fbpx

Piaggio Liberty 125 2025: Με στενό, νέο προβολέα

Επανασχεδιασμένο με βλέψεις συνέχισης της παράδοσης

Το Piaggio Liberty είναι ένα από τα πιο δημοφιλή σκούτερ της Piaggio, φτιαγμένο για αστικές μετακινήσεις και απευθυνόμενο σε νεότερο κυρίως κοινό. Μικρών διαστάσεων, ελαφρύ και ευέλικτο διαθέτει την πρακτικότητα που ζητάει ο άνθρωπος της πόλης, ενώ την ίδια στιγμή αποπνέει κομψό ιταλικό στυλ.

Πέραν των παραπάνω, τα Liberty φημίζονται για την αξιοπιστία τους και είκοσι επτά χρόνια μετά την κυκλοφορία του πρώτου μοντέλου και μετά την εμπορική του επιτυχία – με περισσότερες από ένα εκατομμύριο πωλήσεις παγκοσμίως – το Piaggio Liberty επανασχεδιάζεται για το 2025.

Το νέο Liberty διατίθεται σε τρείς κυβισμούς (50, 125 και 150 cc) και δύο εκδόσεις, την απλή και την S (Sport), η οποία έχει μικροδιαφορές στην εμφάνιση.

Το νέο Liberty που παρουσιάστηκε πριν από λίγες μέρες στην έκθεση του Μιλάνου, επιστρέφει μετά από πολλά χρόνια που παρέμεινε ίδιο, με στόχο να συνεχίσει να είναι ανταγωνιστικό στην αγορά και να ενισχύσει την κληρονομιά του ονόματος μέσω του σχεδιασμού του.

Το μπροστινό μέρος του Liberty έχει επανασχεδιαστεί, προσδίδοντας έναν νέο δυναμισμό στην οικογένεια, διατηρώντας τον προβολέα στο τιμόνι, ο οποίος νέος προβολέας είναι, όμως, για πρώτη φορά τόσο στενός και οριζόντιος (LED) και φιλοδοξεί να συνδυαστεί αρμονικά με την υπόλοιπη σχεδίαση, που δεν διαφέρει ιδιαίτερα από την παλαιότερη ή τουλάχιστον διατηρεί τις ίδιες γραμμές.

Ένα ακόμα χαρακτηριστικό στοιχείο των σκούτερ της Piaggio, η κεντρική “γραβάτα” της ποδιάς, διαθέτει πλέον μια κυψελοειδή γρίλια, που συνδέει οπτικά το Liberty με τα μεγαλύτερα αδέρφια του, όπως το Beverly και το Medley.

Από το πλάι, οι συμπαγείς γραμμές του μπροστινού μέρος συνδέονται με ένα πιο πεπλατυσμένο – σε σχέση με το παρελθόν – πίσω μέρος. Οι χειρολαβές του συνεπιβάτη είναι ενσωματωμένες με τη σχάρα που έχει βάση για top box.

Το εργονομικό «τρίγωνο» σέλας, πατώματος και τιμονιού έχει επανασχεδιαστεί για να βελτιώσει την οδηγική άνεση και να παρέχει καλύτερο έλεγχο του σκούτερ. Το τιμόνι έχει τώρα τοποθετηθεί ψηλότερα και φιλοξενεί τον νέο πίνακα οργάνων με νέα έγχρωμη οθόνη 5 ιντσών με λειτουργίες Day και Night.

Η οθόνη παρέχει πληροφορίες, συμπεριλαμβανομένης της μέσης και στιγμιαίας κατανάλωσης καυσίμου και ενός υπολογιστή ταξιδιού που εμφανίζει δεδομένα διαδρομής και χιλιομέτρων.

Το νέο στυλ του Liberty ενισχύεται περαιτέρω από τους τροχούς, διαστάσεων 16″ μπροστά και 14″ πίσω, με νέες τρίμπρατσες (διπλές) ζάντες που φέρουν μια σπορτίβικη πινελιά.

Το πλαίσιο Liberty είναι κατασκευασμένο από σωλήνες χάλυβα υψηλής αντοχής, με μικρό μεταξόνιο 1.350 mm για τα μοντέλα 125 και 150 και (για κάποιο λόγο) μεγαλύτερο στα 1.370 mm για την έκδοση 50 cc.

Ο μεγάλης διαμέτρου μπροστινός τροχός 16 ιντσών διαθέτει ελαστικό 90/80, ενώ ο πίσω τροχός 14 ιντσών ένα ελαστικό διάστασης 100/80.

Το σύστημα πέδησης διαθέτει μπροστινό δίσκο διαμέτρου 240 mm με δαγκάνα δύο εμβόλων και πίσω – όχι δισκόφρενο – αλλά δυστυχώς ταμπούρο διαμέτρου 140 mm. Οι εκδόσεις 125 και 150 συνοδεύονται από ABS.

Το Piaggio Liberty διατίθεται σε τρεις εκδόσεις κινητήρα—50, 125 και 150 cc— για να καλύψει κάθε ανάγκη μετακίνησης.

Η ελαφριά και ευέλικτη έκδοση 50 cc είναι ιδανική για νεαρούς αναβάτες/αναβάτριες συμπεριλαμβανομένων των νεοεισερχόμενων στους δυο τροχούς.

Ο 50άρης τετράχρονος κινητήρας είναι φιλικός και οικονομικός, καταναλώνοντας μόλις 2,5 λίτρα ανά 100 km στον κύκλο WMTC. Τα μοντέλα 125 και 150 τροφοδοτούνται από έναν αερόψυκτο, μονοκύλινδρο, 4-χρονο κινητήρα με τρείς βαλβίδες (δύο εισαγωγής, μία εξαγωγής) και έναν εκκεντροφόρο και βελτιωμένο ηλεκτρονικό σύστημα ψεκασμού καυσίμου.Η βελτιστοποιημένη θέση του μπεκ ενισχύει περαιτέρω την απόδοση των εκπομπών. Αυτοί οι κινητήρες έχουν εξελιχθεί στο κέντρο έρευνας και εξέλιξης του Ομίλου Piaggio, με τους μηχανικούς να επικεντρωνονται στη μείωση των μηχανικών τριβών για μεγιστοποίηση της αξιοπιστίας, της απόδοσης με ταυτόχρονη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου.

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την κατανάλωση καυσίμου στα μόλις 2,5 λίτρα ανά 100 km για το 125 και 2,7 λίτρα ανά 100 km για το 150, στοιχεία που βασίζονται στον κύκλο WMTC.

Η επιλογή των τριών βαλβίδων της κεφαλής θεωρήθηκε από την Piaggio ως η πιο αποτελεσματική, βελτιώνοντας την εισαγωγή καυσίμου και ενισχύοντας την απόδοση του κινητήρα σε σύγκριση με τους κινητήρες δύο βαλβίδων.

Μια σύγχρονη ECU διαχειρίζεται τους χάρτες χρονισμού ανάφλεξης, μείγματος και φάσεων.

Το νέο Liberty (50, 125 και 150) είναι διαθέσιμο και στους τρείς κυβισμούς σε δύο ξεχωριστές εκδόσεις. Το Piaggio Liberty είναι διαθέσιμο σε δύο μόνο χρώματα τα: Bianco Luna (Λευκό) και Nero Abisso (Μαύρο).

Η πίσω σχάρα, το κάλυμμα της εξάτμισης και οι καθρέπτες είναι μαύροι ματ. Οι τροχοί, τα πλαϊνά διακοσμητικά στοιχεία, το πλαίσιο του πίσω φωτιστικού σώματος, οι ενδείξεις και το νέο λογότυπο Liberty είναι όλα διακοσμημένα με κομψό ασημένιο σατέν χρώμα.

Το Piaggio Liberty S (Sport) προσφέρει τέσσερις χρωματικές επιλογές: Bianco Luna (Λευκό), Nero Meteora (Μαύρο), Grigio Materia (Γκρι) και Blu Ardesia (Μπλε). Οι τροχοί, τα πλαϊνά διακοσμητικά, το πλαίσιο πίσω στοπ, τα πλαίσια των φλας και το νέο λογότυπο Liberty έχουν φινίρισμα σε γυαλιστερό μαύρο στην έκδοση S.

Ορισμένα στοιχεία, συμπεριλαμβανομένων λεπτομερειών πάνω στις ζάντες και της επένδυσης γύρω από τη γραβάτα στην ποδιά είναι χρώματος μπλε.

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ