Θετικά τα πρώτα σχόλια των δοκιμαστών
Ήδη οι Eυρωπαίοι δημοσιογράφοι έχουν οδηγήσει – σε μια σύντομη πρώτη γνωριμία – το Honda Forza 750, κι εμείς καταγράφουμε τα σχόλιά τους.
Το Honda Forza 750 λαμβάνει τον χαρακτηρισμό maxi scooter GT Premium στις ευρωπαϊκές αγορές. Οι δημοσιογράφοι το χαρακτηρίζουν υβρίδιο μεταξύ X-ADV και Integra, καθώς συνδυάζει τα πλεονεκτήματα των δυο κόσμων.
Εδώ να υπενθυμίσουμε ότι τα ίδια ακριβώς γράφαμε όταν πρωτοπαρουσιάστηκε το Integra που ήταν μια διασταύρωση σκούτερ και μοτοσυκλέτας.
Οι γραμμές του Forza 750 είναι πιο τουριστικές από τα δυο παραπάνω μοντέλα πάνω στα οποία βασίζεται, με δυο Full-LED προβολείς που κυριαρχούν στο μπροστινό τμήμα του φέρινγκ-ποδιάς. Εμφανές – σκόπιμα – είναι το ανάποδο πιρούνι, κληρονομιά του X-ADV.
Όμως, ο κινητήρας είναι αυτός που παίρνει πρωταγωνιστικό ρόλο και δεν είναι άλλος από τον δικύλινδρο σε σειρά, 8βαλβιδο των 745 cc, που ήταν η καλύτερη επιλογή για το μοντέλο, τον οποίο εκτός από τα X-ADV και Integra τον συναντάμε και στην οικογένεια των μοτοσυκλετών NC. Η απόδοσή του φτάνει τους 58,6 ίππους στις 6.750 rpm και πληροί τις προδιαγραφές Euro 5.
Περνώντας στις δοκιμές στο δρόμο, οι δημοσιογράφοι σχολιάζουν ότι η θέση οδήγησης είναι πολύ άνετη και χαλαρή, προδιαθέτοντάς σε να ταξιδέψεις με το Forza, ενώ σημειώνουν ότι από πλευράς σέλας και θέσης οδήγησης μπορούν να φιλοξενηθούν διάφορα αναστήματα (ακόμα και πολύ ψηλοί) χωρίς κανένα πρόβλημα. Από την άλλη αναφέρουν σαν “αχίλλειο πτέρνα” του Forza το γεγονός ότι δεν ρυθμίζεται η ζελατίνα του.
Παρ’όλα αυτά η αεροδυναμική του σκούτερ είναι τέτοια που καλύπτει καλά τον αναβάτη στον αυτοκινητόδρομο.
Στις δοκιμές που έκαναν οι εκπρόσωποι του ειδικού τύπου είχε επιλεγεί διαδρομή που είχε και στροφές (κλειστές και ανοικτές) κι εκεί επιβεβαιώθηκε η ήρεμη και “σίγουρη” συμπεριφορά του 750 που αποδείχθηκε ασφαλές και κυρίως πολύ ευχάριστο στην οδήγηση.
Παρόλο που στα τεχνικά χαρακτηριστικά η Honda αναφέρει 235 κιλά με όλα τα υγρά του, το Forza 750 αποδεικνύεται “ελαφρύ” μόλις αρχίσει να κινείται. Χάρη στην εξαιρετική ισορροπία των μαζών και της εργονομίας μπορεί και προσφέρει πολύ καλό έλεγχο.
Ένα ελάττωμα είναι ο χώρος που προορίζεται για τα πόδια, ο οποίος στο ανώτερο τμήμα της ποδιάς είναι εύκολο να χρησιμοποιηθεί, ενώ στην κεντρική θέση είναι κάπως περιορισμένος.
Το πλαίσιο δεν απογοητεύει και η επιλογή των ζαντών 17 ιντσών και το οπίσθιο ελαστικό 160 ανταμείβουν την επιθυμία όσων θέλουν να οδηγήσουν ένα τέτοιο δίτροχο σαν μοτοσυκλέτα, βοηθούμενοι από ένα σύστημα φρένων που είναι αρκετό αλλά όχι επιθετικό (βλ. σπορ).
Η επιλογή των mode οδήγησης είναι πολύ γρήγορη και πρακτική και δεν απαιτείται προσπάθεια για να καταλάβεις ποιο πρόγραμμα ταιριάζει στην εκάστοτε χρήση.
Αν κινείσαι στην πόλη, χρησιμοποιείς το πρώτο (βασικό) πρόγραμμα, όπως και στο χαλαρό ταξίδι. Αν θέλεις να πηγαίνεις πιο γρήγορα, τότε το πρόγραμμα Sport αποδεικνύεται ότι είναι το κατάλληλο για να εκμεταλλευτείς πλήρως τη δύναμη του κινητήρα.
Και για να μην χάνεις ποτέ την αίσθηση της μοτοσυκλέτας όταν μπαίνεις σε στροφή, τότε η καλύτερη λύση είναι να παρεμβαίνεις στον επιλογέα σχέσεων (χειροκίνητος, στο αριστερό άκρο του τιμονιού με μπουτόν) κατεβάζοντας μια ταχύτητα.
Στην επιλογή Rain – η οποία δεν μειώνει την ισχύ – γίνεται η καλύτερη αξιοποίηση της καλής ροπής του δικύλινδρου κυλίνδρου.
Εν κατακλείδι οι δημοσιογράφοι μετά την βόλτα τους αναφέρουν ότι η αποστολή της Honda να συνδυάσει τα καλύτερα στοιχεία και των δύο κόσμων (σκούτερ-μοτοσυκλέτας αλλά και X-ADV – Integra) ολοκληρώθηκε με επιτυχία.
Οι ευρωπαϊκές αγορές θα παραλάβουν το νέο Honda Forza 750 τον Δεκέμβριο με τιμή κοντά στα 11.600 ευρώ. Εμείς με τη σειρά μας ανυπομονούμε να το δούμε από κοντά και να το οδηγήσουμε.