτίο τύπου της Honda για το Vision 50, αναφέρονται τα εξής: “Το Vision 50 θα διατίθεται είτε με 14” είτε με 16” τροχούς, με τον μπροστινό τροχό των 16” να προσφέρει αυξημένη άνεση στον αναβάτη σε δρόμους με ανωμαλίες, ειδικά στους πλακόστρωτους δρόμους που συναντάμε σε τόσες πολλές ευρωπαϊκές πόλεις”. Εμείς συμπληρώνουμε: “και στις πόλεις της Ελλάδας, κι ας μην έχουν πλακόστρωτους δρόμους”… Αφού λοιπόν η παραπάνω επιλογή ισχύει για το 50άρι, γιατί να μην ισχύει και για το 110;
Η διάθεση του Vision 110 με 16άρη μπροστινό τροχό (ο πίσω παραμένει 14άρης) είναι μια απόλυτα λογική εξέλιξη, αφού και τα δύο σκούτερ χρησιμοποιούν το ίδιο πλαίσιο, φρένα και αναρτήσεις. Στην έκδοση των 16 ιντσών, οι μεταβολές στα γεωμετρικά χαρακτηριστικά και τις διαστάσεις θα είναι οι εξής (σε παρένθεση οι τιμές του Vision με τους τροχούς 14 ιντσών):
- Μεγαλώνει το συνολικό Μήκος/Πλάτος/Ύψος: γίνονται 1.845mm x 670mm x 1.090mm (από 1.882mm×670mm×1.117mm της έκδοσης των 14”)
- Το μεταξόνιο αυξάνεται στα 1.284mm (από 1.255mm)
- Η γωνία κάστερ μεγαλώνει στις 27° (από τις 26.5°)
- Το ίχνος (τρέιλ) πηγαίνει στα 110mm (από τα 83mm)
- Αυξάνεται κατά 15 χιλιοστά (mm) το ύψος σέλας (785mm, από 760mm)
- Αυξάνεται το ύψος του κατώτερου μέρους της ποδιάς στα 140mm (από 120mm)
- Oι ζάντες γίνονται 16×1.85 (από 14×1.85)
- Το λάστιχ0 γίνεται 80/90-16 μπροστά (από 80/90-14)
Μελετώντας τα παραπάνω νούμερα, βλέπουμε ότι το Vision με τροχό 16 ίντσών θα έχει πλεονεκτήματα, αφού οι τροχοί με μεγαλύτερη διάμετρο περνούν πιο εύκολα και άνετα πάνω από τις ανωμαλίες, τις κακοτεχνίες και τις λακκούβες των δρόμων. Παράλληλα, η αύξηση της γωνίας κάστερ, του ίχνους και του μεταξονίου προσδίδουν μεγαλύτερη σταθερότητα στο σκούτερ.
Το μόνο αρνητικό είναι το μεγαλύτερο ύψος σέλας, αλλά μαζί του αυξάνεται και το ελάχιστο ύψος από το έδαφος, πράγμα που σημαίνει ότι το 16άρι Vision θα “βρίσκει” δυσκολότερα στα ανεβάσματα των πεζοδρομίων.