Όλα για το Euro (4…)
Κι όταν λέμε “Euro”, δεν εννοούμε το ευρωπαϊκό πρωτάθλημα ποδοσφαίρου των τελευταίων ημερών, αλλά τις αυστηρές ευρωπαϊκές προδιαγραφές Euro4, για χάρη των οποίων οι Vespa Primavera και Vespa Sprint άλλαξαν τους κινητήρες τους, με τους εξελιγμένους κινητήρες i-Get της Piaggio. Παράλληλα οι Οι Vespa Primavera και Vespa Sprint διαθέτουν στον στάνταρντ εξοπλισμό ABS στο μπροστινό δισκόφρενο.
Μάλλον στο τρέξιμο έχουν επιδοθεί οι κατασκευαστές σκούτερ, μοτοσυκλετών και δίτροχων εν γένει για να καλύψουν τις δυσκολίες των νέων προδιαγραφών Euro4 και στον αγώνα αυτό δυστυχώς θα καταργηθούν πολλά και αξιόλογα μοντέλα… αποτελώντας -με συνοπτικές διαδικασίες- παρελθόν.
Στα τέλη του 2013-αρχές 2014 είχαν παρουσιαστεί οι Vespa Primavera και Sprint 125 και 150 και τώρα αφήνουν τους υπάρχοντες κινητήρες τους στην άκρη. Από ‘δω και μπρος, κάτω από τα μεταλλικά τους πλαίσια, φιλοξενούν πλέον τους νέους κινητήρες i-Get, έτσι ώστε να πληρούν τις προδιαγραφές Euro 4.
Οι κινητήρες i-Get της Piaggio που εξοπλίζουν τις νέες Vespa Primavera και Sprint διασφαλίζουν καλύτερη απόδοση, χαμηλότερο κόστος συντήρησης, χαμηλότερους θορύβους και μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα.
Οι κληρονόμοι του θρυλικού Vespino (το γνωστό μας βεσπάκι με το στενό-μικρό πλαίσιο) οι Primavera και Sprint διαθέτουν πλέον και θύρα USB, που βρίσκεται μέσα στο ντουλαπάκι της ποδιάς, ενώ το σύστημα πέδησης τους είναι εφοδιασμένο με ABS, όπως ορίζουν οι νέες προδιαγραφές (στάνταρ εξοπλισμός σε όλες τις εκδόσεις των 125 και 150cc).
Το ABS είναι μονοκάναλο και ενεργεί μόνο στο μπροστινό δισκόφρενο, ενώ στον πίσω τροχό υπάρχει ταμπούρο.
Ο νέος κινητήρας i-Get είναι μονοκύλινδρος με 125 και 150 cc, αερόψυκτος, 3βάλβιδος και τροφοδοτείται από ηλεκτρονικό ψεκασμό. Σχεδιασμένος για να προσφέρει κατάλληλη απόδοση σε συνθήκες πόλης, αποδίδει ισχύ 10,5 ίππων στις 7.700 rpm, και ροπή 1,0 kgm στις 6.000 rpm για την έκδοση 125cc και 12,7 ίππων στις 7.750 rpm, και ροπή 1,28 kgm στις 6.500 rpm για την έκδοση των 150 cc.
Και οι δύο εκδόσεις – σύμφωνα με τον κατασκευαστή – επιτυγχάνουν μειωμένη κατανάλωση καυσίμου: η αρχιτεκτονική του κινητήρα και οι λύσεις που υιοθετήθηκαν, (βελτιστοποιημένο σύστημα ψεκασμού, αισθητήρας βαρομετρικής και σύστημα εξάτμισης) εκτός των άλλων, επιτρέπουν να φτάσει τα 45,5 χιλιόμετρα με ένα λίτρο το 125 και 41 χιλιόμετρα με ένα λίτρο βενζίνης το 150, πάντα για τον τυποποιημένο WMTC.
Οι παραπάνω χαμηλές τιμές κατανάλωσης θα επιτρέψουν μεγάλη αυτονομία σε συνδυασμό με το ρεζερβουάρ των δοχείο 8 λίτρων. Ιδανικά και θεωρητικά λοιπόν, σύμφωνα με το εργοστάσιο, οι Vespa Primavera και Vespa Sprint με γεμάτο ντεπόζιτο μπορούν να ταξιδέψουν 364 χιλιόμετρα (έκδοση 125 cc) και 328 χιλιόμετρα (150 cc).
Η Vespa Primavera είναι διαθέσιμη σε 4 χρώματα: Κόκκινη (μπεζ σέλα), Μαύρη (κόκκινη σέλα), Μπλέ (με μπεζ σέλα) και Λευκή (με κόκκινη σέλα) και στους δύο κυβισμούς.Η Primavera είναι επίσης διαθέσιμη στην έκδοση Touring σε καφέ χρώμα και εξοπλισμένη με αξεσουάρ.
Η Vespa Sprint είναι διαθέσιμη σε δύο εκδόσεις: Vespa Sprint (μόνο σε 125 cc) και Vespa Sprint S (σε 125 και 150 cc). Τα χρώματα είναι πέντε: Κόκκινο, Μαύρο γυαλιστερό μαύρο, Λευκό, Κίτρινο και Μπλε, όλα με μαύρη σέλα. Υπάρχει και η έκδοση γκρί τιτανίου με ειδικά γραφικά και ζάντες βαμμένες σε μαύρες για το μοντέλο S.
Οι νέες Vespa Primavera ABS διατίθενται ήδη στην Ιταλία με τιμές: 4.270 ευρώ (125cc) και 4.470 ευρώ για το 150cc. Η Vespa Sprint ABS 125 κοστίζει 4.470 ευρώ, ενώ η τιμή της Sprint 150 ABS είναι στα 4.770 ευρώ.