Γερμανία… και μια Vespa στην κορυφή!
Συνέβη στο παρελθόν, συνέβη ξανά και τον Απρίλιο του ’24, με ένα σκούτερ να πουλάει περισσότερο από την πολυαναμενόμενη, πολυδιαφημισμένη BMW R 1300 GS, το διαμάντι του γερμανικού στέμματος.
Έγινε μια, έγινε δύο, έγινε τρεις, γίνεται καθεστώς: τα σκούτερ μοσχοπουλάνε πλέον στη Γερμανία, την παραδοσιακά μοτοσυκλετιστική χώρα, που τόσο καιρό αντιστεκόταν στον “εκ-σκουτερισμό” της Ευρώπης.
Η αγορά των δικύκλων αυξήθηκε στη Γερμανία κατά περίπου 16 τοις εκατό τον Απρίλιο του 2024. Στην πρώτη γραμμή ανέβηκαν τα μεγάλα σκούτερ με σχεδόν +20%, ενώ τα 125άρια σκούτερ με +11,7 τοις εκατό.
Τον Απρίλιο του 2024, συνολικά 27.000 δίκυκλα (σκούτερ και μοτοσυκλέτες) ταξινομήθηκαν στη γερμανική αγορά – πετυχαίνοντας αύξηση 16% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρσι.
Όλες οι κατηγορίες δίτροχων, συμπεριλαμβανομένων των σκούτερ, επωφελήθηκαν από τις σημαντικά αυξημένες νέες ταξινομήσεις: τα μεγάλα σκούτερ παρουσίασαν αύξηση κατά 19,8% σε σύγκριση με τον Απρίλιο του 2023, ενώ τα 125 σκούτερ αύξηση κατά 11,7% σε σύγκριση με τον ίδιο περσινό μήνα.
Πρώτη σε πωλήσεις ήταν η Vespa GTS 300, ενώ η Piaggio απολαμβάνει την πρώτη θέση στα μεγάλα σκούτερ με 4.060 πωλήσεις από την αρχή του χρόνου.
Δεύτερη είναι η Honda με 1.681 μονάδες και τρίτη η Suzuki με 505 μονάδες, ακολουθούμενη από τις Yamaha, Kymco, Aprilia και SYM, η οποία τελευταία πούλησε 330 μονάδες.
Την περίοδο από τον Ιανουάριο έως τον Απρίλιο του 2024, τα πράγματα δείχνουν καλά και για τη γερμανική αγορά των σκούτερ: 15.017 ταξινομήθηκαν εκ των οποίων τα 6.529 ήταν σκούτερ με κυβισμό άνω των 125 κυβικών και τα 8.488 ήταν 125άρια.
Η κατηγορία των 125cc είναι βέβαιο ότι θα συνεχίσει να είναι δημοφιλής, καθώς οι οδηγοί μπορούν να αναβαθμίσουν το δίπλωμά τους κατηγορίας Β (αυτοκινήτου) χωρίς εξετάσεις και στη Γερμανία και να οδηγούν τόσο σκούτερ 125cc όσο και μοτοσυκλέτες 125cc.
Αντίστοιχα στην Ελλάδα τον Απρίλιο πουλήθηκαν 5.501 σκούτερ, εκ των οποίων το 50% περίπου ήταν 125άρια.