fbpx

PIAGGIO BEVERLY 300 HPE, 2020: Έρχεται νέο Beverly 300!

 Νέο Beverly 300 με κινητήρα 26 ίππων

Δεν θα πούμε ψέματα. Δεν έχουμε πληροφορίες από τις πηγές μας και αυτό είναι κάτι που μας κάνει ακόμα πιο σκεπτικούς. Θα μπορούσε να πει κανείς ότι όλη αυτή η “είδηση” για τον ερχομό του νέου Beverly είναι “μαντεψιά”, αλλά από την άλλη είμαστε σίγουροι εδώ στο Scooternet ότι το νέο Piaggio Beverly 300 HPE του 2020 πρόκειται να παρουσιαστεί στο επόμενο χρονικό διάστημα. Γιατί απλά δεν γίνεται αλλιώς… και θα σας εξηγήσουμε παρακάτω τον λόγο.

Είναι γνωστή η επιμονή της Piaggio στις πασίγνωστες και δημοφιλείς, συγκεκριμένες γραμμές του Beverly, το οποίο ήρθε στο προσκήνιο – έπειτα από κάμποση διερεύνηση με διαφορετικά σχήματα – από το 2010 και μετά.

Έκτοτε έχουν περάσει εννέα ολόκληρα χρόνια και είναι τόσο διαχρονικό και πετυχημένο το design του Beverly, ώστε μπορεί άνετα να συμπεριληφθεί στο πάνθεον των πιο σημαντικών σκούτερ της ιστορίας.

Υπάρχει όμως και μια εμμονή της Piaggio όσον αφορά στον τετραβάλβιδο κινητήρα 278 κυβικών που ακούει στο όνομα Quasar.

 Το όνομα προέρχεται από το “Quarter Liter Smooth Augmented Range”, που μην μας ρωτήσετε τι σημαίνει, αφού είναι ένας χαρακτηρισμός-περιγραφή που έχει “χαθεί στη μετάφραση” από τα ιταλικά στα αγγλικά.

Ο Quasar λοιπόν, που παρουσιάστηκε το 2003 με κυβισμό 244 cc, αργότερα βελτιώθηκε σε σημεία και ανέβηκε στα 278 cc, ενώ στην καλύτερή του μορφή (ψεκαστός – Euro3) απέδιδε 18 περίπου πραγματικούς ίππους στον τροχό και έκανε το Beverly 300 να πετυχαίνει τα 0-400 μέτρα σε χρόνο 15,5 δευτερολέπτων.

Με την πρόσφατη είσοδο των προδιαγραφών Euro4, ο κινητήρας φιμώθηκε και έχασε δυο ίππους, κι έτσι στον τροχό “κατέβαιναν” κοντά στους 16 ίππους, επίδοση που αν την ανέφερες σε άνθρωπο της μοτοσυκλέτας θα γελούσε με την καρδιά του, ειδικά για ένα σύνολο που ξεπερνάει τα 165 κιλά!

Από την άλλη, η φυγοκεντρική μετάδοση (που δεν αφήνει κενά στην απόδοση), η ροπή και η απόκριση στο γκάζι βελτίωναν την εικόνα. Το σίγουρο πάντως ήταν ότι το Beverly 300 χρειαζόταν νέο κινητήρα, κι εμείς όλο το λέγαμε και το ξαναλέγαμε, αλλά η Piaggio δεν έκανε την κίνηση.

Και να που εμφανίστηκε στην αγορά το νέο Piaggio MP3 300 HPE, το οποίο έχει πάνω του ένα πολύτιμο κομμάτι: φοράει έναν νέο “300άρη” κινητήρα με το όνομα hpe (High Performance Engine, αυτό το καταλαβαίνουμε) που είναι βασισμένος στον Quasar κι έχει δεχθεί εκτενείς βελτιώσεις και αλλαγές, παρότι δυστυχώς παραμένει στα 278 κυβικά.

Η Piaggio είχε παρουσιάσει στο περσινό σαλόνι του Μιλάνου έναν βελτιωμένο κινητήρα hpe με 23,8 ίππους (είναι αυτός που φορούν σήμερα οι νέες Vespa GTS HPE), ο κινητήρας όμως που τοποθετήθηκε στο ΜΡ3 ανακοινώθηκε στους 26,2 ίππους και θα καταλάβετε ότι είναι ένας πραγματικά νέος κινητήρας όταν δείτε σε πόσα σημεία έχει αλλάξει και βελτιωθεί.

Οι βελτιώσεις είναι τόσες πολλές που μιλάμε για νέο κινητήρα

Η αύξηση της απόδοσης και παράλληλα η μείωση της κατανάλωσης καυσίμου ήταν το ζητούμενο για τους μηχανικούς της εταιρίας, όπως επίσης και το γεγονός ότι το υπάρχον Beverly 300 που πωλείται σήμερα έχει επίσημη ιπποδύναμη 21 ίππων στις 7.250 rpm (και 16 στον τροχό όπως είπαμε παραπάνω) τη στιγμή που ο καινούριος κινητήρας hpe αποδίδει 26,2 ίππους στις 7.750 rpm! Πέντε ίπποι δεν είναι καθόλου αμελητέα ποσότητα.

Σε σχέση με την προηγούμενη έκδοση, η μέγιστη ισχύς του κινητήρα των 19,3 kW (26,2 ίπποι) μεταφράζεται σε αύξηση 24%, ενώ η μέγιστη ροπή, που τώρα είναι 26 Nm στις 6.500 rpm (από 22 Nm στις 5.750) έχει αυξηθεί κατά 15%. Όλα αυτά χωρίς να έχουν μεταβληθεί ούτε το βάρος, ούτε οι διαστάσεις της κινητήριας μονάδας, κι αυτό μπορεί να αποτελεί την απάντηση στο “γιατί πάλι 278 κυβικά;”, αφού δεν χρειάζεται να αλλάξουν τα κάρτερ, οι “κάσες” που λέμε. Άρα ο κινητήρας χωράει, ταιριάζει στις βάσεις του Beverly 300 των 21 ίππων χωρίς καμία μετατροπή!

Η κυλινδροκεφαλή έχει επανασχεδιαστεί συνολικά. Οι αυλοί έχουν αλλάξει σχήμα και διάμετρο, το ίδιο έχουν κάνει και οι δύο βαλβίδες εισαγωγής και οι δύο εξαγωγής. Το πιστόνι έχει νέο σχήμα και αρχιτεκτονική, ιδιαίτερα στην κορυφή του, έτσι ώστε να βελτιώνει – μέσω στροβιλισμών – την καύση του μίγματος αέρα-βενζίνης.

Οι διαστάσεις του κινητήρα hpe έχουν μείνει ίδιες για να χωράει στο πλαίσιο του τωρινού Beverly 300

Ο εκκεντροφόρος και η κίνηση των βαλβίδων είναι εντελώς ανανεωμένα, με τα κοκκοράκια να διαθέτουν ρουλεμάν πλέον και όχι καπελότα όπως πριν, για ομαλότερη λειτουργία, με μείωση των τριβών και της μηχανικής απώλειας. Το προφίλ του εκκεντροφόρου έχει αλλάξει, έχουν μεγαλώσει τα έκκεντρά του, ώστε να επιτυγχάνεται διαφορετική γωνία κατά τη διάρκεια της κίνησής του, ενώ έχει μειωθεί και ο θόρυβος.

Νέο είναι και το μπεκ ψεκασμού που συμβάλλει στη βελτίωση της καύσης, μαζί με μια πιο ευθύγραμμη εισαγωγή προς τους αυλούς εισαγωγής, με βελτιστοποιημένο μήκος, που αυξάνει παράλληλα και τη ροπή που παρέχεται στις χαμηλές στροφές.

Επανασχεδιασμένη είναι και η μετάδοση, με το CVT να διαθέτει ανθεκτικότερο ιμάντα και καινούρια, βελτιωμένα υλικά τριβής που αντέχουν περισσότερο και μειώνουν τον θόρυβο. Τέλος, μια νέα ενισχυμένη καμπάνα συμπλέκτη έχει συμβάλλει στη μείωση των θορύβων και την αξιοπιστία.

Γιατί λοιπόν να χάσει την ευκαιρία η Piaggio και να μην παρουσιάσει ένα νέο Beverly 300, τη στιγμή που έχει στα χέρια της (και χρησιμοποιεί ήδη στο Piaggio MP3 300 HPE) έναν νέο, εξελιγμένο σε καίριους τομείς, ισχυρότερο και πιο αξιόπιστο κινητήρα; Γιατί να μην κάνει την κίνηση και να εφοδιάσει το νέο Piaggio Beverly 300 του 2020 με τον έτοιμο κινητήρα hpe των 26 ίππων; Εμείς λέμε ότι αυτό θα συμβεί σύντομα. Είτε λίγο πριν -για να αιφνιδιάσει τον ανταγωνισμό- είτε στο σαλόνι του Μιλάνου, στις αρχές Νοεμβρίου.

Θα σας κρατάμε ενήμερους για κάθε νέο που θα μαθαίνουμε πάνω στο θέμα.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ