Γιατί όχι και στην ελληνική αγορά;
Υπάρχει ένα μοντέλο που φαίνεται ότι είναι “καλό” και αν κοιτάξετε και τα τεχνικά του χαρακτηριστικά… δεν τα πηγαίνει καθόλου άσχημα. Είναι το κορεατικής κατασκευής (όχι της Βόρειας Κορέας προφανώς…) Daelim XQ2 300 που αξίζει μιας μικρής ανάλυσης, την οποία ξεκινάμε ευθύς αμέσως.
Ελάχιστοι γνωρίζουν ότι η Daelim είναι μια εταιρία που προέρχεται από την Κορέα. Την ισχυρή Νότια Κορέα σε πολλούς τομείς, όπως και σε αυτόν των ηλεκτρονικών και της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Στα σκούτερ και τη μοτοσυκλέτα όμως η Ν. Κορέα έχει μείνει σαφέστατα πίσω, χωρίς να μπορεί να συγκριθεί σαν μέγεθος και σαν παρουσίαση μοντέλων με γειτονικές της χώρες που έχουν πολύ σημαντική παραγωγή.
Η Νοτιοκορεατική κυβέρνηση λειτουργεί εδώ και δεκαετίες με μέθοδο και προγραμματισμό, επικεντρώνοντας την προσοχή της και τους πόρους της σε συγκεκριμένους τομείς της βιομηχανίας. Είτε αυτό λέγεται ναυπηγεία, είτε ηλεκτρονικά, είτε οικιακές συσκευές, είτε αυτοκίνητα, είτε κινηματογράφος, μουσική, κ.α.
Κάποια στιγμή, πριν από 15 χρόνια, το πλάνο περιλάμβανε και τη μοτοβιομηχανία και κυρίως τις δύο ντόπιες εταιρίες, την Hyosung και την Daelim.
Στο δρόμο εμφανίστηκαν πολλά προβλήματα – με κυριότερο τον έντονο ανταγωνισμό των κατασκευαστών της περιοχής – και το πλάνο έμεινε στάσιμο. Οι δυο εταιρίες επικεντρώθηκαν κυρίως στην τοπική αγορά και έτσι έμειναν πίσω από πλευράς εξέλιξης.
Η κορεατική αγορά δύο τροχών είναι η 31η στον κόσμο και πέρσι σημείωσε – για τέταρτη χρονιά – μείωση πωλήσεων. Το 2019 απορροφήθηκαν 99.480 μονάδες (!) αριθμός που μπορεί να φαντάζει μεγάλος για τα ευρωπαϊκά δεδομένα, αλλά είναι “αστείος” για την Ασία.
Το 2018 και το 2019 η Daelim έφτασε να κατακτήσει το 40% της αγοράς, με την επίσης κορεατική εταιρία Hyosung που κατέκτησε το 30%. Στην τρίτη θέση κατετάγη η Honda, που μαζί με τις Suzuki, BMW και Yamaha αυξάνουν διαρκώς το μερίδιό τους μπαίνοντας ολοένα και πιο επιθετικά στην κορεατική αγορά. Όλα αυτά τα λέμε για να φτάσουμε στο ζητούμενο, που είναι οι δυνατότητες της Daelim να κατασκευάζει αξιόλογα σκούτερ τα οποία όμως είτε δεν γνωρίζουμε, είτε δεν εισάγονται, είτε δεν διατίθενται σε συγκεκριμένες αγορές.
Για παράδειγμα, δείτε αυτό το νέο maxi scooter της εταιρίας, που παρουσιάστηκε το 2019 και “δεν του λείπει τίποτε” σε σύγκριση με τον ανταγωνισμό. Ονομάζεται Daelim XQ2 300 και είναι η μεγάλη αδελφή του Daelim XQ 125, που ήδη κυκλοφορεί σε συγκεκριμένες αγορές.
Το Daelim XQ2 300 μοιράζεται το πλαίσιο και το “σώμα” (τα πλαστικά) με το XQ1 125, αλλά προφανώς με πολύ περισσότερη ισχύ και ροπή, αφού ο κινητήρας είναι ένας μονοκύλινδρος, τετραβάλβιδος με δύο εκκεντροφόρους 247,5 cc, που αποδίδει τους ικανοποιητικούς 23,6 ίππους στις 7.750 σ.α.λ. και 22.72 Nm στις 6.250 σ.α.λ.
Το ύψος σέλας είναι στα 790 mm και κάτω από αυτήν υπάρχει χώρος για ένα κράνος.
Συνεχίζοντας με τον εξοπλισμό, υπάρχει μια διπλή υποδοχή φόρτισης USB στο ντουλαπάκι, οι μανέτες των φρένων στο τιμόνι είναι ρυθμιζόμενες και υπάρχουν κεντρικό και πλάγιο στάντ.
Η μπροστινή ανάρτηση είναι τηλεσκοπικό πιρούνι με καλάμια 35 mm, και διαδρομή 110 mm, ενώ η πίσω γίνεται με δύο αμορτισέρ με ρύθμιση προφόρτισης των ελατηρίων.
Το μπροστινό φρένο είναι δίσκος 270 mm με δαγκάνα δύο εμβόλων και το πίσω επίσης δίσκος 220 mm, κι αυτός με δαγκάνα δύο εμβόλων (και ABS φυσικά).
Οι τροχοί έχουν διάμετρο 15 ίντσες μπροστά και 14 πίσω, με τα ελαστικά να έχουν διαστάσεις 120/70 και 140/60.Το βάρος του 300 πλήρες υγρών φτάνει τα 187 kg.
“Πλήρες” είναι συνολικά και το Daelim XQ2 300, όπως είδαμε παραπάνω. Καλοσχεδιασμένο, όμορφο στο σύνολό του και ποιοτικό, όπως μας έχει συνηθίσει η Daelim στις κατασκευές της. Πιστεύουμε ότι του αξίζει μια θέση στην αγορά και… αναμένουμε νεότερα.