fbpx

DR. PULLEY: ΜΠΙΛΙΕΣ ΜΕΤΑΔΟΣΗΣ – ΔΟΚΙΜΗ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ

Η διαφορά είναι στα γραμμάρια

Αν σας έλεγαν ότι μερικά γραμμάρια μετάλλου μπορούν να αλλάξουν τον τρόπο που αποδίδει το σκούτερ σας μάλλον θα το αμφισβητούσατε. Και όμως είναι αλήθεια και το σημαντικότερο η μετατροπή αυτή μπορεί να γίνει πολύ εύκολα, με την φημισμένη εταιρία Dr. Pulley να μας προμηθεύει τα εξαρτήματα, τα οποία δοκιμάσαμε στην πράξη, στο δρόμο.

Το πειραματόζωο στην πρώτη δοκιμή των προϊόντων της Dr. Pulley είναι ένα Honda SH Mode 125 μοντέλο του 2014. Το μικρό Χοντάκι έφτασε με μπίλιες/αντίβαρα μετάδοσης φυγοκεντρικού που ζύγιζε η κάθε μια 19 γραμμάρια. Εμείς τις αλλάξαμε με τις Dr. Pulley που η κάθε μια ζύγιζε 14 γραμμάρια, έτσι ώστε για να βελτιωθεί η επιτάχυνση, ενώ λόγω της ιδιαίτερης σχεδίασης της συγκεκριμένης μπίλιας, θα βελτιωνόταν ελαφρά και η τελική.

Πλήθος ανταλλακτικών για μεταδόσεις σκούτερ διαθέτει η Dr. Pulley. Εμείς δοκιμάσαμε τις μπίλιες φυγοκεντρικού

Πλήθος ανταλλακτικών για μεταδόσεις σκούτερ διαθέτει η Dr. Pulley. Εμείς δοκιμάσαμε τις μπίλιες φυγοκεντρικού

Στα παραδοσιακά φυγοκεντρικά οι σχέσεις μετάδοσης αλλάζουν από το ανέβασμα – κατέβασμα, την κίνηση που κάνουν αυτές οι μπίλιες μετάδοσης (ονομάζονται και ρόλερ, αντίβαρα ή sliders) που κινούνται μέσα στην φυγοκεντρική τροχαλία – που βρίσκεται μπροστά στην κάσα μετάδοσης, κοντά στον κινητήρα.

Ενώ οι συνηθισμένες μπίλιες περιστρέφονται, λόγω του ότι είναι κυλινδρικές, οι πατενταρισμένου σχήματος μπίλιες της Dr. Pulley είναι πολυγωνικές κι έτσι σύρονται, ολισθαίνουν και δεν περιστρέφονται μέσα στο φυγοκεντρικό. Είναι μοναδική και χαρακτηριστική η λειτουργία αυτή και στα αγγλικά ονομάζεται “sliding movement” και όχι “rolling”, όπως συνήθως.

Οι μπίλιες (λευκές-κρεμ) του διακρίνονται τοποθετημένες μέσα στο φυγοκεντρικό

Οι μπίλιες (λευκές-κρεμ) του διακρίνονται τοποθετημένες μέσα στο φυγοκεντρικό

Η τριβή μεταξύ μπίλιας και αλουμινίου του φυγοκεντρικού είναι μειωμένη γιατί το συνθετικό υλικό κατασκευής της Dr. Pulley είναι ένα ειδικό αυτολιπαινόμενο νάιλον που γλυστράει εύκολα κάνοντας το CVT να δουλεύει γρήγορα και αποτελεσματικά. Σύμφωνα με τον κατασκευαστή οι μπίλιες αντέχουν 15 φορές περισσότερο από τις συνηθισμένες, ενώ παράλληλα διατηρεί χαμηλότερη θερμοκρασία στο υλικό τριβής του.

Την διαφορετική/χαρακτηριστική λειτουργία τους θα την δείτε και θα την καταλάβετε καλύτερα στο παρακάτω βίντεο:

Αφού αλλάξαμε λοιπόν τις μπίλιες μετάδοσης του φυγοκεντρικού του SH Mode στο εξουσιοδοτημένο συνεργείο Honda του Γ. Παπαφιλόπουλου στην οδό Μιχαήλ Βόδα 109-111, Αθήνα και προηγουμένως οδηγήσαμε για πάνω από 80 χιλιόμετρα για “στρώσιμο” – και για να συνηθίσει ο εγκέφαλος της Honda τα νέα δεδομένα – άρχισαν οι δοκιμές.

Πολύ χαμηλός ήταν ο θόρυβος με τις μπίλιες της Dr. Pulley από τη μετάδοση, ενώ η εκκίνηση γινόταν εξίσου ήσυχα, ομαλά και προοδευτικά χωρίς ξεσπάσματα και τρύπες απόδοσης σε κανένα σημείο των στροφών του κινητήρα.

Άδεια η κάσα μετάδοσης

Άδεια η κάσα μετάδοσης, λίγο πριν την τοποθέτηση

Η χαμηλή σχέση της μετάδοσης έγινε ελαφρώς μικρότερη με τα Dr. Pulley από πριν δίνοντας καλύτερες εκκινήσεις, ενώ και η τελική ανέβηκε κατά 3-4 χιλιόμετρα. Πολύ καλή ήταν και η λειτουργία του κινητήρα στις μεσαίες ταχύτητες (40-80 kmh) και στροφές του μονοκύλινδρου υγρόψυκτου κινητήρα.

Παράλληλα μετρήθηκε βελτίωση της κατανάλωσης κατά 0,2 λίτρα στα 100 χ.α.ω κατά μέσο όρο με μικτή οδήγηση αργά-γρήγορα.

"Γεμάτη" η κάσα μετάδοσης με φυγοκεντρικό μπροστά και συμπλέκτη πίσω

“Γεμάτη” η κάσα μετάδοσης με φυγοκεντρικό μπροστά και συμπλέκτη πίσω

Όμως και στις μετρήσεις επιτάχυνσης οι μπίλιες της Dr. Pulley βελτίωσαν τους χρόνους. Έτσι το χρονόμετρο σταμάτησε 0,3 του δευτερολέπτου νωρίτερα στη δοκιμασία 0-200 μέτρα από στάση. Έτσι ο χρόνος που με τις στοκ μπίλιες έφτανε στα 13,4 δευτερόλεπτα τώρα διανύθηκε στα 13,0 δευτερόλεπτα.

Στη δοκιμασία των 0-400 μέτρα που πριν το SH Mode πέτυχε 21, 6 δευτερόλεπτα, τώρα με τις Dr. Pulley το χρονόμετρο έδειξε 21,1 κατά μέσο όρο. Η πραγματική τελική που ήταν 98 χ.α.ω πριν ανέβηκε στα 102, με το κοντέρ να δείχνει πλέον 110, ενώ πριν η βελόνα του έφτανε στα 105 χ.α.ω.

Οι λευκές-κρέμ μπίλιες της Dr. Pulley θα αντικαταστήσουν τις στοκ μαύρες της Honda

Οι λευκές-κρέμ μπίλιες της Dr. Pulley αντικατέστησαν με επιτυχία τις στοκ μαύρες της Honda

Σαν συμπέρασμα και σαν επίλογο πρέπει να πούμε ότι με την εφαρμογή των Dr. Pulley όλες οι παράμετροι βελτιώθηκαν είτε λιγότερο, είτε περισσότερο. Καλύτερες επιδόσεις ήρθαν παντού, στην κατανάλωση, στην τελική και τις επιταχύνσεις από στάση, καθώς και στις ρεπρίζ.

Περισσότερες πληροφορίες: Σπ. Αλεξόπουλος, Δημητρακοπούλου 22 Κουκάκι, τηλ. 210 9222776, www.alexopoulos.gr και www.alexopoulosltd.blogspot.gr

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ