Έκτρωμα ή έμπνευση;
Ποιος το σκέφτηκε και ποιοι θα το αγοράσουν, ακόμα δεν ξέρουμε! Εντάξει, πρέπει να παραδεχτούμε πως εκτός από εκτρωματική, μπορεί να πει κανείς πως είναι και εμπνευσμένη κίνηση. Παίρνεις μια μικρή μοτοσυκλέτα και της βάζεις κινητήρα σκούτερ. Το έκανε η κινεζική Jonway και τα σούπερ-υβρίδια πωλούνται σήμερα στις ΗΠΑ.
Αυτό το περίφημο “twist and go” που λένε κυρίως οι Αμερικάνοι και κάνουν και μεγάλη χαρά, δηλαδή “ανοίγω το γκάζι και πηγαίνω”, όπως καταλαβαίνουμε προέρχεται από μια χώρα που επί δεκαετίες υποκλίνεται στο βωμό των αυτόματων αυτοκινήτων.
Τα “stick shift”, όπως αποκαλούν οι Αμερικανοί τα αυτοκίνητα που έχουν κανονικό κιβώτιο ταχυτήτων και λεβιέ (stick δηλαδή…) για να αλλάζουν οι ταχύτητες, είναι πολύ σπάνια στην Αμερική.
Αυτούς πιθανά να σκέφτηκε η Honda όταν ξεκινούσε να δημιουργήσει τα πολύπλοκα αυτόματα κιβώτια DCT, μόνη της στο χώρο, θέλοντας να βοηθήσει τους Αμερικάνους και τους λιγότερο ικανούς αναβάτες να αποκτήσουν μια μεγάλη μοτοσυκλέτα, αυτούς σκέφτηκε και η Jonway όταν παρουσίαζε το μικρό Jonway Venom X 22 GT!
Γυρνάω το γκάζι και πηγαίνω, γιατί όχι; Αυτόματη Χ-ΑDV σκουτερο-μοτοσυκλέτα η Honda; Αυτόματη Venom μοτοσυκλέτα με μοτέρ σκούτερ η Jonway! Ιδού η απάντηση και μάλιστα κάτω από τη ζώνη, αφού το κόστος για τη δημιουργία του Venom είναι ελάχιστο!
Λίγες μετατροπές (κόψε-κόλλησε) στο πλαίσιο μιας ήδη υπάρχουσας σπορ μικρής μοτοσυκλέτας της Jonway, παίρνουμε και ένα έτοιμο μοτεράκι σκούτερ από τη γκάμα μας, τα ενώνουμε και ιδού το σούπερ-υβρίδιο που κανένας δεν μπορούσε να φανταστεί.
Το τι έχει ακούσει το Venom X 22 GT δε λέγεται στο μεταξύ: από ερμαφρόδιτο, μέχρι παρενδυτικό, μέχρι μπάσταρδο… ό,τι μπορείτε να φανταστείτε, αφού από μπροστά είναι σπορ μοτοσυκλέτα, κι από πίσω “κρέμεται” ένας κινητήρας από σκούτερ, λες και έχει κολλήσει πάνω του σαν βδέλα. Ή μήπως αυτό να είναι το αποτέλεσμα ενός σκούτερ που έχει εμβολίσει από πίσω μια μοτοσυκλέτα;
Το Jonway Venom X 22 GT ζυγίζει ελάχιστα, κοντά στα 135 κιλά (άδειο), έτσι τουλάχιστον ισχυρίζεται ο εισαγωγέας στις ΗΠΑ, ο Venom Motosports κι αυτό ίσως και να ισχύει, αφού φανταστείτε ότι στον χώρο όπου βρισκόταν πριν ο κινητήρας μοτοσυκλέτας, κάτω από το φέρινγκ… δεν υπάρχει τίποτα! Αέρας κοπανιστός. Καλό;
Ο μονοκύλινδρος κινητήρας 223 κυβικών αποδίδει 15 ίππους στις 7.000 rpm και η μετάδοση γίνεται με φυγοκεντρικό συμπλέκτη (σκούτερ είπαμε), ενώ ο πίσω τροχός έχει διάμετρο 14 ίντσες.
Η ανάρτηση διαθέτει δύο αμορτισέρ σαν σε μοτοσυκλέτα, ενώ στον μπροστινό τροχό υπάρχουν δύο δισκόφρενα! Δύο δισκόφρενα και 135 κιλά… το φρενάρισμα πρέπει να είναι “αγκύρωμα”…
Ο μπροστινός τροχός είναι 17 ιντσών, και παρότι το σύνολο φαίνεται μακρύ, το μεταξόνιο ανακοινώνεται πολύ μικρό στα 1.320 χιλιοστά.
Χαμηλό είναι το ύψος σέλας στα 76 εκατοστά και η τιμή του στις ΗΠΑ είναι 3.300 δολάρια, δηλαδή με σημερινή ισοτιμία στα 2.970 ευρώ. Μια χαρά…
Μωρέ λέτε τώρα πλάκα-πλάκα να γίνει τίποτα και η Jonway να γράψει ιστορία και μια μέρα να δούμε τα υβριδιάκια τηςνα πλασάρονται και στην Ευρώπη – λόγω του “προχώ” μάρκετινγκ που θα δεχθεί – σαν “το πρώτο πραγματικό crossover μοτοσυκλέτας με σκούτερ”;