HONDA X-ADV, 2017: Η αρχή μιας νέας σχολής σκούτερ

Go Have Fun!

H Honda ταράζει για τα καλά τα νερά των σκούτερ και παρουσιάζει μια υβριδική σκουτερο-μοτοσυκλέτα που δημιουργεί μια νέα κατηγορία δικύκλων. Το Honda X-ADV απλά γράφει ιστορία.

Για να ξεκινήσουμε από κάπου πρέπει να δηλώσουμε ότι το όνομα του νέου σκούτερ της γιαπωνέζικης εταιρίας φαίνεται ωραίο όταν το βλέπεις και το διαβάζεις, αλλά είναι δύσκολο, ειδικά για τους Έλληνες, να το προφέρουν: “εξ-άντβ”;

Πως θα αποκαλούμε αυτό το σημαντικό μοντέλο; Πρέπει να βρούμε, μου φαίνεται, δικό μας ευκολότερο όνομα.

17YM X-ADV

Η πρωτότυπη αυτή «γενετική διασταύρωση» οδήγησε στη δημιουργία ενός νέου συναρπαστικού δίτροχου που συνδυάζει την πρόσφατη μόδα των μοτοσυκλετών Adventure (δείτε την πολύ μεγάλη επιτυχία της BMW R 1200GS και όλων των παρόμοιων μοτουκλετών) το στυλ SUV στυλ και τη γοητεία μιας μοτοσυκλέτας offroad.

Το Honda X-ADV έχει ενισχυμένο πλαίσιο, αναρτήσεις μεγάλων διαδρομών, ακτινικές 4έμβολες δαγκάνες και δικύλινδρο σε σειρά κινητήρα με διπλό συμπλέκτη DCT (Dual Clutch Transmission). Ο μεγάλος αποθηκευτικός χώρος κάτω από τη σέλα, η ρυθμιζόμενη ζελατίνα 5-θέσεων και το σύστημα Smart Key, συμβάλλουν στην καθημερινή άνεση του αναβάτη και στην πρακτικότητα.

17YM X-ADV

Μετά τη διασταύρωση των μοτοσυκλετών δρόμου με τα σκούτερ πάνω στο Honda Integra η γιαπωνέζικη Νο1 στον κόσμο εταιρία αποφάσισε να γίνει ακόμα πιο θαρραλέα και να ζευγαρώσει μια κλασσική ψευδοεντούρο μοτοσυκλέτα – με ικανότητες χρήσης παντός εδάφους

Το Honda X-ADV διαθέτει όρθια θέση οδήγησης, πολύπλευρη χρηστικότητα, για μετακίνηση και τον ελεύθερο χρόνο – και ένα σκούτερ: ευκολοδήγητο,αυτόματο, καλυμμένο σε μεγάλο βαθμό, με αποθηκευτικό χώρο κάτω από τη σέλα και κενό ανάμεσα στα πόδια του αναβάτη.

Ξέρουμε ότι οι λάτρεις των μοτοσυκλετών Adventure θα διεκδικήσουν το Honda X-ADV σαν “δική τους” αυτόματη μοτοσυκλέτα, αλλά κι εμείς σαν σκουτερίστες πρέπει να κάνουμε το ίδιο.

17YM X-ADV

Η εμφάνιση του Honda XADV γεννήθηκε στο κέντρο R&D της Honda στη Ρώμη, θεωρείται δημιούργημα μηχανικών της εταιρίας και όχι σχεδιαστών και ανθρώπων του μάρκετινγκ. Μία φιλοσοφία που υλοποιείται για πρώτη φορά στην εταιρία και ενσαρκώνεται σε ένα ολοκληρωτικά νέο σχήμα.

Όπως λέει ο Kenichi Misaki, επικεφαλής του προγράμματος Honda XADV: «Η φιλοσοφία εξέλιξης για το XADV ήταν απλή: ‘Go Have Fun!’ (Απόλαυσέ το!) και θέλαμε να δημιουργήσουμε μία μοτοσυκλέτα με βασικό συστατικό το πνεύμα της περιπέτειας. Επίσης θέλαμε η XADV να είναι ένα πραγματικά πρακτικό εργαλείο για την πόλη, εύχρηστη και άνετη. Και τα Σαββατοκύριακα να μπορεί να χρησιμοποιηθεί για αποδράσεις από την καθημερινή ρουτίνα, με μοναδικό στυλ που απογειώνει τη διάθεση.»

17YM X-ADV

Καλοσχεδιασμένη με ρωμαλέες γραμμές και με ψηλό ανάστημα το Honda XADV δηλώνει τις προθέσεις της σαν ένα δίτροχο για χρήση εκτός δρόμου. Παράλληλα, η σκληροτράχηλη εμφάνιση συνδυάζεται με την πρακτικότητα.

Η σχεδίαση του πλαισίου του Honda X-ADV 750 προσφέρει αποθηκευτικό χώρο 21 λίτρων κάτω από τη σέλα. Το XADV διαθέτει ρυθμιζόμενη ζελατίνα 5-θέσεων, αλουμινένιο τιμόνι μεταβλητής διατομής, χούφτες στο τιμόνι, οθόνη οργάνων τύπου Rally και κεντρικό σταντ. Το σύστημα Smart Key βελτιώνει την πρακτικότητα σε καθημερινή βάση.

17YM X-ADV

Αναρτήσεις μεγάλων διαδρομών μπροστά και πίσω απορροφούν τις ανωμαλίες με τη συμβολή ανθεκτικών τροχών με ακτίνες, 17 και 15 ιντσών μπροστά και πίσω και ελαστικών διπλής χρήσης.

Οι δύο δαγκάνες ακτινικής διάταξης τεσσάρων έμβολων μπροστά, προσφέρουν πλούσια δύναμη φρεναρίσματος σε συνεργασία με το σύστημα ABS.

17YM X-ADV

Το Κιβώτιο Διπλού Συμπλέκτη της Honda [Dual Clutch Transmission (DCT)] περιλαμβάνεται στο βασικό εξοπλισμό, ενώ η χαρτογράφησή του για το XADV επιλέγει μικρότερες σχέσεις για πιο άμεση απόκριση στο πρόγραμμα D mode.

Το πρόγραμμα S mode διαθέτει 3 επίπεδα ώστε τα σημεία αλλαγών να προσαρμόζονται καλύτερα στη σπορ οδήγηση. Άριστα εναρμονισμένος με το DCT, ο δικύλινδρος κινητήρας 745cc του XADV αποδίδει ισχυρή ροπή στις χαμηλομεσαίες στροφές, για εντυπωσιακή επιτάχυνση από πολύ χαμηλές στροφές.

Η κατανάλωση διατηρείται σε χαμηλά επίπεδα – 27.9km/l (κύκλος δοκιμών WMTC).

17YM X-ADV

Για να προσαρμοστεί σε είδους διαδρομές η ζελατίνα του Honda X-ADV ρυθμίζεται σε 5 θέσεις χωρίς εργαλεία, για μεγαλύτερη προστασία από τον άνεμο και τα καιρικά φαινόμενα.

Η συνολική διαφορά ύψους είναι 136mm, με διαφορά κλίσης 11° μεταξύ του ψηλότερου και του χαμηλότερου σημείου.

Όλα τα φώτα είναι LED, και οι λεπτοί διπλοί προβολείς (που χωρίζονται με πλέγμα), τα συμπαγή φλας και το πίσω φανάρι με το διπλό κρύσταλλο χαρίζουν ξεχωριστή εμφάνιση στο XADV.

17YM X-ADV

Μία μεγάλη, τετράγωνη οθόνη οργάνων που παραπέμπει στη CRF450 Rally προσφέρει άριστη διάταξη ενδείξεων, ενώ συγκεντρώνει όλες τις πληροφορίες που χρειάζεται ο αναβάτης γύρω από ένα μεγάλο, κεντρικό ψηφιακό ταχύμετρο και ένα στρογγυλό στροφόμετρο.

Οι πληροφορίες που ο αναβάτης ελέγχει συχνότερα βρίσκονται στο πάνω τμήμα – άρα στο πεδίο άμεσης ορατότητας του αναβάτη, ενώ όλες οι υπόλοιπες βρίσκονται αριστερά και δεξιά λογικά και χρηστικά διατεταγμένες.

Όλες οι προειδοποιητικές λυχνίες που σχετίζονται με τη λειτουργία του κινητήρα βρίσκονται στο κάτω τμήμα. Μία ανεξάρτητη ένδειξη, ακριβώς πάνω από το κλασσικό offroad αλουμινένιο τιμόνι μεταβλητής διατομής δείχνει την κατάσταση του χειρόφρενου (διαθέτει και τέτοιο) και άλλων σημαντικών ενδείξεων.

17YM X-ADV

Ανθεκτικές χούφτες – ίδιας σχεδίασης με της CRF1000L Africa Twin – εκτρέπουν τον αέρα και τη βροχή και προστατεύουν τις μανέτες και τα χέρια σε συνθήκες εκτός δρόμου. Μια αλουμινένια ποδιά (διαμορφωμένη με shot peening) πάχους 2,5mm προστατεύει το κάτω τμήμα του XADV.

Ο αποθηκευτικός χώρος 21 λίτρων κάτω από τη σέλα χωράει ένα κράνος fullface τύπου adventure και φωτίζεται με LED. Μία ηλεκτρική πρίζα 12V βρίσκεται επίσης κάτω από τη σέλα.

Ένα κεντρικό, διπλό σταντ – με αισθητήρα κλίσης – περιλαμβάνεται στο βασικό εξοπλισμό για παρκάρισμα του XADV σε κλίση χωρίς φόβο να πέσει.

17YM X-ADV

Το XADV χρησιμοποιεί Smart Key, που παραμένει στην τσέπη του αναβάτη και καταργεί την ανάγκη χρήσης κλειδιού για τον κεντρικό διακόπτη, την τάπα ρεζερβουάρ και τη σέλα. Έχει δύο διακόπτες: Λειτουργία Smart on/off και ‘Εντοπισμού’, που αναβοσβήνει τα φλας για εντοπισμό του σκούτερ από απόσταση.

Όταν υπάρχει Smart Key αρκεί μια πίεση στο μπουτόν ενεργοποίησης ώστε ο αναβάτης να ελέγξει την κλειδαριά του τιμονιού, και μέσω δύο διακοπτών επαναφοράς την τάπα ρεζερβουάρ και τη σέλα.

Με την πίεση, ανάβει ένα μπλε φως – ή από τη λειτουργία εντοπισμού του Smart Key. Immobiliser περιλαμβάνεται στο βασικό εξοπλισμό και ένας μηχανισμός στον κεντρικό διακόπτη αποτρέπει τη βίαιη παραβίαση της κλειδαριάς του τιμονιού.

17YM X-ADV

Προαιρετικά, διατίθενται δύο μπαγκαζιέρες: αυτή των 45L χωράει δύο κράνη fullface, διατίθεται σε τέσσερις αποχρώσεις και εφοδιάζεται με πλάτη. Η μικρότερη μπαγκαζιέρα των 35L έχει εμφάνιση αλουμινίου και χωράει ένα κράνος fullface. Επίσης διατίθενται σχάρα, κάγκελα, προστατευτικά ποδιών από τον αέρα και διακοσμητικά «πατώματος».

Η Honda X-ADV θα διατεθεί στους παρακάτω χρωματισμούς: Digital Silver Metallic, Matt Bullet Silver, Pearl Glare White – μια τρίχρωμη έκδοση που θυμίζει την Africa Twin, Victory Red – θυμίζει την offroad σειρά των μοντέλων CRF.

17YM X-ADV

Το Honda X-ADV 750 χρησιμοποιεί ένα νέο, σωληνωτό ατσάλινο πλαίσιο που επιτρέπει τη δημιουργία ενός ευρύχωρου αποθηκευτικού χώρου κάτω από τη σέλα σε συνδυασμό με ένα υποπλαίσιο, πλάτους 450mm.

Η γωνία κάστερ και το ίχνος είναι στα 27°/104mm με μεταξόνιο 1.590mm. Η μέγιστη γωνία τιμονιού των 39° (και κύκλος στροφής των 2.8m) κάνουν το XADV ευέλικτη σε συνθήκες πυκνής κυκλοφορίας. Οι αναρτήσεις έχουν μεγάλες διαδρομές ειδικά για σκούτερ, δηλαδή 153,5mm μπροστά και 150mm πίσω με καλή απόσταση από το έδαφος στα 162mm. Το βάρος (γεμάτο) είναι 238kg.

17YM X-ADV

Το ύψος της σέλας στα 820mm και το φαρδύ τιμόνι στα 910mm προσφέρουν όρθια θέση οδήγησης και καλό οπτικό πεδίο για καλύτερη ορατότητα και έλεγχο, ενώ το σχήμα της σέλας διευκολύνει την πρόσβαση στο έδαφος.

Το ανάποδο πιρούνι των 41mm, τύπου φυσιγγίου, προσφέρει ρύθμιση προφόρτισης και επαναφοράς. Το πίσω μονό αμορτισέρ προσφέρει ρύθμιση προφόρτισης ενώ συνεργάζεται με αλουμινένιο ψαλίδι – που κατασκευάζεται από σωλήνα διατομής σχήματος U – μέσω μοχλικού ProLink.

17YM X-ADV

Ο μπροστινός τροχός 17 ιντσών και ο πίσω τροχός 15 ιντσών χρησιμοποιούν ατσάλινες ακτίνες ανθεκτικές στη σκουριά και συμβάλλουν στην ικανότητα της XADV να ανταπεξέρχεται στις ανωμαλίες του εδάφους.

Tα ελαστικά είναι on/off και οι βαλβίδες είναι σχήματος L για να διευκολύνουν τον έλεγχο πίεσης του αέρα. Οι διαστάσεις των ελαστικών είναι 120/70 R17 μπροστά και 160/60 R15 πίσω.

17YM X-ADV

Δύο ακτινικά διατεταγμένες τετραπίστονες δαγκάνες επενεργούν σε δίσκους 310mm σε συνδυασμό με σύστημα ABS στον μπροστινό τροχό.

Περνώντας στον κινητήρα τώρα, το DCT της Honda είναι ένα σύστημα που χρησιμοποιεί δύο συμπλέκτες: έναν για εκκίνηση και 1η, 3η και 5η σχέση: τον άλλον για 2η, 4η και 6η σχέση, με ομόκεντρους πρωτεύοντες άξονες. Κάθε συμπλέκτης ελέγχεται ανεξάρτητα από δικό του ηλεκτροϋδραυλικό κύκλωμα.

17YM X-ADV

Υπάρχουν δύο αυτόματα προγράμματα συν το MT mode για μηχανικές αλλαγές σχέσεων. Ειδικά για την XADV – και με στόχο τη βέλτιστη επιτάχυνση σε αστικές συνθήκες – το στάνταρ αυτόματο πρόγραμμα D επιλέγει μικρότερες σχέσεις συγκριτικά με άλλες μοτοσυκλέτες εφοδιασμένες με DCT.

Το S mode (που ανεβάζει τα σημεία αλλαγών σχέσεων συγκριτικά με το D mode για πιο σπορ οδήγηση) προσφέρει τρία επίπεδα επιδόσεων ανάλογα με τις προτιμήσεις του αναβάτη. Κάθε επίπεδο είναι προγραμματισμένο με μία προοδευτικά πιο δυναμική απόκριση για το Honda X-ADV. Το επιλεγμένο επίπεδο αποθηκεύεται και λειτουργεί ως προεπιλεγμένο πρόγραμμα S για τις επόμενες διαδρομές. Επίσης εμφανίζεται στον πίνακα οργάνων.

17YM X-ADV

Ο υδρόψυκτος δικύλινδρος σε σειρά κινητήρας με 1ΕΕΚ και 745cc του XADV με 8 βαλβίδες και 745cc είναι σχεδιασμένος για να προσφέρει μεγάλη ροπή από τις χαμηλές μέχρι τις μεσαίες στροφές.

Σε συνδυασμό με τις πιο κοντές σχέσεις του DCT, προσφέρει ζωηρή και άμεση επιτάχυνση τόσο από στάση όσο και από τα 30km/h. Η μέγιστη ισχύς είναι 54 ίππους στις 6.250rpm και η μέγιστη ροπή 6,8 kgm στις 4.750rpm.

17YM X-ADV

Οι υποτετράγωνες διαστάσεις του κινητήρα (η διάμετρος είναι στα 77mm και η διαδρομή στα 80mm) η σχεδίαση και οι ειδικά σχεδιασμένοι θάλαμοι καύσης, σε συνδυασμό με στρόφαλο μεγάλης αδράνειας προσφέρουν καλές ποσότητες ροπής.

Δύο αντικραδασμικοί άξονες εξομαλύνουν τη λειτουργία του στις υψηλές στροφές, χωρίς όμως να αλλοιώνουν τον απολαυστικό χαρακτήρα που προσφέρει η σειρά ανάφλεξης των 270 μοιρών.  Την τελική μετάδοση αναλαμβάνει μια καλυμμένη αλυσίδα.

17YM X-ADV

Η τροφοδοσία γίνεται μέσω μιας πεταλούδας 36mm με το σύστημα ψεκασμού PGM-FI που βελτιστοποιεί τόσο το μίγμα αέρα/καυσίμου όσο και το χρονισμό ανάφλεξης για βέλτιστη, καθαρή καύση.

Ο κινητήρας είναι προδιαγραφών EURO4 με εκπομπές CO2 81g/km και κατανάλωση 27,5km/l (κύκλος δοκιμών WMTC), που μεταφράζεται σε αυτονομία πάνω από 300km με το ρεζερβουάρ των 13,1L.

17YM X-ADV

Ο ερχομός του Honda X-ADV στις ευρωπαϊκές αγορές, όπως και στην Ελλάδα, αλλά και η τιμή του δεν έχουν ανακοινωθεί ακόμα και φυσικά εμείς μέσω του Scooternet θα σας ειδοποιήσουμε αμέσως μόλις μάθουμε τις παραπάνω πληροφορίες.

X