Φρεσκάρισμα και προσθήκη εκδόσεων MP3 400
Τα Piaggio MP3, που αποτελούν τα πρώτα μοντέλα που ξεκίνησαν την τρίτροχη «επανάσταση», συνεχίζουν την πορεία τους, με την πρωτοπόρο στη συγκεκριμένη κατηγορία ιταλική εταιρία να βελτιώνει την υφιστάμενη γκάμα και να προσθέτει δύο εκδόσεις, οι οποίες χρησιμοποιούν τον κινητήρα 400 hpe του νέου Beverly.
To ενδιαφέρον συγκεντρώνουν οι δυο maxi εκδόσεις στη γκάμα της Piaggio 400 και 500. Η αισθητική τους είναι μοντέρνα και κομψή με σαφείς αναφορές στον κόσμο της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Η μάσκα, που σχεδιάστηκε από το Piaggio Group Style Center, συνδυάζεται με μοντέρνα φλας και φώτα DRL με τεχνολογία LED. Όσον αφορά τα περιφερειακά, η φιμέ ζελατίνα διαθέτει ενσωματωμένους εκτροπείς (χούφτες) στο ύψος των χεριών, για αποτελεσματική προστασία, ενώ η σέλα φέρει περισσότερο αφρώδες.
Προσοχή έχει δοθεί στο “τρίγωνο οδήγησης” (τιμόνι-σέλα-πάτωμα), προκειμένου τα Piaggio MP3 να προσφέρουν άνετη θέση σώματος και αποτελεσματική στήριξη στον αναβάτη, ακόμα και σε πολύωρη οδήγηση.
Η άνεση δεν λείπει και για τον συνεπιβάτη, στον οποίο αναλογεί ένα μεγάλο τμήμα σέλας, πλάτη στήριξης και εργονομική λαβή. Ο αποθηκευτικός χώρος κάτω από τη σέλα, εξοπλισμένος με φως και επένδυση, μπορεί να φιλοξενήσει δύο κράνη (jet, στις φωτογραφίες της εταιρίας) ή ένα laptop, μαζί φυσικά με τη θήκη του, αν και η Piaggio δεν αναφέρει τη διαγώνιο οθόνης.
Η σέλα ανοίγει ηλεκτρομαγνητικά μέσω κουμπιού, από το μπρελόκ ή από την εφαρμογή Piaggio MIA και στηρίζεται σε ανοικτή θέση από ένα εκτεινόμενο αμορτισέρ. Ο πίνακας οργάνων περιλαμβάνει δύο κλασικά κυκλικά αναλογικά όργανα και μια πολυλειτουργική ψηφιακή οθόνη, στην οποία προβάλλονται δείκτες μέσης και στιγμιαίας κατανάλωσης, μέση και μέγιστη ταχύτητα, αυτονομία, χρόνος ταξιδιού, θερμοκρασία περιβάλλοντος και προειδοποίηση πάγου στο οδόστρωμα.
Σημαντικά στοιχεία αποτελούν επίσης το χειρόφρενο στην ποδιά, καθώς και το κουμπί απενεργοποίησης του ΑSR, δηλαδή του Traction Control, κατά την Piaggio, ενώ δεν θα μπορούσε φυσικά να απουσιάζει το πτυσσόμενο γαντζάκι για τη στήριξη τσαντών και χαρτοφυλάκων.
Υπάρχει επίσης και πρακτικό ντουλαπάκι, αλλά όχι στη θέση που το έχουμε συνηθίσει στα συμβατικά σκούτερ, καθότι βρίσκεται πάνω από τον πίνακα των οργάνων και διαθέτει παροχή φόρτισης USB.
Τα παραπάνω αποτελούν κοινά χαρακτηριστικά και για τις δύο maxi εκδόσεις (ΜΡ3 400 και MP3 500), με τις διαφορές να ξεκινάνε όπως είναι φυσικό από τους κινητήρες.
Ξεκινώντας από το νέο μηχανικό σύνολο της έκδοσης 400 hpe , η απόδοση ανακοινώνεται στους 35,4 hp στις 7000 rpm και στα 3,8 kg–m ροπής, στις 5500 rpm.
Μονοκύλινδρο, τετραβάλβιδο και υγρόψυκτο, ξεχωρίζει για τον πολύδισκο συμπλέκτη σε μπάνιο λαδιού, που προσφέρει σταθερότητα στην απόδοση ακόμη και σε συνθήκες υψηλής θερμικής καταπόνησης.
Οι μηχανικοί της Piaggio δεν αρκέστηκαν απλά σε μια αύξηση του κυβισμού, αλλά βελτίωσαν τον κινητήρα σε σχέση με την έκδοση 350cc πάνω στην οποία βασίστηκε.
Πιο αποδοτικός, με μειωμένους κραδασμούς και μηχανικούς θορύβους, φέρει μια μακριά σε μήκος μπιέλα που συνδυάζεται με ένα ελαφρύ πιστόνι, κάτι που βοήθησε στη μείωση των εναλλασσόμενων διανυσμάτων αδράνειας που αναπτύσσονται με την παλινδρόμηση του εμβόλου.
Ο κινητήρας φέρει επίσης ένα καινοτόμο σύστημα, κατοχυρωμένο με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας από την Piaggio, που ονομάζεται PCV – Positive Crankcase Ventilation.
Αποτελείται από δύο λεπίδες ενσωματωμένες στον στροφαλοθάλαμο του κινητήρα και στοχεύει στη μείωση των απωλειών άντλησης από τις περιδινήσεις του λιπαντικού.
Η εισαγωγή είναι επανασχεδιασμένη στο σύνολό της, ενώ ο χρονισμός των βαλβίδων έχει αλλάξει, με μεγαλύτερη ανύψωση.
Νέος είναι και ο εντατήρας (γλίστρα) της καδένας, συμβάλλοντας σε μια πιο αθόρυβη λειτουργία του συστήματος χρονισμού.
Ο θάλαμος καύσης έχει επανασχεδιασθεί με τη χρήση CFD τεχνολογίας, που υπολογίζει την ροϊκή συμπεριφορά του μείγματος μέσω πολύπλοκων υπολογιστικών μοντέλων, ενώ έχει τοποθετηθεί ένα νέο μπεκ υψηλής πίεσης με δυνατότητα μεγαλύτερου όγκου εκνέφωσης.
Ο κινητήρας του ΜΡ3 500 φέρει πιο λίγες αλλαγές, με γνώμονα την προσαρμογή του στις Εuro 5 προδιαγραφές.
Η απόδοσή του ορίζεται στους 44,2 hp στον στρόφαλο, ενώ διαθέτει “Ride-by-Wire” σύστημα στο γκάζι, προσφέροντας στον οδηγό τη δυνατότητα αλλαγής της χαρτογράφησης κινητήρα με το απλό πάτημα ενός κουμπιού στο τιμόνι, ευνοώντας την απόδοση ή περιορίζοντας την κατανάλωση.
Για το 2021, οι αλλαγές αφορούν στον χρονισμό των βαλβίδων και στην τροφοδοσία, με αποτέλεσμα μεγαλύτερη ισχύ και μικρότερη κατανάλωση.
To Piaggio MP3 hpe Sport Advanced προσφέρει τη μεγάλη καινοτομία της όπισθεν, που για πρώτη φορά τοποθετείται στον κόσμο των τρίτροχων σκούτερ, αυξάνοντας την ευκολία στον χειρισμό.
Η όπισθεν ενεργοποιείται με τον κινητήρα σε λειτουργία και το σκούτερ ακινητοποιημένο, μέσω ειδικής εντολής που δίνεται από κουμπί στο ταμπλό.
Όπως είναι γνωστό οι τρεις τροχοί των σκούτερ προσφέρουν αυξημένα επίπεδα πρόσφυσης και σταθερότητας ,ενώ όλα τα μοντέλα της σειράς φέρουν τρικάναλο σύστημα αντιμπλοκαρίσματος ABS και έλεγχο πρόσφυσης ASR (Acceleration Slip Regulation, δλδ Traction Control).
Τα Piaggio MP3 φέρουν δισκόφρενα και στους τρεις τροχούς, με τη διάμετρο των μπροστινών δίσκων να είναι στα 258 mm.
Φυσικά παραμένει το ηλεκτρονικό κλείδωμα του μπροστινού συστήματος. Όταν είναι ενεργοποιημένο, τα MP3 παραμένουν σε ισορροπία στους τρεις τροχούς, χωρίς να χρειάζεται να χρησιμοποιήσετε τα πόδια σας (ή το σταντ αν πρόκειται για στάθμευση) για τη στήριξη του σκούτερ.
To Piaggio MP3 400 διατίθεται σε δύο χρωματικές παραλλαγές Glossy Black και Materia Grey, σε συνδυασμό με τη νέα μαύρη σέλα και τις γκρι χρωματισμένες ζάντες.
Το Piaggio MP3 400 hpe Sport διατίθεται σε τέσσερις χρωματικές παραλλαγές: Nero Meteora; Moon White, Comet Silver και Sapphire Blue, όλα τα χρώματα σε συνδυασμό με γυαλισμένες ζάντες και μαύρες σέλες.
Το Piaggio MP3 500 hpe Sport Advanced διατίθεται σε τέσσερα χρώματα, όλα σε ματ υφή: Meteora black και Sapphire Blue, Cometa Silver και Terra Brown, και τα τέσσερα σε συνδυασμό με μαύρους τροχούς και σέλες.
Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι στα MP3 400 hpe και MP3 500 hpe Sport Advanced, διατίθεται ως στάνταρ το σύστημα διασυνδεσιμότητας Piaggio MIA που επιτρέπει σε smartphone (iOS ή Android) να συνδεθούν μέσω Bluetooth με το σκούτερ.
H επικοινωνία είναι αμφίδρομη, και πέραν από τις ειδοποιήσεις και το έλεγχο του κινητού, συλλέγονται επίσης λεπτομερείς πληροφορίες από τις διαδρομές σας (κατανάλωση, στροφές κινητήρα, τρόπος οδήγησης και πολλά άλλα).