Το μικρό SH ορμάει ξανά
Το πιο προσιτό μοντέλο της σειράς των SH ανανεώνεται για το 2021, έχοντας πλέον νέο πλαίσιο, νέο κινητήρα και πρακτικές προσθήκες εξοπλισμού.
Ξεκινώντας από τη σχεδίαση, το SH Mode 125 απέκτησε νέο LED προβολέα και πινελιές ανανέωσης στα σημεία, που αναδεικνύουν ένα πιο πολυτελές προφίλ σε σχέση με την προκάτοχο έκδοση.
Πέραν της αισθητικής όμως, βελτιώθηκαν επίσης η άνεση και η πρακτικότητα, με την επέκταση του δαπέδου κατά 10 χιλιοστών πιο μπροστά, την αύξηση του αποθηκευτικού χώρου κάτω από την σέλα κατά μισό λίτρο (18,5 λίτρα συνολικά) και το νέο ντουλαπάκι στα αριστερά της ποδιάς, που στο εσωτερικό του φέρει θύρα φόρτισης USB–A τύπου.
To “Smart Key” αποτελεί άλλη μια πρακτική προσθήκη στο SH Mode 125, επιτρέποντας στον αναβάτη να κλειδώνει και να εκκινεί το scooter χωρίς την χρήση κλειδιού, με τον κεντρικό διακόπτη να ενεργοποιείται όταν αναγνωρίσει σε κοντινή απόσταση το ασύρματο μπρελόκ του συστήματος.
Ο μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος και τετραβάλβιδος κινητήρας, τεχνολογίας eSP+, φέρει τις απαραίτητες αλλαγές ώστε να συμμορφωθεί με τις Euro 5 προδιαγραφές, χωρίς να σημειώνονται μεταβολές στην ισχύ του, που ανακοινώνεται στους 11,2 ίππους στις 8.500 σ.α.λ., και στα 1,2 kgm στις 5.000 σα.λ.
Στις αλλαγές, συμπεριλαμβάνονται η διαφορετική διάμετρος και διαδρομή του μονού εμβόλου στα 53,5x55 χλστ (από 52,4x57,9 χλστ.) και η αύξηση της συμπίεσης σε λόγο 11,5:1 (από 11:1).
Σύμφωνα πάντα με τη Honda, η κατανάλωση του νέου SH 125 Mode έχει βελτιωθεί, παραμένοντας… ίδια. Ουσιαστικά, τόσο στην προηγούμενη έκδοση όσο και στη νέα, οι – επίσημες – τιμές κατανάλωσης είναι 50 χλμ. ανά λίτρο καυσίμου, με το ρεζερβουάρ των 5,5 λίτρων να προσδίδει και στις δύο περιπτώσεις μια αυτονομία της τάξεως των 275 χλμ.
Αυτό που έχει αλλάξει, είναι ότι για την 2021 έκδοση, η μέτρηση έχει γίνει βάση του WTMC πρότυπου, ενώ για το προηγούμενο SH 125 Mode δεν αναφερόταν το πρότυπο μετρήσεων και σημειωνόταν ότι το Start – Stop σύστημα ήταν σε λειτουργία.
Το WTCM, για την ιστορία, είναι ένα πρότυπο μετρήσεων κατανάλωσης και εκπομπής καυσαερίων, ειδικά για μοτοσυκλέτες και μηχανοκίνητα δίτροχα, το οποίο έχει καθιερωθεί από το παγκόσμιο φόρουμ για την εναρμόνιση των τεχνικών κανονισμών οχημάτων, υπό την αιγίδα της διαρκούς οικονομικής επιτροπής των Ηνωμένων Εθνών για την Ευρώπη.
Με λίγα λόγια, η κατανάλωση του SH 125 Mode 2021 είναι «official», ενώ αυτή του προηγούμενου SH 125 Mode, επαφιόταν στην ειλικρίνεια της Honda. Δεν το κάνει μόνο η Honda αυτό βέβαια, αλλά όλοι οι κατασκευαστές.
Επιστρέφοντας μετά από αυτή την παρένθεση στα του νέου SH 125 Mode, αλλαγές έχουμε και στο πλαίσιο, που είναι επανασχεδιασμένο, βάση της eSAF αρχιτεκτονικής.
Το “eSAF” προκύπτει από το “enhanced Smart Architecture Frame” κατασκευάζεται από πρεσαριστό ατσάλι και, όπως αναφέρει η Honda, είναι ελαφρύτερο και πιο άκαμπτο. Πάντως το συνολικό βάρος είναι αυξημένο, στα 118 κιλά, από 116 κιλά.
Η επανασχεδίαση του πλαισίου επέφερε μεταβολές και στα γεωμετρικά χαρακτηριστικά, με τη γωνία κάστερ στις 26° 30 μοίρες και το ίχνος στα 69.5 χλστ, από 27° μοίρες και 68 χλστ. αντιστοίχως, ενώ το μεταξόνιο παρέμεινε το ίδιο, στα 1.305 χλστ.
Νέοι είναι και οι τροχοί του SH 125 Mode, με μόνη διαφορά τη σχεδίαση τους, που συντείνει στη γενικότερη αύρα «φρεσκάδας» που αποπνέει η αναβάθμιση του 2021 στον στυλιστικό τομέα. Παραμένουν σε διαστάσεις 16 ιντσών μπροστά και 14 ιντσών πίσω, και φέρουν νέα ελαστικά (80-90-16” & 100/90-1”), μειωμένης αντίστασης στην κύλιση κατά 4% σύμφωνα με τη Honda, χωρίς να κατονομάζεται η κατασκευάστρια εταιρεία/προμηθευτής.
Τέλος, τα φρένα παραμένουν ως έχουν, αποτελούμενα από μονό δίσκο διαμέτρου 220 χλστ. μπροστά και για άλλη μια φορά από ταμπούρο 130 χλστ. πίσω, που συνδυάζονται μέσω συστήματος CBS.