fbpx

YAMAHA X-MAX 300, 2017: Είσοδος της Yamaha στα 300άρια

Ένα Χ-ΜΑΧ που τα έχει 300…

H οικογένεια των Χ-ΜΑΧ επεκτείνεται. Μεγάλα νέα για τη δημοφιλή κατηγορία των σκούτερ 300 κυβικών εκατοστών. Η Yamaha κάνει το βήμα και μπαίνει στα μεσαία maxi scooter με μια αιφνιδιαστική κίνηση. Κυρίες, κύριοι… υποδεχθείτε το ολοκαίνουργιο Yamaha X-MAX 300 του 2017!

yamaha_xmax_300_2017_1

Νέος κινητήρας, νέο πλαίσιο, αναρτήσεις, εμφάνιση και περισσότερα κυβικά.

Είναι το Yamaha Χ-ΜΑΧ 300, το μοντέλο που θα αντικαταστήσει το γνωστό μας καλό ΧΜΑΧ 250, θα παρουσιαστεί ζωντανό στο σαλόνι της EICMA του Μιλάνου και θα είναι διαθέσιμο στην αγορά τον Μάρτιο του 2017.

yamaha_xmax_300_2017_4

Εμείς εδώ στο Scooternet το λέγαμε και το ζητούσαμε από καιρό: η Yamaha, μια εταιρία με εμβέλεια και εμπλοκή στο χώρο των σκούτερ, έπρεπε να έχει ήδη εκπροσώπηση και στην κατηγορία των 300 κυβικών. Η οποία είναι πολύ δημοφιλής και σημαντική για την ελληνική αγορά και όχι μόνον.

Είχαμε αναφερθεί επανειλλημένα σε αυτό το θέμα, όχι μόνο για τη δημιουργία ενός 300αριού Χ-ΜΑΧ, αλλά και για ένα 300άρι Xenter. Η γιαπωνέζικη εταιρία φαίνεται ότι άκουσε τις επιθυμίες μας καλύπτοντάς τες έστω και κατά το πρώτο ήμισι…

yamaha_xmax_300_2017_18

yamaha_xmax_300_2017_7

To 300 προστίθεται στην οικογένεια MAX (είτε με “Τ”, είτε με “Χ” μπροστά από το ΜΑΧ) που ξεκινά από τα 125 κ.εκ. (για την Ευρώπη) και φτάνει έως τα 530 κ.εκ., και σύμφωνα με την εταιρία αυτή η οικογένεια ευθύνεται για τις μισές πωλήσεις των σκούτερ της Yamaha στην Ευρώπη.

Η Yamaha σαν σημαντική εταιρία στα σπορ σκούτερ – από τότε που το TMAX δημιούργησε μια διαφορετική προσέγγιση στον χώρο – χρησιμοποιεί τα ίδια συστατικά στη σχεδίαση και την τεχνολογία των μοντέλων της, για περισσότερο από 15 χρόνια.

yamaha_xmax_300_2017_17
Το DNA του TMAX έχει παίξει σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση της εμφάνισης, του χαρακτήρα και των επιδόσεων του νέου X-MAX 300.

Με υψηλότερες προδιαγραφές και πιο σπορ σχεδίαση, αυτό το ολοκαίνουργιο μοντέλο παίρνει τη σκυτάλη από το γνωστό X-MAX 250 που δεν πέτυχε και λίγα, εδώ και 11 χρόνια που παρέμεινε στην αγορά: περισσότερες από 130.000 πωλήσεις.

yamaha_xmax_300_2017_8

Να λοιπόν που παρουσιάζεται ένα νεο Yamaha X-MAX 300 με ολοκαίνουργιο κινητήρα 292 κ.εκ. που χρησιμοποιεί τεχνολογία τελευταίας γενιάς, ώστε να προσφέρει υψηλότερες επιδόσεις, σε συνδυασμό με αυξημένη οικονομία καυσίμου και μειωμένες εκπομπές ρύπων.

Είναι μονοκύλινδρος υδρόψυκτος, με 4 βαλβίδες, έχει απόδοση 27,2 ίππων και είναι εφοδιασμένος με Traction Control.

yamaha_xmax_300_2017_15

Για την επίτευξη νέων στόχων από πλευράς επιδόσεων, ο νέος τετράχρονος, υγρόψυκτος, 4βάλβιδος κινητήρας 1ΕΕΚ 292 κ.εκ. του X-MAX 300 διαθέτει διάφορες λύσεις τεχνολογίας Blue Core της Yamaha, που βελτιστοποιούν τον χρονισμό και το σχήμα αυλών και βαλβίδων, με νέο ημισφαιρικό θάλαμο καύσης με υψηλό λόγο συμπίεσης.

yamaha_xmax_300_2017_9
Ο κυλίνδρος offset συμβάλλει στην ελαχιστοποίηση των μηχανικών απωλειών, ενώ για αυξημένη αποτελεσματικότητα ψύξης-μείωσης τριβών, χρησιμοποιείται χιτώνιο επεξεργασμένο με τη μέθοδο DiASil. Ένας ανεμιστήρας εξαναγκασμένης ψύξης εξασφαλίζει σταθερότερη τη θερμοκρασία υγρού του κινητήρα.

Ο νέος κινητήρας 292 κ.εκ. συμμορφώνεται φυσικά με τις προδιαγραφές Euro4 και προσφέρει καλύτερη επιτάχυνση και υψηλότερη μέγιστη ταχύτητα (δεν ανακοινώνεται προς το παρόν) σε σύγκριση με το Χ-ΜΑΧ 250, σε συνδυασμό με χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου.

yamaha_xmax_300_2017_11

Αν συγκρίνουμε τις επιδόσεις που ανακοινώνονται θα δούμε ότι το 300 αποδίδει 27,62 ίππους (στις 7.250 rpm), τη στιγμή που το 250 απέδιδε 20,1 (7.500 rpm), δηλαδή 30% περισσότερη ιπποδύναμη! Αύξηση υπάρχει και στη ροπή που είναι 2,96 Kgm, στις 5,750 rpm για το 300, ενώ το X-MAX 250 απέδιδε 2,14 Kgm, στις 6.000 rpm.

Βελτιωμένη είναι η τροφοδοσία καυσίμου -που είναι φυσικά ηλεκτρονικά ελεγχόμενος ψεκασμός – με νέα τοποθετηση και γωνία του μπεκ των 12 οπών, έτσι ώστε να επιτευχθεί βελτίωση εισαγωγής του καυσίμου.

Η καλύτερη επιτάχυνση στο άνοιγμα του γκαζιού, αλλά και η μειωμένη κατανάλωση καυσίμου επιτυγχάνεται με χαρτογράφηση 3D σε πραγματικό χρόνο, έτσι ώστε να ελέγχεται με ακρίβεια ο όγκος του καυσίμου και ο χρονισμός της ανάφλεξης.

yamaha_xmax_300_2017_6

Η σχεδίαση και οι γραμμές του Yamaha X-MAX 300 είναι φυσικά δυναμικές και επιθετικές, αποτελώντας την εξέλιξη του χαρακτηριστικού στυλ TMAX με δύο ξεχωριστού, πρωτότυπου, σχήματος κεκλιμένους προβολείς LED και ένα κεντρικό φως μεγάλης σκάλας. LED είναι και τα οπίσθια φωτιστικά σώματα.

yamaha_xmax_300_2017_14

Η σχεδίαση των νέων οργάνων είναι δανεισμένη από το TMAX, με δυο μεγάλα στρογγυλά όργανα με αναλογικές ενδείξεις ταχύμετρου και στροφών κινητήρα, κάτι που δεν ίσχυε στο 250.

Παράλληλα υπάρχει και ψηφιακή οθόνη (μεγαλύτερη του 250) με πλήθος ενδείξεων. Για ευκολότερο χειρισμό, υπάρχει ένας διακόπτης ελέγχου στο τιμόνι, για εναλλαγή μεταξύ των λειτουργιών κατά τη διάρκεια της οδήγησης.

yamaha_xmax_300_2017_13

Η εταιρία ανακοινώνει αυξημένο χώρο αποθήκευσης για 2 κράνη φουλφέις (με τη διαφορά ότι στις φωτογραφίες εμφανίζονται δυο ανοικτά κράνη) και υπολείπεται και χώρος για πρόσθετα αντικείμενα.

Επίσης το πλάτος και το σχήμα του χώρου κάτω από τη σέλα είναι τέτοια που επιτρέπουν τη μεταφορά φορητού υπολογιστή.

yamaha_xmax_300_2017_5

Για τη φόρτιση ή την τροφοδοσία ηλεκτρονικών συσκευών, το Yamaha X-MAX 300 είναι εξοπλισμένο με παροχή ρεύματος 12 V που βρίσκεται στο αριστερό ντουλαπάκι της ποδιάς.

Για λόγους ευκολίας του χρήστη, το σκούτερ διαθέτει σύστημα ανάφλεξης χωρίς κλειδί, “Smart Key”.

yamaha_xmax_300_2017_10

Νέο είναι το πλαίσιο του νέου Yamaha Χ-ΜΑΧ 300, όπως και οι αναρτήσεις.

Το τηλεσκοπικό πιρούνι διαθέτει δύο πλάκες στήριξης πλέον (όπως οι μοτοσυκλέτες) για μειωμένες ελαστικότητες και βελτιωμένη συνολική οδική συμπεριφορά, ενώ στην πίσω ανάρτηση υπάρχουν δύο αμορτισέρ. Οι τροχοί του Yamaha Χ-ΜΑΧ 300 είναι 15 ιντσών μπροστά και 14 ιντσών πίσω.

To βάρος του νέου σκούτερ της Yamaha φτάνει τα 179 κιλά, δηλαδή 30 λιγότερα από το ΧΜΑΧ 400.

yamaha_xmax_300_2017_3

Υπάρχει σύστημα Traction Control TCS, που ελέγχει την πρόσφυση του πίσω τροχού με αισθητήρες που μειώνουν προσωρινά τη δύναμη που μεταφέρεται στην άσφαλτο όταν ανιχνευτεί απώλεια πρόσφυσης.

Προσφέρει έτσι ασφάλεια στον αναβάτη, όταν κινείται σε συνθήκες μειωμένης τριβής του ελαστικού ως προς τον δρόμο.

yamaha_xmax_300_2017_12

Τα φρένα παραμένουν όπως του Χ-ΜΑΧ 250, δηλαδή ένας δίσκος 267mm μπροστά με δαγκάνα 2 εμβόλων και ένας δίσκος πίσω 240 mm, διαθέτοντας σύστημα ABS στο βασικό εξοπλισμό.

Τα χρώματα του Yamaha Χ-ΜΑΧ 300, 2017 που θα διατεθούν στην αγορά τον Μάρτιο του 2017 είναι τα: Γκρι μεταλλικό, Λευκό και Μπρονζέ ματ.

yamaha_xmax_300_2017_2

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ