Καθυστέρηση στο ξεκλείδωμα των μπροστινών τροχών από στάση
Σύμφωνα με την ευρωπαϊκή ανάκληση, που ανακοινώνεται από το αρμόδιο σύστημα Rapex της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ανακαλούνται τα τρίτροχα σκούτερ Yamaha Tricity 300 για ελαττωματική λειτουργία στο σύστημα ‘Stand Assist’ το οποίο “κλειδώνει” τους μπροστινούς τροχούς και διατηρεί το σκούτερ όρθιο στα φανάρια. Η ανάκληση, που μόλις τώρα ανακοινώθηκε στην Ευρώπη, είχε δημοσιοποιηθεί στην Ελλάδα ήδη από τις αρχές Μαΐου!
Σύμφωνα με την ανάκληση, το ‘Stand Assist’ δεν απενεργοποιείται τόσο γρήγορα όσο χρειάζεται στο άνοιγμα του γκαζιού, παραμένοντας για λίγο παραπάνω κλειδωμένο – κρατώντας τους μπροστινούς τροχούς και το σκούτερ όρθιο – κι έτσι ο αναβάτης δεν έχει τον απόλυτο έλεγχο στο σύστημα διεύθυνσης του σκούτερ.
Η μη άμεση απεμπλοκή του συστήματος στο άνοιγμα του γκαζιού από στάση, δεν επιτρέπει στον αναβάτη να μπορεί να κατευθύνει το σκούτερ εκεί που θέλει, με αποτέλεσμα να υπάρχει πιθανότητα απώλειας του ελέγχου και της πορείας.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση: “Η απώλεια ελέγχου του σκούτερ αυξάνει τον κίνδυνο ατυχήματος προκαλώντας σοβαρούς τραυματισμούς στον αναβάτη/συνεπιβάτη ή τους υπόλοιπους χρήστες του δρόμου”.
Mέχρι στιγμής η ανάκληση εκτός από την Ελλάδα που ήταν πρώτη (είχαν ανακληθεί 100 σκούτερ) έχει ανακοινωθεί σε Γαλλία, Ολλανδία, Πολωνία και Ρουμανία.