Mικρό, εύχρηστο και ηλεκτρικό
Για πρώτη φορά στην ιστορία της, η Suzuki παρουσίασε ένα ηλεκτρικό σκούτερ, με το όνομα e-Access, στο Auto Expo 2025 στην Ινδία.
Το ενδιαφέρον εδώ έχει να κάνει με τη σχεδίαση του σκούτερ.
Ενώ συνήθως οι κατασκευαστές ηλεκτρικών διαλέγουν πιο φουτουριστικές ή μοντέρνες γραμμές για τα ηλεκτρικά τους σκούτερ (διαχωρίζοντας έτσι και το κομμάτι της εμφάνισης σε σύγκριση με τα “συμβατικά, βενζινοκίνητα σκούτερ), η Suzuki επέλεξε να κινηθεί με κλασικές γραμμές και η αλήθεια είναι ότι το e-Access θυμίζει αρκετά και στην όψη, το παρόμοιου ονόματος (Address) αντίστοιχο σκούτερ των 125cc.
Η διαφορά είναι ότι οι γραμμές στο μπροστινό μέρος είναι λίγο πιο κοφτές σε σχέση με το πιο στρογγυλεμένο βενζινοκίνητο Access, όμως όσον αφορά τα υπόλοιπα, το Suzuki e-Access φέρνει αρκετά στον “συγγενή” του.
Τα φωτιστικά σώματα είναι πλήρως LED, ενώ ενδιαφέρον παρουσιάζει και ο DRL προβολέας που είναι κάθετα τοποθετημένος στο μπροστινό μέρος.
Κάτω από τα πλαστικά του e-Access υπάρχει μια μπαταρία ιόντων λιθίου 60Ah, με την Suzuki να αναφέρει ότι τόσο η μπαταρία όσο και τα περιφερειακά της εξαρτήματα έχουν περάσει από πολύωρα τεστ αντοχής σε χτυπήματα, ακραίες θερμοκρασίες κ.λ.π.
Η αυτονομία που δίνει στο Suzuki e-Access είναι γύρω στα 95 χιλιόμετρα, ενώ υπάρχει όπισθεν καθώς και τρία Riding Modes (Eco, Ride Mode 1, Ride Mode 2), που διαφοροποιούνται ως προς την απόδοση της ισχύος – άρα αντίστοιχα και την αυτονομία.
Ο ηλεκτροκινητήρας (που είναι τοποθετημένος στο πλαίσιο) αποδίδει 5,5 ίππους και 15 Nm ροπής, με την τελική μετάδοση να γίνεται με ιμάντα, ενώ η τελική ταχύτητα του ηλεκτρικού σκούτερ φτάνει τα 71 χλμ./ώρα.
Οι τροχοί είναι 12” με αλουμινένιες ζάντες, δισκόφρενο μπροστά και ταμπούρο πίσω, με τα φωτιστικά σώματα να είναι πλήρως LED.
Μια μεγάλη, έγχρωμη TFT οθόνη αναλαμβάνει τον ρόλο του πίνακα οργάνων, μαζί με κάποιες προειδοποιητικές λυχνίες στα δεξιά και αριστερά της, ενώ ο χειρισμός της γίνεται από δύο κουμπιά που βρίσκονται στο αριστερό της μέρος.
Παρά την ενασχόληση της Suzuki με το υδρογόνο (είχε παλαιότερα παρουσιάσει σχέδια για ένα Burgman που θα κινείτο με υδρογόνο), δεν είχαμε δει ακόμα από την ιαπωνική εταιρία κάποιο μοντέλο παραγωγής που να ξεφεύγει από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης ή την βενζίνη.
Το e-Access λοιπόν αποτελεί μια πρωτιά για τη Suzuki, και, καθώς οι Ιάπωνες κατασκευαστές έχουν τα μάτια τους στραμμένα προς ένα πιο βιώσιμο κινητικά μέλλον, θα ακολουθήσουν και άλλα αντίστοιχα μοντέλα αρκετά σύντομα.