Η Γαλλία μπαινεί μπροστά στον “εξηλεκτρισμό”
Κοσμογονικές αλλαγές στo χώρο των σκούτερ και μάλιστα σε μια από τις ισχυρότερες αγορές στην Ευρώπη και τον κόσμο, τη γαλλική. Στη Γαλλία, λοιπόν, το νέο ηλεκτρικό μεγάλο της BMW ξεπέρασε το πρώτο τρίμηνο του 2022, το πάντα κυρίαρχο σε πωλήσεις maxi scooter στη χώρα Yamaha TMAX!
Αν και οι πωλήσεις του Top 50 στη Γαλλία απέχουν πολύ από το να δώσουν μια καθαρή εικόνα για το έτος, το σίγουρο είναι ότι η τάση της αγοράς εμφανίζεται… ηλεκτρισμένη.
Από τον Ιανουάριο έως το τέλος Μαρτίου 2022 ταξινομήθηκαν 13.730 σκούτερ, άνω των 50 cc. Aυτό σημαίνει πως εξαιρούνται τα μοτοποδήλατα και τα ηλεκτρικά ισοδύναμα των 50αριών, σημειώνοντας αύξηση 6,92% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2021.
Τα σκούτερ της αγοράς και γενικότερα τα αστικά μέσα μετακίνησης τα πάνε καλά σε πωλήσεις παρά το παρατεταμένο πρόβλημα στην αλυσίδα εφοδιασμού-παραδόσεων εξαρτημάτων/ανταλλακτικών κατά τη διαδικασία της παραγωγής.
Τα τρίτροχα σκούτερ που πάντα ήταν ένα δυνατό κομμάτι της γαλλικής αγοράς (συγκεκριμένα, η μεγαλύτερη στον κόσμο για αυτό το είδος σκούτερ) κατέγραψαν 2.323 ταξινομήσεις από τον Ιανουάριο έως το τέλος Μαρτίου 2022.
Η ηλεκτροκίνηση κερδίζει έδαφος ειδικά στα σκούτερ, παρότι οι συνήθεις ηγέτες της κατηγορίας παραμένουν σταθερά στη θέση τους: το Honda Forza 125 και το Yamaha XMAX 125 παίζουν στο νήμα όπως κάθε χρόνο.
Η μάχη μεταξύ αυτών των δύο θα δοθεί φέτος στη διαθεσιμότητα που θα έχει το κάθε ένα στην αγορά.
Το ίδιο ισχύει για το δίδυμο Honda PCX εναντίον Yamaha NMAX 125, ακριβώς πίσω, αλλά… η Honda φαίνεται να έχει πάρει ένα καλό προβάδισμα επειδή η Yamaha δυσκολεύεται να παράξει αρκετά NMAX 125 της (τo οποίο παράγεται στην Ινδονησία, ενώ το PCX στην Ταϊλάνδη).
Το πιο ενδιαφέρον όμως είναι η επίδοση του BMW CE 04 το οποίο τερμάτισε στην 4η θέση της κατάταξης! Το νέο ηλεκτρικό maxi scooter της βαυαρικής εταιρίας έκλεισε το τρίμηνο με 618 ταξινομήσεις, σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα μάλιστα.
Πίσω από το CE 04 τερμάτισε στην 5η θέση το Yamaha TMAX 560 με 517 μονάδες, αν και οι αναλυτές της αγοράς μιλούν για φαινόμενο που συνέβη λόγω της αναμονής του ανανεωμένου και ξαναφρεσκαρισμένου TMAX του 2022.
Ομολογουμένως μέσα σε αυτές τις πωλήσεις του CE 04 υπάρχουν και αρκετά κομμάτια που “αγοράστηκαν” από την ίδια την εταιρία για να αποτελέσουν σκούτερ επίδειξης και δοκιμών για τους αντιπροσώπους της.
Όπως και να έχει η επίδοση αυτή είναι ενδεικτική και σίγουρα θα την παρακολουθούμε και θα την καταγράφουμε στο μέλλον.
Πέραν του BMW άλλα ηλεκτρικά σκούτερ που διακρίθηκαν ήταν τα Silence SE01 και το Piaggio One που μπήκαν μέσα στο Top20.
Top 20 πωλήσεις σκούτερ στη Γαλλία, A’ τρίμηνο 2022
1. Honda Forza 125 / 1.375 / -5,76%
2. Yamaha X MAX 125 / 1.245 / –
3. Honda PCX 125 / 877 / +15,70%
4. BMW CE 04 / 618 / νέο μοντέλο
5. Yamaha ΤΜΑΧ 560 / 517 / -49,11%
6. Honda X-ADV 750 / 473 / – 36,36%
7. Honda ADV 350 / 429 / νέο μοντέλο
8. Honda Forza 750 / 363 / -48,36%
9. Yamaha NMAX 125 / 303 / -60,75%
10. Aprilia SR GT 125 /289 / νέο μοντέλο
11. Yamaha XMAX 300 / 251 / -13,45%
12. Honda SH125 AD / 248 / -7,46%
13. Keeway Vieste125 / 227 / –
14. Piaggio Primavera 125 / 221 / -1,34%
15 Piaggio GTS 300 / 215 / +15,59%
16. Honda Forza 350 / -63,20%
17. Piaggio GTS 125 / 201 / -10,7%
18. Piaggio Beverly 400 / 200 / –
19. Silence S01 / 176 / δεν κοινοποιήθηκε
20. Piaggio One A / 159 / νέο μοντέλο