Ανοδική πορεία παγκοσμίως
Μια πολύ καλή πορεία διέγραψε η ταϊβανέζικη εταιρία μετά από ένα έτος (2019) που σημείωσε πολύ υψηλές πωλήσεις, λίγο πριν την έλευση της πανδημίας και του πλήγματος που κατάφερε σε όλη την αγορά.
Τη δεύτερη καλύτερη επίδοση όλων των εποχών είχε πετύχει το 2019 η Kymco σε παγκόσμιο επίπεδο, κλείνοντας τη χρονιά με 565.000 μονάδες συνολικά και ένα ικανό + 10,7% σε σχέση με το 2018.
Η αύξηση αυτή βασίστηκε στην ισχυρή εγχώρια αγορά της Ταϊβάν, τις περιφερειακές ασιατικές αγορές (+ 10,4%) αλλά και τη Λατινική Αμερική (+ 9%), ενώ στην Ευρώπη οι πωλήσεις βελτιώθηκαν οριακά (+ 1,9%).
H Kymco είναι ο μεγαλύτερος κατασκευαστής σκούτερ στην Ταϊβάν από τη δεκαετία του 2000 και ο 5ος μεγαλύτερος κατασκευαστής παγκοσμίως. Η Kwang Yang Motor Co, Ltd έχει έδρα και εργοστάσιο (3.000 απασχολούμενοι) στην Καόσιουνγκ της Ταϊβάν και κατασκευάζει σκούτερ, μοτοποδήλατα, μοτοσυκλέτες και ATV για τη διεθνή αγορά.
Η Kymco διαθέτει επίσης εργοστάσια στην Τζακάρτα της Ινδονησίας, στη Μαλαισία, και στην Κίνα (Σαγκάη, Τσανγκσά και Τσενγκντού). Πρόσφατα ανακοινώθηκε η απόφαση της εταιρείας να επενδύσει περίπου 20 εκατομμύρια δολάρια σε μια νέα εγκατάσταση στις Φιλιππίνες.
Οι εργασίες θα ξεκινήσουν το 2023 και το πιθανότερο είναι το εργοστάσιο να ασχοληθεί κυρίως με ηλεκτρικά σκούτερ, με δυνατότητα παραγωγής 5.000 μονάδων τον μήνα, αφού προβλέπεται μεγάλη ζήτηση στο μέλλον.
Φυσικά, λόγω του κορονοϊού, οι παγκόσμιες επιδόσεις της Kymco το 2020, μετά το θετικό προηγούμενο έτος, είναι διαφορετικές, μιας και οι πωλήσεις που χάθηκαν στην Ευρώπη και τη Λατινική Αμερική σχετίζονται με την κρίση του Covid19.
Μειωμένες είναι οι πωλήσεις και στην αγορά της Ταϊβάν, παρότι η χώρα αντιμετώπισε εξαιρετικά τον κίνδυνο εξάπλωσης του ιού.
Πάντως για την Kymco, αλλά και για όλη την αγορά – και όσον αφορά τη μείωση των πωλήσεων στις ευρωπαϊκές αγορές το πρώτο 5μηνο του 2020 – υπάρχει ελπίδα, αφού τα πρώτα σημάδια είναι κάτι παραπάνω από ενθαρρυντικά, με μεγάλες +20-30% αυξήσεις μετά την επανεκκίνηση της οικονομίας, που κάνουν τους ειδικούς να πιθανολογούν ακόμα και “ρεφάρισμα” πωλήσεων με την περσινή χρονιά!
Αυτό, όμως, είναι κάτι που μένει να δούμε στο μέλλον και μέχρι να επιτευχθεί (αν επιτευχθεί…) έχουμε πολύ δρόμο να διανύσουμε.