Χαμηλό, ελαφρύ και “ταμπουράτο”
Το Yamaha Fascino είναι το νέο μικρό σκούτερ πόλης της γιαπωνέζικης εταιρίας και κοστίζει μόλις 736 ευρώ. Μπορεί να το αγοράσει οποιοσδήποτε έχει αυτά τα χρήματα… αρκεί να μένει στην Ινδία. Κατασκευάζεται και πωλείται αποκλειστικά στην ασιατική χώρα, όπου το ρετρό στιλ του είναι πολύ της μόδας.
Το πως διαφημίζεται το Fascino στα ινδικά έντυπα έχει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον. Ακούστε: “Το ολοκαίνουργιο Yamaha είναι νικητής, αφού οι ικανότητές του θα σε κερδίσουν εύκολα. Αφού πρώτα γοητευτείς από τη μοναδική του εμφάνιση δεν θα μπορέσεις να αντισταθείς, θα ανέβεις στη σέλα του για να βιώσεις τη δύναμη του τετράχρονου κινητήρα του”. Να φανταστείτε μόνο, ότι οι τύποι μιλούν για μονοκύλινδρο, αερόψυκτο κινητήρα 113cc που χρησιμοποιεί την νεόκοπη τεχνολογία Blue Core της Yamaha – η οποία βεβαίως έχει σαν κύριο στόχο, όχι να διαλύει δυναμόμετρα με την ιπποδύναμή του, αλλά να πετυχαίνει χαμηλή κατανάλωση (παρότι χρησιμοποιεί καρμπυρατέρ). Επτά ίππους όλους κι όλους “βγάζει”ο κινητήρας του ενός εκκεντροφόρου επικεφαλής και των δυο βαλβίδων.
Το συμπαθητικό σκουτεράκι κλασικής εμφάνισης, Yamaha Fascino 113, σαν στόχο έχει να γοητεύσει ένα κοινό που του αρέσει η παραδοσιακή μορφή των σκούτερ που τόσο δημοφιλή ήταν τις προηγούμενες δεκαετίες – και επί πολλές δεκαετίες – στην, τεράστιας δυναμικότητας, ινδική αγορά. Έχει αρκετά μεγάλη σέλα για τον αναβάτη, λιγότερο αφρώδες και μέγεθος για τον συνεπιβάτη, χώρο κάτω από τη σέλα για κράνος φουλφέις (λένε) και κυρίως μεγάλο, επίπεδο δάπεδο.
Από την άλλη οι ινδικές εμμονές – που αποτελούν σταθερή αξία στη συγκεκριμένη αγορά – παραμένουν ανέπαφες: οι τροχοί είναι μόλις 10 ιντσών (μωρέ τι θυμίζει… α, ναι Vespa) και ταμπούρο δεν υπάρχει μόνο στον πίσω τροχό, αλλά και στον μπροστινό! Κόλλημα μεγάλο με τα ταμπούρα οι Ινδοί, κι αυτό δεν συμβαίνει μόνο για λόγους κόστους, αλλά και επειδή οι μεγαλύτερης ηλικίας αναβάτες και οι κοπέλες, φοβούνται τα “ισχυρά” δισκόφρενα…
Για να ενισχυθεί η εικόνα του κλασικού, δυο πινελιές χρωμίου διακόπτουν το design, μια μικρή στην ποδιά πάνω από τον ψευδο-αεραγωγό και μια πιο γενναία στα πλαϊνά καπάκια. Πάμε να δούμε πάλι τι λέει στον κόσμο ο διαφημιστής της εταιρίας: “Προσπάθησε, αλλά δεν θα καταφέρεις να απομακρυνθείς από το Fascino χωρίς να θαυμάσεις τον προβολέα και τις γραμμές που μαγνητίζουν το βλέμμα”. Εμείς πάντως θα παρατηρήσουμε το χαμηλό ύψος σέλας (να γιατί 10άρηδες τροχοί) που κάνουν το σκούτερ να απευθύνεται σε ευρύτερο κοινό και το χαμηλό του βάρος στα 103 κιλά. Θα αναφέρουμε επίσης – ως απορίας άξιο – την τιμή του: επτακόσια εξήντα “κάτι” ευρώ. Απίστευτο έτσι;