fbpx

HONDA FORZA 125 ABS, 2015: ΑΣΤΑΜΑΤΗΤΗ Η HONDA

Πλήρης η επίθεση στα 125άρια

Ενισχύει διαρκώς τη θέση της στη μικρή κατηγορία των σκούτερ η Honda παρουσιάζοντας ένα ακόμα 125άρι. Το νέο Honda Forza 125 είναι μοντέλο 2015 αποτελεί την πιο σπορ και “maxi scooter” έκδοση της εταιρίας, χρησιμοποιώντας και πάλι τον γνωστό κινητήρα eSP με idle stop.

2015_Forza_125(6)

Bάλτε τα 125άρια της Honda στη σειρά! SH, SH mode, PCX κι αυτά μόνο στην Ευρώπη, γιατί στην Ν.Α. Ασία κυκλοφορούν 5-6 ακόμα μοντέλα με τον ίδιο κινητήρα, που μέσω της εξέλιξής του και των χαμηλών μηχανικών τριβών (και όχι μόνο) καταφέρνει χαμηλή κατανάλωση καυσίμου.

2015_Forza_125(4)

2015_Forza_125(8)

Το ενδιαφέρον των εταιριών για τη μικρή κατηγορία των 125 κυβικών οφείλεται στο γεγονός ότι τα 125 κυβικά είναι η “είσοδος” των αρχαρίων στους δυο τροχούς, ενώ υπάρχουν περιπτώσεις (όπως η Γαλλία) που κάποιος μπορεί να οδηγεί δίτροχο 125 κυβικών με δίπλωμα αυτοκινήτου.

Στην Ελλάδα αντίστοιχα – έτσι για να μην ξεχνιόμαστε – ούτε μοτοποδήλατο 50cc δεν μπορείς να οδηγήσεις. Φαίνεται ότι οι Γάλλοι οδηγοί είναι πιο ώριμοι και έχουν μεγαλύτερες ικανότητες σύμφωνα με αυτούς που μας κυβερνούν.

2015_Forza_125

Το ολοκαίνουργιο σκούτερ της Honda έχει σπορ επιρροές – πέρα από τη σαφή συνολική τοποθέτηση που είναι τα maxi scooter (ή GT scooter) διαθέτει ισχυρό κινητήρα, επιθετική εμφάνιση, μεγάλες διαστάσεις (και αρκετά κιλά είναι αλήθεια) όπως και ντεπόζιτο και ευμεγέθη αποθηκευτικό χώρο. Οι Γάλλοι συντάκτες ειδικού τύπου μόλις το είδαν άρχισαν να μιλούν για άμεσο αντίπαλο του πολύ πετυχημένου και best seller στη Γαλλία Yamaha X-Max 125, στο οποίο Χ-Μax πρέπει να ομολογήσουμε βεβαίως ότι μοιάζει αισθητικά το νέο Forza 125… Από την άλλη δανείζεται στοιχεία-πινελιές και από το γνωστό μας Forza 300 και το Integra.

H Honda πάντως αναφέρει ότι σχεδίασε το νέο, μικρό Forza για τους ευρωπαίους σκουτερίστες, που ζητούν κάτι περισσότερο από ένα 125άρι: καλύτερες επιδόσεις, ευελιξία και αυξημένη πρακτικότητα για δυο άτομα.

1-2015_Forza_125(1)

2015_Forza_125(u2)

Η εμφάνιση του Forza έχει μελετηθεί ώστε να μεταφέρει δυναμισμό, νεωτερικότητα και σπορ αίσθηση. Τα φωτιστικά σώματα είναι πλήρως LED. Κάτω από την σχετικά χαμηλή σέλα (780mm), που είναι αρκετά μεγάλη για αναβάτη και συνεπιβάτη, υπάρχει αποθηκευτικός χώρος 48 λίτρων στον οποίον η εταιρία δηλώνει ότι χωρούν δυο κράνη φουλφέις.

Στο ντουλαπάκι που υπάρχει στην ποδιά μπορεί να μεταφερθεί μπουκάλι νερού, ενώ υπάρχει και παροχή ρεύματος 12V. Η ζελατίνα είναι ρυθμιζόμενη (!) σε έξι θέσεις και ανεβοκατεβαίνει 12 εκατοστά.

2015_Forza_125t

Ο κινητήρας του Honda Forza 125, 2015 διαθέτει νέο κύλινδρο και αποδίδει 14,0 ίππους στις 8.750 σ.α.λ, με τη ροπή να φτάνει τα 1,2 kgm, στις 8.250 σ.α.λ.

Ο κινητήρας με τον έναν εκκεντροφόρο και τις 4 βαλβίδες έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να προσφέρει καλές επιταχύνσεις και τελική, αλλά και καλή κατανάλωση καυσίμου (eSP με μειωμένες εσωτερικές τριβές και σύστημα idle stop, που σβήνει τον κινητήρα όταν σταματάει το σκούτερ και τον ξεκινάει και πάλι με ένα απλό γύρισμα του γκαζιού).

2015_Forza_125(1)

Η ανακοινώσιμη κατανάλωση είναι στα 2,3 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα, επίδοση που σε συνδυασμό με το μεγάλης χωρητικότητας ρεζερβουάρ των 11,5 λίτρων (!) θα προσφέρει μεγάααλη αυτονομία.

Αν υποθέσουμε ότι κάποιος πετυχαίνει τα 2,3 λίτρα στα 100 km, αυτό σημαίνει ότι το ντεπόζιτο θα του αρκεί για 500 χιλιόμετρα μέχρι τον επόμενο ανεφοδιασμό!

2015_Forza_125(7)

Το σωληνωτό πλαίσιο με πλατύ και ψηλό τούνελ (γέφυρα) ανάμεσα στα πόδια του αναβάτη, συνεργάζεται με ένα συμβατικό τηλεσκοπικό πιρούνι που χρησιμοποιεί καλάμια 33 διαμέτρου χιλιοστών, ενώ πίσω υπάρχουν δύο αμορτισέρ με ρύθμιση προφόρτισης ελατηρίου σε επτά θέσεις.

Οι τροχοί είναι 15 ιντσών μπροστά και 14 πίσω, και σε καθέναν από αυτούς υπάρχει και ένας δίσκος, ένα σε κάθε τροχό διαμέτρου 256 mm μπροστά και 240mm διαμέτρου στον πίσω. Θα υπάρχει μοντέλο χωρίς αλλά και με (δικάναλο) ABS στα φρένα. Το μεταξόνιο βρίσκεται στα 1.490 mm και η γωνία κάστερ στις 26.5 ° Οι διαστάσεις των ελαστικών είναι 120 / 70 – 15 μπροστά και 140 / 70 – 14 πίσω.

2015_Forza_125(9)

Τα όργανα του Honda Forza 125 διαθέτουν δυο αναλογικά όργανα δεξιά-αριστερά (κοντέρ και στροφόμετρο) και στο κέντρο μια οθόνη LCD υψηλής ευκρίνειας με πλήθος ενδείξεων.

Το βάρος που ανακοινώνεται είναι τα 162 γεμάτα κιλά, στην έκδοση με ABS και 161 κιλά για την απλή έκδοση χωρίς ABS). Το Forza 125 θα διατίθεται σε 5 χρωματικούς συνδυασμούς: Γκρι, λευκό, ασημί, λευκό ματ-μπλε, μαύρο-καφέ.
2-2015_Forza_125

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
ΤΙΜΗ:
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ:Τετράχρονος, μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος, 1ΕΕΚ, 2 βαλβίδες, με ψεκασμό
ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ:14,0 ίπποι, στις 8.750 σ.α.λ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Τηλεσκοπικό πιρούνι, καλάμια διαμ. 33 χλστ./ Δυο αμορτισέρ
ΦΡΕΝΟ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
Δίσκος 256mm/ Δίσκος 240mm
ΤΡΟΧΟΣ
ΜΠΡΟΣΤΑ / ΠΙΣΩ:
15 ίντσες/14 ίντσες ( ελαστικά 120 / 70 - 15 μπροστά και 140 / 70 – 14 πίσω)
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ:1.490 mm
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ:780mm
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ:11,5 lt
ΒΑΡΟΣ:162 κιλά
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ:

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ