Από την Πράγα, με μεράκι (και τεχνολογία)
Ένα εμβληματικό σκούτερ για την θρυλική τσεχοσλοβάκικη εταιρία μοτοσυκλετών CZ επιστρέφει μετά από 60 χρόνια στην παραγωγή, έστω κι αν αυτή είναι περιορισμένη, έστω κι αν έχει αφαιρέσει τον δίχρονο κινητήρα του και φοράει έναν ηλεκτρικό. Πρόκειται για την ηλεκτρική Cezeta Type 506 που θα κατασκευαστεί σε 600 μόνο κομμάτια τιμώντας τα 60α γενέθλια του σκούτερ.
Το έδαφος είναι γόνιμο για τον ερχομό κλασικών σκούτερ που αποτίνουν φόρο τιμής στο παρελθόν. Επίσης είναι γόνιμο και για τα ηλεκτρικά σκούτερ που κάνουν δειλά-δειλά τα πρώτα τους βήματα στις ευρωπαϊκές αγορές.
Η Čezeta (Τσεζέτα) κατασκευάζεται όπως και πριν στην Πράγα, στην Τσεχία, από τα χέρια των εξειδικευμένων μηχανικών και φιγουράρει ένα ιδιότροπα όμορφο σχήμα που ξυπνάει – ειδικά στην πρώην Ανατολική Ευρώπη – νοσταλγικά συναισθήματα.
Εμβληματική εμφάνιση, αλλά και μοντέρνα τεχνολογία, για ένα ευκολο-οδήγητο σκούτερ.
Για τα εξηκοστά γενέθλια της Čezeta αναμιγνύονται η μοντέρνα τέχνη με την τεχνολογία και 600 χειροποίητα σκούτερ θα βγούν από την 1 Μαρτίου του 2017 μέχρι τις 31 Μαρτίου του 2018 από το εργοστάσιο που βρίσκεται στην Πράγα.
Η καινοτομία του σκούτερ θα είναι το σύστημα Čezeta Dynamics, ένας περιστροφικός επιλογέας στο αριστερό γκριπ του τιμονιού που θα επιτρέπει στον αναβάτη να διαλέγει προγράμματα απόδοσης όπως “Πλήρης ισχύς”, “Πόλη”, “Βροχή”. Επίσης υπάρχει και θέση όπισθεν για εύκολο παρκάρισμα της Čezeta.
Η ηλεκτρική Čezeta Type 506 πωλείται με εγγύηση 2 ετών και 40.000 χιλιομέτρων και εναλλακτικά μπορεί να γίνει επέκταση της εγγύησης στα 5 χρόνια και 100.000 km. Η τιμή της φτάνει κοντά στα 7.500 ευρώ και οι πρώτες παραδόσεις σκούτερ ξεκινούν τον Μάιο.
Η Čezeta Type 506 μπορεί να οδηγείται με άδεια οδήγησης Α1 και το μοντέλο είναι διαθέσιμο ως 506/01 και 506/02, το πρώτο με κινητήρα 5.7 kW και μπαταρία 4 kWh και το δεύτερο με ισχυρότερο κινητήρα 9,2 kW και μπαταρία 6 kWh.
Τα παραπάνω μεταφράζονται σε μέγιστη ταχύτητα 85 km/h και αυτονομία μεταξύ 80 και 100 km για τη Cezeta 506/01 και μέγιστη ταχύτητα 120 km/h και αυτονομία μεταξύ 120 και 150 km για τη Cezeta 506/02. Και τα δύο μοντέλα μπορούν να φορτίσουν τις μπαταρίες τους μέχρι και 80% σε συμβατική πρίζα σε δύο και τρεις ώρες αντίστοιχα.
Ένα από τα πλεονεκτήματα της Cezeta Type 506 είναι ότι στην επιβράδυνση υπάρχει ανάκτηση ενέργειας μέσω της πέδησης που βοηθά στη διατήρηση της φόρτισης. Δύο δισκόφρενα έχει μπροστά η Cezeta 506/02 και έναν δίσκο η Cezeta 506/01.
Το μοντέρνο-κλασικό σκούτερ φοράει τροχούς 13 ιντσών, η διπλή σέλα απέχει 780 χιλιοστά από το έδαφος και το βάρος είναι στα 137 κιλά για τη βασική έκδοση και 147 κιλά για την “ενισχυμένη”.
Η τιμή των σκούτερ που είναι ήδη υψηλή μπορεί να γίνει ακόμα υψηλότερη αν η Cezeta 506 φορτωθεί με αξεσουάρ, όπως διχρωμία στο κουστούμι, ρετρό παρμπρίζ, ελαστικά Mitas με λευκές λωρίδες, φώτα LED, εφαρμογή GPS για smartphone, Bluetooth ή καλώδιο ταχείας φόρτισης για τα δημόσια σημεία επαναφόρτισης.
Αν υποθέσουμε ότι μιλάει ένας σκουτερίστας που αγαπάει τα σκούτερ με κινητήρες εσωτερικής καύσης και αντιπαθεί τα ηλεκτρικά, τότε θα μπορούσε να έλεγε επί του θέματος: “Αν είναι να οδηγάω στο μέλλον υποχρεωτικά ηλεκτρικό σκούτερ, ας είναι τουλάχιστον διαφορετικό, όμορφο και κλασικό…”. Να που ταιριάζει η Cezeta Type 506.