Οι Φράγκοι προτιμούν τα σκούτερ 125 κυβικών
Για άλλη μια φορά τα σκούτερ κατάφεραν να επικρατήσουν των μοτοσυκλετών στη Γαλλία στην εμπορική μάχη όσον αφορά τις ετήσιες πωλήσεις. Το 2019 είδε τα 125άρια σκούτερ να κατακτούν κορυφαίες θέσεις και τις μοτοσυκλέτες να ακολουθούν πίσω τους.
Η πρώτη μοτοσυκλέτα στη Γαλλία, η Yamaha MT-07, κατετάγη στην τρίτη θέση των συνολικών πωλήσεων του 2019, ξεπερνώντας -σημειωτέον- τις 6.000 μονάδες!
Αυτό σημαίνει ότι η ΜΤ-07 πλησίασε τα δυο σκούτερ που φιγουράρουν στην κορυφή των συνολικών πωλήσεων δίτροχων (και τρίτροχων) άνω των 50 κυβικών, τα οποία πέτυχαν κι αυτά κοντά στις 6.500 πωλήσεις το καθένα.
Πρώτο τη χρονιά που μας πέρασε ήταν και πάλι το Honda Forza 125 με 6.751 μονάδες, διατηρώντας την παράδοση στην ευρωπαϊκή αυτή αγορά που το θέλει να φιγουράρει στο Νο1. Κοντά του, με 6.426 πωλήσεις, τερμάτισε το Yamaha ΧΜΑΧ 125 – το οποίο είναι ένα σκούτερ που δεν εισάγεται στην Ελλάδα.
Ενδιαφέρον έχει ότι στην 4η θέση της γενικής κατετάγη το τρίτροχο 500άρι της Piaggio, το ΜΡ3 500 με 3.854 μονάδες, όπως ενδιαφέρον έχει ότι οι Γάλλοι σκουτερίστες έχουν “ξεκολλήσει” από την παράδοση που ήθελε να ανεβάζουν τρίτροχο σκούτερ στην κορυφή των ετήσιων πωλήσεων, πράγμα που αποτελούσε, παρεμπιπτόντως, ένα μοναδικό φαινόμενο στον κόσμο! Πουθενά αλλού εκτός από τη γαλλική αγορά δεν υπερτερούσαν τα τρίτροχα σκούτερ έναντι των δίτροχων.
Η πρώτη μοτοσυκλέτα και τρίτη στη γενική κατάταξη – όπως είπαμε στον πρόλογο – ήταν η Yamaha MT-07, η γυμνή δικύλινδρη της γιαπωνέζικης εταιρίας, πετυχαίνοντας την εξαιρετική απόδοση των 6.368 μονάδων, ενώ στην πέμπτη θέση μια ακόμα γυμνή μοτοσυκλέτα, η Kawasaki Ζ 650, πούλησε σχεδόν τα μισά (3.676 μονάδες).
Η προτίμηση στις naked μοτοσυκλέτες συνεχίστηκε και στην έβδομη θέση, όπου κατετάγη η Kawasaki Ζ 900, με 3.451 μονάδες – δηλαδή λίγα κομμάτια λιγότερα από το Honda PCX 125 που πέτυχε την 6η θέση και 3.545 μονάδες.
Την όγδοη θέση κατέκτησε η BMW R 1250GS (3.420) με την best seller μοτοσυκλέτα στην Ελλάδα Yamaha Tracer 900 να βρίσκεται στην 9η θέση και τις 2.921 μονάδες.
Εδώ σημειώστε ότι στη Γαλλία η Ζ 900 ωφελείται εμπορικά σε μεγάλο βαθμό από το γεγονός ότι πωλείται και σε “κομμένης ιπποδύναμης” έκδοση -διπλωμάτων- A2.
Η δεκάδα έκλεισε με το πάντα “δυνατό” στη Γαλλία Yamaha ΤΜΑΧ 530, το οποίο όμως με 2.862 μονάδες μοιάζει με σκιά του παρελθόντος από πλευράς πωλήσεων, σε μια αγορά σαν τη γαλλική που πάντοτε το προτιμούσε… και το τιμούσε. Ίσως να ξανάρθουν οι παλιές καλές εποχές για το εμβληματικό σκούτερ της Yamaha τώρα που φρεσκαρίστηκε και αύξησε τον κυβισμό του.
Σταχυολογώντας το Top 50 του 2019 στη Γαλλία, βλέπουμε διάφορα ενδιαφέροντα όπως:
- Το τρίτροχο σκούτερ της Peugeot, το Metropolis 400, να βρίσκεται στην 17η θέση με παραπάνω από 2.000 μονάδες
- Το πρώτο 300άρι σκούτερ να βρίσκεται στην 20η μόλις θέση. Είναι το Honda Forza 300 με 1.910 μονάδες,με δεύτερο 300άρι το τρίτροχο ΜΡ3 με 1.709 μονάδες και τρίτο το Yamaha ΧΜΑΧ 300 με 1.574 μονάδες
- Να τονίσουμε ότι οι Γάλλοι προτιμούν τα 125άρια (το ΧΜΑΧ 125 πουλάει 6.400 κομμάτια και το ΧΜΑΧ 300 πουλάει 1.500) γιατί έχουν ευνοϊκή νομοθεσία: με δίπλωμα αυτοκινήτου μπορεί να οδηγήσει κάποιος και δίτροχο 125 κυβικών.
- Και όσον αφορά τα 125άρια, είναι σαφέστατη η προτίμηση των Γάλλων στα σκούτερ, αφού το πρώτο μοτοσυκλετάκι με κινητήρα 125 κυβικών βρίσκεται στην 23η θέση της κατάταξης (Honda CB 125R) με 5.000 πωλήσεις λιγότερες από το Νο1 Honda Forza 125!
ΓΑΛΛΙΑ: ΤΟΡ 50 ΠΩΛΗΣΕΩΝ 2019
Θέση |
Μοντέλο |
Πωλήσεις |
---|---|---|
1 |
Honda Forza 125 |
6.751 |
2 |
Yamaha XMax 125 |
6.426 |
3 |
Yamaha MT-07 |
6.368 |
4 |
Piaggio MP3 500 |
3.854 |
5 |
Kawasaki Z 650 |
3.676 |
6 |
Honda PCX 125 |
3.545 |
7 |
Kawasaki Z 900 |
3.451 |
8 |
BMW R 1250 GS |
3.420 |
9 |
Yamaha Tracer 900 |
2.921 |
10 |
Yamaha TMax |
2.862 |
11 |
Honda CB 650 R |
2.687 |
12 |
Honda CB 500 F |
2.683 |
13 |
BMW R 1250 GS Adventure |
2.454 |
14 |
Piaggio MP3 350 |
2.371 |
15 |
BMW R 1250 RT |
2.234 |
16 |
Suzuki GSX-S 750 |
2.133 |
17 |
Peugeot Metropolis 400 |
2.119 |
18 |
Yamaha NMax 125 |
2.111 |
19 |
Yamaha MT-09 |
1.985 |
20 |
Honda Forza 300 |
1.910 |
21 |
Honda X-ADV |
1.781 |
22 |
Royal Enfield 650 |
1.773 |
23 |
Honda CB 125 R |
1.763 |
24 |
Piaggio MP3 300 |
1.709 |
25 |
Mash Seventy 125 |
1.690 |
26 |
Triumph Street Triple |
1.686 |
27 |
Yamaha XMax 300 |
1.574 |
28 |
Honda Africa Twin CRF 1000 |
1.560 |
29 |
Honda CB 500 X |
1.475 |
30 |
Orcal SK 125 |
1.389 |
31 |
Yamaha MT-125 |
1.349 |
32 |
Vespa GTS 125 |
1.309 |
33 |
KTM Duke 125 |
1.301 |
34 |
Yamaha Tracer 700 |
1.208 |
35 |
Piaggio Liberty 125 |
1.160 |
36 |
Kawasaki Versys 1000 |
1.125 |
37 |
Yamaha FJR 1300 |
1.105 |
38 |
Honda CB 125 F |
1.068 |
39 |
Vespa GTS 300 |
1.066 |
40 |
KTM Duke 790 |
1.065 |
41 |
Harley-Davidson Sport Glide |
1.056 |
42 |
Piaggio Medley 125 |
1.044 |
43 |
BMW F 750 GS |
995 |
44 |
Kawasaki Versys 650 |
991 |
45 |
Suzuki DL 650 V-Strom |
981 |
46 |
Vespa Primavera 125 |
975 |
47 |
Suzuki SV 650 |
965 |
48 |
Brixton BX 125 |
946 |
49 |
Triumph Street Twin |
918 |
50 |
Royal Enfield Bullet 500 |
908 |