Η απλή μέθοδος των τριών (τροχών)
Πρόκειται για ένα μοντέλο για το 2014, που δεν είναι σαν τα άλλα, “ένα ακόμα καινούργιο”, αλλά ένα σημαντικό σκούτερ, αφού σηματοδοτεί το ενδιαφέρον μιας μεγάλης μοτοβιομηχανίας προς τους τρεις τροχούς. Αυτό το σκούτερ ονομάζεται Yamaha Tricity 125.
Μάλιστα αυτή η μοτοβιομηχανία δεν είναι ακόμα μια ευρωπαϊκή εταιρία, αλλά ένας ιαπωνικός κολοσσός, κάτι που σημαίνει ότι πιθανά να συμπαρασύρει κι άλλες ομοεθνείς εταιρίες στους τρεις τροχούς, όπως για παράδειγμα τη Honda… Και τότε τα πράγματα θα είναι, όχι απλά σοβαρά, αλλά μόνιμα. Από κει και πέρα, για παράδειγμα, εκτός από τα δίτροχα, θα έχουμε και γκάμα τρίτροχων σκούτερ σε πλήθος σχημάτων, προορισμών, κυβισμών και χρωμάτων.
Όπως ήταν αναμενόμενο και προαποφασισμένο και έχουμε ήδη παρουσιάσει, ο “οίκος της Ιwata”, η Yamaha εμφάνισε το πρώτο της τρίτροχο σκούτερ στο σαλόνι EICMA 2013 του Μιλάνο.
Είχαμε αναφερθεί στο Tricity ήδη από την πρώτη παγκόσμια παρουσίασή του στις 4 Νοεμβρίου, που έγινε μέσα σε μια εντυπωσιακή γιορτή, όπου η Yamaha επεδείκνυε ότι δεν θα καθίσει με σταυρωμένα τα χέρια και ότι θα κινηθεί στους δικούς της – πολύ συχνά πρωτότυπους και θαρραλέους – δρόμους.
Το Yamaha Tricity κινείται βασικά σε δυο άξονες, γι’ αυτό και έχει μεγάλο ενδιαφέρον: θα είναι ελαφρύ και ευέλικτο και θα κοστίζει κάτω από 4.000 ευρώ. Θα είναι διαθέσιμο από το καλοκαίρι του 2014.
Όπως είχε οραματιστεί η Piaggio και καταθέσει την εμπλοκή της στο θέμα, ήδη από το 2006, τα 3τροχα οχήματα δείχνουν να κερδίζουν διαρκώς νέους φίλους και να επεκτείνουν το πελατολόγιό τους. Ιδιαίτερα από το 2009 και την εμφάνιση των μοντέλων μεγάλου μετατροχίου (βλ. LT) που έδωσαν στους οδηγούς αυτοκινήτου να τα οδηγούν, χωρίς επέκταση του διπλώματός τους.
Δεν ήταν πολλές οι χώρες του κόσμου που υποδέχτηκαν αυτού του είδους τα σκούτερ με μεγάλες πωλήσεις, αφού δεν φάνηκε από την αρχή η δυναμική του προϊόντος.
Πέρα από τους Γάλλους και την ισχυρή προτίμηση που έδειξαν στα τρίτροχα, λίγοι συνειδητοποίησαν ότι έφερναν ουσιαστική εξέλιξη στους τομείς του κρατήματος και της επιβράδυνσης-ακινητοποίησης, αυξάνοντας κατά 100% την επιφάνεια επαφής με τον δρόμο στο μπροστινό τμήμα του σκούτερ. Παράλληλα βελτιωνόταν η κατανομή βάρους, στοιχείο που έκανε ακόμα καλύτερη την οδική συμπεριφορά.
Παρόλο που η Piaggio έκανε από το 2011 προσπάθειά να δημιουργήσει ένα περιορισμένων – κόμπακτ – διαστάσεων τρίτροχο (βλ. Yourban 125 και 300) οι τιμές τους έφταναν πάνω από 5.500 ευρώ, τη στιγμή που το βάρος ξεπερνούσε τα 200 κιλά. Νούμερα όχι ευκαταφρόνητα.
Μικρό βάρος λοιπόν και ελαφράδα με ταχύτητα αντιδράσεων υπόσχεται η Yamaha για το Tricity, αλλά και πιο προσιτή τιμή κι όλα αυτά έχοντας τον “αυτοκινητά” και τον αρχάριο κατά νου.
Οι διαστάσεις του βρίσκονται πολύ κοντά σε αυτές ενός συμβατικού σκούτερ. Οι δυο μπροστινοί τροχοί είναι 14 ιντσών, με λάστιχα πλάτους 100, κι αν είδαμε προσεκτικά στην επίσημη παρουσίαση και το ύψος της σέλας πρέπει να είναι λογικό.
Δεν μπορέσαμε να το διαπιστώσουμε από κοντά, αφού κανείς δεν μπορούσε να πλησιάσει, ούτε να αγγίξει τα σκούτερ που βρίσκονταν πάνω στη σκηνή κατά την παγκόσμια παρουσίαση, ενώ την άλλη μέρα στην έκθεση το μοναδικό Tricity βρισκόταν κρεμασμένο πάνω σε μια περιστρεφόμενη πλατφόρμα, επιτρέποντας μόνο οπτική επαφή στο κοινό.
Κάτι πολύ θετικό και αισιόδοξο είναι ότι το Yamaha 125 Tricity ανακοινώθηκε ότι θα ζυγίζει κοντά στα 150 kg, κάτι που σημαίνει ότι είναι τουλάχιστον 55 kg λιγότερα, από το ελαφρύτερο σκούτερ της αγοράς.
Θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Yamaha στην Ταϊλάνδη και θα κινείται από έναν μοντέρνο, τετράχρονο, υδρόψυκτο κινητήρα 125 cm3, με την εταιρία να ισχυρίζεται ότι θα πετυχαίνει επιταχύνσεις και επιδόσεις όμοιες με αυτές των συμβατικών, δίτροχων σκούτερ.
Η διάταξη της μπροστινής ανάρτησης/διεύθυνσης δεν θυμίζει τίποτε από αυτές που έχουμε δει μέχρι στιγμής (Quadro, Piaggio) και κάθε τροχός είναι εφοδιασμένος με ανεξάρτητη ανάρτηση, στοιχείο που εγγυάται άνεση σε κακοτράχαλους δρόμους.
Στο πίσω μέρος ένας 12 ιντσών τροχός χρησιμοποιεί δύο αμορτισέρ για την ανάρτησή του, ενώ αρχικά δεν θα χρησιμοποιηθεί ABS, κάτι που θα ισχύσει αργότερα.
Άγνωστος παραμένει ο τρόπος που θα στέκεται το Tricity όρθιο όταν παρκάρει, αφού στην έκθεση τα σκούτερ διέθεταν μόνο πλάγια στάντ, και το πιθανότερο είναι να υπάρχει σύστημα παρεμφερές με της Piaggio.
Ο χώρος κάτω από τη σέλα το πιθανότερο είναι να χωράει ένα φουλφέις ή δυο κράνη Jet, ενώ είναι ενδιαφέρον ότι το δάπεδο είναι επίπεδο, έτσι ώστε να μπορεί να μεταφέρει κι άλλα μικροαντικείμενα.
Η κίνηση της Yamaha να ανακοινώσει τον ερχομό του Tricity 125 αποκαλύπτει το όραμά της στο να προσελκύσει περισσότερους 3τροχους σκουτερίστες ανά τον κόσμο, ανοίγοντας μια καινούργια αγορά. Παράλληλα δεν είναι κρυφές οι φιλοδοξίες για δημιουργία μιας ολόκληρης γκάμας με κοινά χαρακτηριστικά το μικρό βάρος, την ευελιξία, την πρακτικότητα και την οικονομική τιμή.