fbpx

Honga Giorno+: Ρετρό ομορφία που δυστυχώς δεν φτάνει Ευρώπη 

Παρουσίαστηκε η νέα, εκσυγχρονισμένη εκδοχή του Honda Giornio, που όμως περιορίζεται στην ασιατική αγορά.  

Το όνομα Giorno είναι γνωστό στην αγορά των σκούτερ της Νοτιοανατολικής Ασίας, καθώς αποτελεί την πρόταση της Honda σε μια κατηγορία που ανθίζει πολύ τα τελευταία χρόνια.  

Τα λεγόμενα retro σκούτερ, αποτελούν ουσιαστικά μοντέλα που τραβάνε την έμπνευσή τους από τη δεκαετία του 1960 και τους Mods, φέρνοντας αυτόν τον σχεδιασμό στη νέα εποχή, με όλα τα τεχνολογικά προχωρήματα που αυτή επιβάλλει.  

Το πρώτο Giorno βγήκε στην αγορά το 1992 και πλέον – πάνω από 30 χρόνια μετά – η Honda παρουσίασε το Giorno+, το οποίο όπως και τα προηγούμενα δυστυχώς δεν θα το δούμε στην Ευρώπη. 

Εμφανισιακά είναι λες και βγήκε από ταινία εποχής της δεκαετίας του ‘70 με το Hippy Trail της Νοτιοανατολικής Ασίας να βρίσκεται στα φόρτε του, ειδικά στον κρεμ χρωματισμό με την καφέ σέλα και τα καφέ γκριπ.  

Οι γραμμές του είναι απλές και “στρογγυλές” χωρίς επιθετικές γωνίες ή κάτι το οποίο να τραβάει το μάτι περισσότερο και να χαλάει την ομοιομορφία και την “ροή” του.  

Να σημειώσουμε μάλιστα εδώ ότι ακόμα και σχεδιαστικά αυτή είναι μια πολύ “εκμοντερνισμένη” έκδοση σε σχέση με τα προηγούμενα μοντέλα.  

Στην καρδιά του βρίσκεται ένας μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος, τετραβάλβιδος κινητήρας 125cc, ο οποίος αποδίδει 11,5 ίππους στις 8.750 σ.α.λ. και 11,6 Nm ροπής στις 5.250 σ.α.λ.  

“Παράταιρο” σε έναν τόσο κλασικό σχεδιασμό φαίνεται το σύστημα Start Stop και το Keyless, όμως το Giorno+ τα έχει και τα δύο.  

Όπως προαναφέραμε άλλωστε, τα retro σκούτερ έχουν την εμφάνιση του παλιού, χωρίς όμως να χάνουν σε τίποτα σε σχέση με το καινούριο.  

Το ίδιο ισχύει και για τον πίνακα οργάνων, ο οποίος αποτελείται από μια πλήρως ψηφιακή, LCD οθόνη.  

Κάτω από τη σέλα υπάρχει αποθηκευτικός χώρος 30 λίτρων, ένα καλό νούμερο για σκούτερ των 125cc, ενώ για μικρότερα αντικείμενα ο αναβάτης έχει στην διάθεσή του ένα ντουλαπάκι στο αριστερό μέρος της ποδιάς (2,4 λίτρων) με θύρα φόρτισης USB.  

H εικόνα των “φορτωτικών” δυνατοτήτων του Giorno+ συμπληρώνεται από τον γάντζο, που μαζί με το επίπεδο πάτωμα επιτρέπει στον αναβάτη να κουβαλήσει και ογκοδέστερα αντικείμενα.  

Το βάρος του είναι μόλις 116 κιλά με γεμάτο το μικρό ντεπόζιτο των 5,4 λίτρων, ενώ πρόκειται για ένα γενικά μαζεμένο σκούτερ, με πλάτος μόλις 681mm, μεταξόνιο 1312mm και ύψος σέλας στα 780mm, με 12” τροχούς.  

Δυστυχώς, παρά το ιταλικό του όνομα και την ιταλική του σχεδίαση, το Honda Giorno+ είναι από τα σκούτερ που δεν δούμε στην Ευρώπη και μπορούμε μόνο να το “θαυμάζουμε” από μακριά.  

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ