fbpx

Honda Forza 125 2022: Premium σκούτερ 125cc

To μικρό Maxi GT της Honda

Με νέα χρώματα για το 2022, το Honda Forza 125 παραμένει στην κορυφή των premium, σπορ GT σκούτερ της Honda. Στον εξοπλισμό του περιλαμβάνονται Traction Control HSTC, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη ζελατίνα, θύρα USB TypeC, αποθηκευτικός χώρος για δύο fullface κράνη, φωτισμός full LED και λειτουργία Smart Key.

Το Honda Forza 125 σχεδιάστηκε για απαιτητικούς Eυρωπαίους αγοραστές που έχουν τις μέγιστες απαιτήσεις από το σκούτερ τους, σε όλους τους τομείς. Από το 2015 που κυκλοφόρησε, έχει υπερβεί κάθε προσδοκία, ενώ κάθε χρόνο εξελίσσεται σύμφωνα με το feedback των πελατών, και μέχρι σήμερα οι πωλήσεις του ξεπερνούν τις 80.000 μονάδες.

Από την πρώτη στιγμή, η δημοτικότητα του Forza 125 ανέβηκε στα ύψη και η επιτυχία του στις πωλήσεις ήταν άμεση, χάρη σε ένα ολοκληρωμένο μίγμα σπορ και ‘GT’ στοιχείων, σε συνδυασμό με μία ξεχωριστή σχεδιαστική φιλοσοφία.

Μία ζωηρή, νέα τετραβάλβιδη έκδοση του κινητήρα eSP (‘enhanced Smart Power’) της Honda, οι συμπαγείς διαστάσεις, το σπορ ταμπεραμέντο και η ευκολία χειρισμού του χάριζαν ευελιξία στην πυκνή κυκλοφορία της πόλης, ενώ η άνεση, η προστασία από τον αέρα και η ισχύς στις υψηλές στροφές δεν έπαυαν να υπόσχονται άνετες μετακινήσεις μεγάλων αποστάσεων στον αυτοκινητόδρομο.

Επιπλέον, οι άφθονοι χώροι, οι premium λεπτομέρειες, η νέα αιχμηρή αισθητική και η ποιότητα κατασκευής της Honda, είναι στοιχεία που εκτόξευσαν τη δημοτικότητά του.

Παράλληλα, ποτέ δεν παρέμεινε στάσιμο. Το Forza 125 18YM – ακολουθώντας μία εξελικτική πορεία –  ανανεώθηκε πλήρως αισθητικά, με πιο σπορ στυλ και αναβαθμίσεις επικεντρωμένες στον αναβάτη, όπως φωτισμό full LED και ηλεκτρική ζελατίνα. Το 21YM απόκτησε πρόσθετη γοητεία και λειτουργική πρακτικότητα.

2. Επισκόπηση μοντέλου

Το 2022 εφαρμόστηκαν αισθητικές βελτιώσεις στα εμπρός και πλαϊνά φέρινγκ, στους καθρέπτες, τα πίσω πλαϊνά πάνελ, και τα καλύμματα του κινητήρα, για τη στυλιστική ανανέωση του Forza 125 και τη δημιουργία μιας πιο κομψής συνολικής εμφάνισης, σε συνδυασμό με τη βελτίωση της αεροδυναμικής.

Η επανασχεδιασμένη ηλεκτρική ζελατίνα έχει μεγαλύτερο εύρος ρύθμισης κατά 40mm για μεγαλύτερη προστασία από τον αέρα. Μία θύρα USB αντικατέστησε την υποδοχή ACC.

Το πλαίσιο παρέμεινε ίδιο, αλλά ο τετραβάλβιδος, υδρόψυκτος κινητήρας SOHC απόκτησε το traction control Honda Selectable Torque Control (HSTC) για διατήρηση της πρόσφυσης στον πίσω τροχό. Επίσης αναβαθμίστηκε ώστε να πληροί τις προδιαγραφές EURO5.

Για το 22YM, δύο νέες χρωματικές επιλογές αναδεικνύουν περαιτέρω το στυλ του.

3. Κύρια Χαρακτηριστικά

3.1 Στυλ & Εξοπλισμός

  • Ηλεκτρική ζελατίνα με εύρος ρύθμισης 180mm,
  • Χώρος για δύο fullface κράνη κάτω από τη σέλα, θύρα φόρτισης USB
  • Λειτουργία εκκίνησης μέσω Smart Key και (προαιρετικό) top box 45 λίτρων
  • Λειτουργία προειδοποίησης απότομου φρεναρίσματος (ESS) ενημερώνει τους άλλους οδηγούς σε φρεναρίσματα έκτακτης ανάγκης

To Honda Forza 125 διαθέτει ζελατίνα ηλεκτρικά ελεγχόμενη από έναν διακόπτη στο αριστερό γκριπ, που ρυθμίζεται σε μία συνολική διαδρομή 180mm. Είναι σχεδιασμένη ώστε να παρέχει προστασία από τον αέρα, προωθώντας τη ροή του πάνω από το κεφάλι του αναβάτη και περιορίζοντας τους θορύβους.

Προσφέρει καλύτερη σταθερότητα και άνεση σε υψηλότερες ταχύτητες και για μεγαλύτερες αποστάσεις – ενώ μπορεί να χαμηλώνει ανά πάσα στιγμή, για αίσθηση ελευθερίας στην πόλη.

Για άνεση στις υψηλότερες ταχύτητες, ένας μεγαλύτερος μπροστινός αεραγωγός διαχειρίζεται την αρνητική πίεση μπροστά από τον αναβάτη, μειώνοντας τη φυσική τάση του αέρα να πιέζει το σώμα του αναβάτη προς τα πίσω.

Σμιλεμένες με κριτήριο το στυλ και την αεροδυναμική απόδοση, οι έντονες γραμμές του Forza 125 διαμορφώνουν μία απέριττη και μοντέρνα εμφάνιση, δημιουργώντας μία αίσθηση δυναμικού σπορ χαρακτήρα και διακριτικής πολυτέλειας.

Οι λέξεις-κλειδιά της ομάδας σχεδίασης – ‘επιθετικό’, ‘τεχνικό’ και ‘δυναμικό’ – αποτυπώνονται σε ένα σπόιλερ κάτω από τον προβολέα, στο ανανεωμένο φέρινγκ με τη χαρακτηριστική γραμμή ‘Z’ και σε μία έντονα ανοδική χαρακτηριστική γραμμή στα πίσω πλαϊνά πάνελ, που δημιουργούν μία αίσθηση επιτάχυνσης.

Το πλάτος τιμονιού παραμένει στα 750mm, όπως και το ύψος των καθρεπτών στα 1125mm – ιδανικές διαστάσεις για μέγιστη ευελιξία στους πολυσύχναστους δρόμους της πόλης. Το ύψος της σέλας έχει μείνει ίδιο στα 780mm. Παρέχεται άφθονος χώρος για δύο αναβάτες, οι οποίοι μπορούν να ταξιδεύουν με άνεση και ασφάλεια. Όλα τα φώτα είναι τεχνολογίας LED.

Δύο κράνη φουλφέις χωράνε κάτω από το σέλα, ενώ υπάρχει δυνατότητα διαχωρισμού του αποθηκευτικού χώρου για τη μεταφορά ενός κράνους και / ή ενός αδιάβροχου και τσαντών διαστάσεων A4.

Το μπροστινό αριστερό ντουλάπι εσωτερικά της ποδιάς κλειδώνει και ο εσωτερικός χώρος μπορεί να διαμορφωθεί ανάλογα με τη χρήση που επιθυμεί ο αναβάτης – μεταφορά τηλεφώνου και μπουκαλιού, για παράδειγμα. Μία θύρα φόρτισης USB αντικαθιστά την πρίζα ACC 12V.

Το Smart Key του Forza 125, πέραν του ότι ελέγχει τον κεντρικό διακόπτη και την κλειδαριά στο ντουλαπάκι, είναι συμβατό και με το προαιρετικό Smart top box 45L. Με το Smart Key στην τσέπη του αναβάτη, το top box κλειδώνει αυτόματα όταν αυτός απομακρύνεται, ενώ μπορεί να το κλειδώσει και ο ίδιος από το κλειδί. Για να μην μειωθεί ο αποθηκευτικός χώρος, ο μηχανισμός ελέγχου τοποθετήθηκε στο πίσω τμήμα του scooter.

Τα όργανα περιλαμβάνουν αναλογικό ταχύμετρο και στροφόμετρο. Στο κέντρο βρίσκεται μία ψηφιακή οθόνη με 3 επιλογές ενδείξεων (modes): 1) συνολικός χιλιομετρητής, αυτονομία καυσίμου και στιγμιαία κατανάλωση, 2) μερικός χιλιομετρητής, μέση κατανάλωση και χρονόμετρο, 3) θερμοκρασία περιβάλλοντος και ανάγνωση τάσης μπαταρίας.

Το 22YM Forza 125 θα διατίθεται με τις εξής χρωματικές επιλογές:

Pearl Falcon Grey **Νέο για το 2022**

Mat Pearl Pacific Blue **Νέο για το 2022**

Pearl Nightstar Black

Mat Cynos Grey Metallic

Mat Carnelian Red Metallic

3.2 Κινητήρας

  • Κινητήρας 125 cc αποδίδει μέγιστη ισχύ 15 ίππων (11kW) με ροπή 12.2Nm
  • Ο κινητήρας υιοθετεί τεχνολογίες eSP της Honda και Idling Stop
  • Η κάλυψη 42,7km με ένα λίτρο καυσίμου, προσφέρει αυτονομία σχεδόν 500km μεταξύ των ανεφοδιασμών
  • Το Honda Selectable Torque Control (HSTC) αυξάνει την αυτοπεποίθηση του οδηγού

Ο τετραβάλβιδος, υδρόψυκτος SOHC κινητήρας τεχνολογίας eSP (enhanced Smart Power) του Forza 125 αποδίδει ισχύ 15 ίππων (11kW) στις 8.750 σαλ. με μέγιστη ροπή 12,2Nm στις 6.500 σαλ. Η διάμετρος και η διαδρομή του κυλίνδρου έχουν ρυθμιστεί στα 53,5mm x 55,5mm, ενώ η σχέση συμπίεσης είναι 11.5:1.

Εκκινώντας από στάση, το Forza 125 επιταχύνει γρήγορα (0-200m καλύπτονται σε λιγότερο από 13,3 δευτ.), με έμφαση στην απόκριση σε ταχύτητες πόλης 40-60km/h (εξαιρετικές επιδόσεις σε ρεπρίζ). Ταξιδεύει άνετα γύρω στα 90km/h και έχει τελική ταχύτητα 108km/h.

Ο κινητήρας υιοθετεί τεχνολογίες χαμηλών τριβών eSP της Honda. Ένας συμπαγής θάλαμος καύσης και ψεκασμός καυσίμου PGMFI – τροφοδοσία από φιλτροκούτι 4,7L με αυλό εισαγωγής διαμέτρου 28mm – βελτιστοποιούν την ταχύτητα καύσης και την απόδοση ψύξης. Η έξυπνη διάταξη εξαρτημάτων, όπως η αντλία λαδιού (που είναι τοποθετημένη στον στροφαλοθάλαμο) βοηθούν στη μεγιστοποίηση της απόδοσης.

Ένας έκκεντρα τοποθετημένος κύλινδρος (οffset) περιορίζει τις τριβές ανάμεσα στο έμβολο και το χιτώνιο, μεταφέροντας αποτελεσματικά την ενέργεια της καύσης στον στρόφαλο. Το χιτώνιο του κυλίνδρου διαθέτει μικροσκοπικές εγκοπές στην εξωτερική του επιφάνεια ώστε να περιορίζονται στο ελάχιστο οι παραμορφώσεις του κυλίνδρου. Αυτή η λύση μειώνει τις τάσεις στο ελατήριο του εμβόλου και κατά συνέπεια τις εσωτερικές τριβές.

Ένα υψηλής απόδοσης ψυγείο – που ενσωματώνεται στο εξωτερικό της δεξιάς πλευράς του στροφαλοθαλάμου – χρησιμοποιεί έναν μικρό, ελαφρύ ανεμιστήρα που μειώνει τις απώλειες τριβών και χαμηλώνει την αεροδυναμική αντίσταση.

Οι εσωτερικές τριβές στη μετάδοση είναι επίσης περιορισμένες χάρη στα τρία κυρίως ρουλεμάν μειωμένων τριβών, το καθένα από τα οποία είναι σχεδιασμένο για να ανταποκρίνεται στα φορτία που του αναλογούν. H πρωτεύουσα τροχαλία κίνησης έχει σχήμα πτερυγίου που μειώνει την αεροδυναμική αντίσταση ενώ η δευτερεύουσα περιορίζει τις πιέσεις στον ιμάντα, με αποτέλεσμα τον περιορισμό των απωλειών στη μετάδοση της κίνησης.

Η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη γεννήτρια-εκκινητής (μίζα) ACG χωρίς ψήκτρες είναι ενσωματωμένη στην άκρη του στροφάλου και λειτουργεί ως εκκινητής του κινητήρα αλλά και ως εναλλάκτης ρεύματος. Περιστρέφει απευθείας τον κινητήρα χωρίς θορύβους από την εμπλοκή γραναζιών. Το επανασχεδιασμένο κάλυμμα του κινητήρα και το ψαλίδι για το 21YM, ολοκληρώνουν το νέο σώμα του δίτροχου.

Το Idling Stop διακόπτει αυτόματα τη λειτουργία του κινητήρα μετά από τρία δευτερόλεπτα στο ρελαντί, όταν το Forza είναι σταματημένο και τα φρένα πατημένα. Η επανεκκίνηση του κινητήρα γίνεται απλά με το άνοιγμα του γκαζιού.

Το σύστημα έχει αθόρυβη λειτουργία, χάρη στη γεννήτρια-εκκινητή ACG. Διαθέτει δε ένα σύστημα επαναφοράς, το οποίο περιστρέφει τον στρόφαλο σε θέση πριν το χρόνο εισαγωγής, καθώς κι έναν μηχανισμό αποσυμπίεσης που περιορίζει την αντίσταση του σφονδύλου στην εκκίνηση. Το Idling Stop ‘διαβάζει’ το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας και απενεργοποιείται αυτόματα για την καλύτερη προστασία της. Η μπαταρία είναι μακράς διαρκείας, τύπου YTZ8V.

Ένας από τους αρχικούς στόχους του Forza 125 είναι να επισκέπτεται το πρατήριο ανεφοδιασμού μία φορά την εβδομάδα (για τον μέσο χρήστη). Η αυτονομία των περίπου 500km είναι εφικτή χάρη σε μία απόδοση περίπου 42,7km/l (WMTC mode) και ένα ρεζερβουάρ καυσίμου 11,5L.

Ο κινητήρας πληροί επίσης τις προδιαγραφές EURO5, που από την 1η Ιανουαρίου 2020 εισήγαγαν πολύ αυστηρότερα πρότυπα εκπομπών ρύπων συγκριτικά με το EURO4.

Σύμφωνα με αυτό, οι επιτρεπόμενες εκπομπές μονοξειδίου του άνθρακα έχουν μειωθεί σημαντικά, ενώ η μείωση των συνολικών επιτρεπόμενων εκπομπών υδρογονανθράκων έχει ξεπεράσει το 40%.

Προβλέπεται αυστηρότερος έλεγχος αυτανάφλεξης και έχει καθιερωθεί ένα όριο επιτρεπόμενων σωματιδίων.

Μία ακόμα τεχνολογία που αυξάνει την αυτοπεποίθηση του αναβάτη σε συνθήκες μειωμένης πρόσφυσης είναι η προσθήκη του Honda Selectable Torque Control (HSTC), που λειτουργεί στο παρασκήνιο και διαχειρίζεται έξυπνα την πρόσφυση στον πίσω τροχό. Μία ένδειξη ‘T’ αναβοσβήνει στην οθόνη όταν το HSTC μειώνει ενεργά την ολίσθηση του τροχού, ενώ το σύστημα μπορεί να απενεργοποιείται πλήρως.

3.3 Πλαίσιο

  • Ατσάλινο πλαίσιο, τηλεσκοπικό πιρούνι 33mm και δύο αμορτισέρ με ρυθμιζόμενη προ-φόρτιση ελατηρίων
  • Το βάρος με όλα τα υγρά είναι μόλις 161kg, συμβάλλοντας στην ευελιξία και ευχρηστία
  • Τροχοί από χυτό αλουμίνιο, εμπρός και πίσω δισκόφρενα, ABS στάνταρ εξοπλισμός

Παραμένοντας ίδιο για το 22YM, το ατσάλινο, σωληνωτό πλαίσιο του Forza 125 παρέχει την απαραίτητη ακαμψία και αντοχή για τις ποικίλες συνθήκες που θα συναντήσει. Ανθεκτικό, τηλεσκοπικό πιρούνι 33mm συνεργάζεται με δύο πίσω αμορτισέρ – με ρυθμιζόμενη προφόρτιση ελατηρίων 7 σταδίων – λειτουργώντας μέσα από ένα μονοκόμματο, αλουμινένιο ψαλίδι.

Το βάρος του Forza 125 στα 161kg πλήρες υγρών, διευκολύνει τον χειρισμό σε μικρές ταχύτητες και το παρκάρισμα. Το μεταξόνιο των 1.490mm εξασφαλίζει σταθερότητα, ενώ η γεωμετρία του τιμονιού – 26,5° γωνία κάστερ και 89mm ίχνος – παρέχει ευελιξία.

Ο μπροστινός τροχός 15 ιντσών από χυτό αλουμίνιο φοράει ελαστικό 120/70-15, ενώ ο πίσω τροχός 14 ιντσών φοράει ελαστικό 140/70-14, παρέχοντας μέγιστη πρόσφυση και άνεση στην οδήγηση. Στα φρένα υπάρχει ένας μεγάλος, μονός δίσκος 256mm μπροστά που συνδυάζεται με έναν 240mm πίσω, ενώ το 2-κάναλο ABS εξασφαλίζει καλύτερο έλεγχο σε ολισθηρές επιφάνειες.

4. Αξεσουάρ

Μία σειρά Γνήσιων Αξεσουάρ Honda διατίθεται για το Forza 125. Μεταξύ αυτών:

  • Smart top box 45L
  • Τop box 35L
  • Πίσω σχάρα (άμεση τοποθέτηση)
  • Εσωτερικές τσάντες για βαλίτσες
  • Θερμαινόμενα γκριπ

5. Τεχνικές Προδιαγραφές

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Τύπος 4χρονος, 4βάλβιδος, υδρόψυκτος
Κυβισμός 125cc
Διάμετρος & Διαδρομή 53.5mm x 55.5mm
Σχέση συμπίεσης 11.5:1
Μέγιστη ισχύς 15 PS (11,0 kW) @ 8.750 r/min
Μέγιστη ροπή 12,2 Nm @ 6.500r/min
Χωρητικότητα σε λιπαντικό 0,9L
ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑΣ
Ψεκασμός Ηλεκτρονικός PGMFI
Χωρητικότητα ντεπόζιτου 11,5L
Κατανάλωση καυσίμου 42,7km/L
ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Μίζα Ηλεκτρική
Μπαταρία 12V-7A
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Τύπος Συμπλέκτη Αυτόματος, ξηρός, φυγοκεντρικός
Τύπος κιβωτίου V-Matic
ΠΛΑΙΣΙΟ
Τύπος Ατσάλινο σωληνωτό
ΠΛΑΙΣΙΟ
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ) 2.140mm x 755mm x 1.500mm
Μεταξόνιο 1.505mm
Γωνία Κάστερ 26,
Ίχνος τροχού 89mm
Ύψος σέλας 780mm
Απόσταση από το έδαφος 145mm
Ακτίνα στροφής 2,3m
Βάρος (πλήρες υγρών) 161kg
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Τύπος Εμπρός Τηλεσκοπικό πιρούνι 33mm
Τύπος Πίσω Δύο αμορτισέρ
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος Εμπρός Χυτό αλουμίνιο
Τύπος Πίσω Χυτό αλουμίνιο
Ελαστικό εμπρός 120/70-15 56P
Ελαστικό πίσω 140/70-14 68P
ΦΡΕΝΑ
Τύπος Εμπρός Δίσκος 256mm
Τύπος Πίσω Δίσκος 240mm
ΦΩΤΙΣΜΟΣ
Προβολέας LED
Πίσω φως LED

Περισσότερες πληροφορίες: www.honda-motorcycles.gr

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ