fbpx

PIAGGIO 1: Πρώτη στα ηλεκτρικά σέρνει το χορό!

Σφήνα στην ηλεκτροκίνηση με το νέο μοντέλο Piaggio 1 – με χαμηλή τιμή πώλησης

Πρώτη η Piaggio – και μπράβο της! – από τις μεγάλες εταιρίες σκούτερ αποφασίζει “να μπει στα βαθιά” και να κάνει κίνηση προς τα ηλεκτροκίνητα σκούτερ με το μοντέλο Piaggio 1, το οποίο θα διατίθεται σύντομα στην αγορά σε τρεις εκδόσεις σε “συμφέρουσες τιμές”.

Τι μας λέει το δελτίο τύπου της εταιρίας; Μας λέει ό,τι: “το Piaggio 1 συνδυάζει τεχνικά χαρακτηριστικά των σύγχρονων ηλεκτρικών σκούτερ – ευελιξία και μικρό βάρος για καθημερινές μετακινήσεις στην πόλη, σε συνδυασμό με την πρακτικότητα”, όλα καλά μέχρι εδώ, αφού τα παραπάνω χαρακτηριστικά ισχύουν για οποιοδήποτε σκούτερ στον κόσμο και βέβαια δεν πρέπει να ξεχνάμε πως το Piaggio 1 δεν είναι η πρώτη απόπειρα της ιταλικής σκουτερο-μάνας εταιρίας στα ηλεκτρικά σκούτερ.

Για την ακρίβεια, είναι η δεύτερη προσπάθεια της Piaggio, αφού εδώ και καιρό πωλούνται στην αγορά (και στην ελληνική) οι Vespa Elettrica, με πολύ μέτρια εμπορική επιτυχία. Και φυσικά οι Vespa αυτές διέθεταν στο ακέραιο τα παραπάνω χαρακτηριστικά για τα οποία διαφημίζονται τώρα τα Piaggio 1. Αλλού είναι η ουσία, λοιπόν.

Ο κυριότερος λόγος που “δεν περπάτησαν” σε πωλήσεις οι κομψότατες κατά τ’ άλλα Vespa, πέρα από τις μέτριες επιδόσεις τους, ήταν οι υψηλές τιμές τους (6.390 και 6.590 €).

Αυτό το τελευταίο, σημαντικό “μειονέκτημα” σκοπεύει να χτυπήσει η Piaggio με το λανσάρισμα των νέων της ηλεκτρικών σκούτερ, αφού οι τιμές τους ξεκινούν από τα 2.690 € της πιο “αδύναμης” έκδοσης και φτάνουν τις 3.290 €, τιμές πριν από την επιδότηση του προγράμματος “Κινούμαι Ηλεκτρικά”.

Η ιταλική εταιρία θα προσφέρει λοιπόν τα νέα ηλεκτρικά σκούτερ της σε ανταγωνιστικές “τιμές Κίνας”, αν και δεν έχει ανακοινωθεί ακόμα σε ποιο σημείο του πλανήτη θα φτιάχνονται τα σκούτερ. Τα Piaggio 1 από πλευράς διαστάσεων είναι μικρά και παράλληλα έχουν χαμηλό βάρος, αφού ζυγίζουν με τις μπαταρίες 80 με 90 κιλά.

Η εμφάνισή τους είναι μάλλον απλή, με την καινοτομία ότι το τιμόνι είναι σωληνωτό και γυμνό και οι δυο προβολείς βρίσκονται απομακρυσμένοι ο ένας από τον άλλο πάνω στην ποδιά, σε μια τολμηρή σχεδιαστική κίνηση που μας επιστρέφει στο παρελθόν, μιας και θυμίζει σκούτερ της δεκαετίας του 1990.

Επίσης άλλη μια ιδιαιτερότητα είναι ότι η μπροστινή ανάρτηση είναι με μονό υστερούντα βραχίονα και ένα αμορτισέρ – μια ιδιαίτερη, παλαιάς τεχνολογίας ανάρτηση που συναντάται πλέον μόνο πάνω στις Vespa σε όλο τον κόσμο των σκούτερ, κι αυτό για λόγους παράδοσης.

Η πρωτοτυπία του Piaggio 1 θα είναι το γεγονός ότι ο αποθηκευτικός χώρος κάτω από τη σέλα είναι αρκετός ώστε να φιλοξενεί ένα φουλφέις κράνος.

Η μπαταρία του Piaggio 1 είναι αφαιρούμενη και μπορεί να φορτιστεί οπουδήποτε. Δύο μπαταρίες θα είναι διαθέσιμες: χωρητικότητας 1,4 kWh (για την έκδοση Piaggio 1) και 2,3 kWh (εκδόσεις Piaggio 1+ και Piaggio 1 Active). Tα βάρη των μπαταριών ανακοινώνεται στα 10 και 15 κιλά, αντίστοιχα.

Ο ηλεκτροκινητήρας έχει ισχύ 1,6 ίππων (Piaggio 1) ή 2,7 ίππων (Piaggio 1+, Piaggio 1 Active), ενώ κατά την επιβράδυνση θα γίνεται ανάκτηση ενέργειας προς την μπαταρία.

Η Piaggio ανακοινώνει χρόνους επαναφόρτισης 6 ωρών (μέσω οικιακής πρίζας) ενώ οι μπαταρίες μπορούν να κάνουν 800 κύκλους επαναφόρτισης μέχρι να φτάσουν στο 70% της χωρητικότητάς τους.

Το Piaggio 1 έχει επίπεδο πάτωμα και στο τιμόνι υπάρχει οθόνη LCD 5,5 ιντσών, αλλά και Keyless συστήματος. Παράλληλα, θα υπάρχει και θύρα παροχής ρεύματος USB.

Λεπτομερέστερα οι τρεις εκδόσεις του Piaggio 1 έχουν τα εξής χαρακτηριστικά:

Piaggio 1

Τελική ταχύτητα 45 km/h και αυτονομία έως και 55 km σε λειτουργία ECO, έως 48 km σε λειτουργία SPORT (κύκλος WMTC)
Το Piaggio 1 διατίθεται και σε έκδοση με τελική ταχύτητα 25 km/h, που οδηγείται χωρίς άδεια οδήγησης από πρόσωπα που έχουν συμπληρώσει την ηλικία των 15 ετών.

Piaggio 1+

Τελική ταχύτητα 45 km/h και αυτονομία έως και 100 km σε λειτουργία ECO, έως 68 km σε λειτουργία SPORT (κύκλος WMTC)

Piaggio 1 Active

Τελική ταχύτητα 60 km/h και αυτονομία έως και km σε λειτουργία ECO, έως 66 km σε λειτουργία SPORT (κύκλος WMTC)

Περισσότερες πληροφορίες: www.piaggio.com/gr

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ