125άρια και ξερό ψωμί
Αν θέλει κάποιος να ενημερωθεί για τις πωλήσεις των δίτροχων στην Ισπανία, είναι προτιμότερο να ξεκινήσει από τις πωλήσεις σκούτερ 125 κυβικών. Γιατί αυτή η κατηγορία είναι η “ρέινα”, η reina, η βασίλισσα στην Ισπανία.
Όπως και στην Ελλάδα, έτσι και στην Ισπανία οι πωλήσεις δίτροχων, αλλά και των σκούτερ εμφανίστηκαν μέσα στο 2015 “πουσαρισμένες” λόγω του τέλους μιας εποχής.
Τα δίτροχα με προδιαγραφές Euro3 έχουν μετρημένες μέρες κι έτσι όχι μόνο υπάρχουν προσφορές, αλλά οι εταιρίες βγάζουν σε αρκετά κομμάτια πινακίδες κυκλοφορίας, έτσι ώστε να μπορούν να τα πουλήσουν και το 2017.
Όπως ήταν αναμενόμενο – κι αυτό ήταν ένα από αρνητικά των νέων προδιαγραφών, για το οποίο είχαμε εκφράσει την αντίθεσή μας – το Euro4 φέρνει αύξηση τιμών, κόστος που μετακυλά στον αγοραστή βεβαίως.
Όπως έχουμε ξαναγράψει οι Ισπανοί φίλοι μας έχουν τη μεγάλη τύχη να μπορούν να οδηγήσουν δίτροχα 125 κυβικών εκατοστών με δίπλωμα αυτοκινήτου… άρα, υπάρχουν πολλοί που εκμεταλλεύονται τον ευνοϊκό αυτό νόμο και τα προτιμούν.
Τα κορυφαία στην Ισπανία μοντέλα στη γενική κατάταξη είναι τα 125άρια: Kymco Agility City, Honda SH125i, Kymco Downtown 125, SYM Symphony 125 SΤ, Peugeot Tweet 125, Honda PCX 125, Yamaha NMax 125, Yamaha X-Max 125, SYM GTS 125 ,Honda Forza 125 και ένα μεγαλύτερου κυβισμού Kymco Downtown 300i.
Aπό τον Ιανουάριο μέχρι τον Οκτώβριο του 2016πουλήθηκαν συνολικά στην Ισπανία 126 χιλιάδες δίτροχα! Αυτό σημαίνει 10% αύξηση σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα (2015: 114 χιλιάδες μονάδες).
Περιμένετε τώρα να δείτε τι παίζεται στην ισπανική αγορά ή μάλλον και στην ισπανική (όπως και την ελληνική και ιταλική και γαλλική, κ.α.) αγορά. Από τις 126.511 χιλιάδες μονάδες οι 80.677 ήταν σκούτερ, άρα κατέκτησαν το 64% της αγοραστικής πίτας! Το φαντάζεστε; Στην ελληνική αγορά το ποσοστό των πωλήσεων των σκούτερ φτάνει το 57%.
Οι μοτοσυκλέτες δρόμου στην Ισπανία το 10μηνο ’16 έφτασαν τις 40 χιλιάδες πωλήσεις, ήταν δηλαδή οι μισές απ’ ότι των σκούτερ και οι ψευδοεντούρο μοτοσυκλέτες πέτυχαν μόλις 5 χιλιάδες πωλήσεις.
Ενδιαφέρον εμφανίζουν και οι πωλήσεις μοτοποδηλάτων 50cc στην Ισπανία που είναι συρρικνωμένες σε σχέση με το παρελθόν, αφού τα 125άρια έχουν αντικαταστήσει τα παλιά, καλά, πιστά πενηνταράκια. Mόλις 14.319 μονάδες έχουν πουληθεί το 10μηνο με σχεδόν το 90%, δηλαδή 12.094 μονάδες, με 1.175 μόλις μονάδες να είναι 50άρια με κιβώτιο ταχυτήτων.
Πηγή: www.moto125.cc