Επίθεση με κυβικά και με ίππους
Μετά τα Ζontes D350 και E350, με τον κινητήρα των 349 κυβικών και τους 37 ίππους, έρχεται η ώρα ενός ακόμα μεγαλύτερου και πιο επιθετικού σε εμφάνιση μοντέλου, του Ζontes ZT 368 G, το οποίο κινείται σε δρόμους Adventure και φοράει κινητήρα 368 κυβικών εκατοστών με απόδοση 38 ίππων.
Το Ζοntes ZT 368 G εμφανίστηκε σε έκθεση στην Κίνα και έρχεται μετά την παρουσίαση του μεγάλου 500αριού, του 501-G, που είχε γίνει πέρσι, στην EICMA 2023 του Μιλάνου.
Το ZT 368-G υιοθετεί την ίδια εμφάνιση με το 501G, με τις αιχμές και τις ακμές του, το γραμμωμένο σύνολό του, αλλά και τον μεγαλύτερο όγκο, με δυο μεγάλους προβολείς full LED στο μπροστινό του τμήμα, ενώ ανάμεσά τους υπάρχει dash cam.
Οι Adventure επιρροές εμφανίζονται στους ακτινωτούς τροχούς, με τον μπροστινό να φτάνει τις μοτοσυκλετιστικές 17 ίντσες, στους προβολείς ομίχλης, τα προστατευτικά κάγκελα, και τις χούφτες στην άκρη του μεγάλου “εντουράδικου” τιμονιού.
To Zontes ZT368-G είναι ένα καθ’ όλα maxi scooter GT που έχει μεταξόνιο 1.560 mm, ενώ το μήκος του φτάνει τα 2.230 mm. Το βάρος του είναι στα 198 κιλά.
Ο νέος, υγρόψυκτος, τετραβάλβιδος κινητήρας που φοράει έχει κυβισμό 368 cc κ.εκ., με λόγο συμπίεσης 11,8:1. Η ισχύς του φτάνει τους 38 ίππους (28,5 kW) στις 7.500 rpm και έχει ροπή 4 kgm στις 6.000 rpm. Η τελική ταχύτητα, σύμφωνα με τη Zontes είναι 129 km/h και η κατανάλωση τα 3,5 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα.
Το Ζontes ZT 368 G που δεν έχει ακόμα κυκλοφορήσει στην κινεζική αγορά, διαθέτει επίσης μεγάλη έγχρωμη οθόνη TFT και ρυθμιζόμενη σε ύψος ζελατίνα.
Η σέλα του είναι δύο επιπέδων, με τον συνεπιβάτη να κάθεται ψηλά και τον αναβάτη να χρησιμοποιεί ένα μεγάλο κομμάτι της που υπόσχεται άνεση.
Κάτω από τη σέλα υπάρχει χώρος για αποθήκευση δύο κρανών, ενώ εντύπωση προκαλεί η χωρητικότητα του ρεζερβουάρ που είναι η μεγαλύτερη που έχουμε συναντήσει σε σκούτερ μέχρι σήμερα, στα 17,5 λίτρα! Ο ανεφοδιασμός γίνεται από την περιοχή του κεντρικού τούνελ.
Ένα δισκόφρενο συναντάμε μπροστά (με ακτινική δαγκάνα J.Juan) μεγάλης διαμέτρου, κι ένα ακόμα στον πίσω τροχό και δικάναλο ABS.
Το ανεστραμμένο πιρούνι είναι τύπου μοτοσυκλέτας και διαθέτει δύο πλάκες, ενώ η διάμετρος των τροχών είναι 17 ίντσες μπροστά (όπως στις μοτοσυκλέτες) και 14 ίντσες πίσω, με ακτίνες που βιδώνουν στην εξωτερική περίμετρο των ζαντών και έτσι μπορούν και χρησιμοποιούν ελαστικά tubeless, σε διαστάσεις 110/70 μπροστά και 150/70 πίσω.
Tα ελαστικά έχουν χάραξη για διπλή χρήση, ασφάλτου – χώματος, όπως αρμόζει σε ένα σκούτερ τύπου Adventure που θα διανύει και χωμάτινες διαδρομές.
Αναμένουμε περισσότερες πληροφορίες και σύντομα θα επανέλθουμε.